Numark HDCD

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

@TAP: Een portable MP3-speler gebruiken in een DJ-set is uit den boze. Dan heb je grote lef jezelf DJ te noemen. [xx(]

Een DJ is meer dan een crossfader omgooien om te mixen, je moet 2 verschillende nummers qua tempo kunnen synchroniseren en op tijd kunnen instarten om een mooie mix te maken. Probeer dat maar eens met een iPod oid.

@Master: je kunt je ook afvragen of je alles wel nodig hebt. Als 14 jarige kun je grote ambities hebben, maar je kunt beter eerst je set helemaal compleet en goedwerkend hebben. Daarna kun je altijd nog nadenken over een stel cd-/dvd-/mp3-spelers met een hele hoop "speel"-functies.

Comment

• TAP
      • Dec 2004
      • 3

@jurjen Ik snap je commentaar en je hebt ook helemaal gelijk! Dit is echter een iets andere situatie. Maar ik denk dat ik tzt wel een oplossing ga vinden!!

Het nl ook niet voor een zgn drive-in gebeuren, maar voor in een jeugd/jongerencentrum. Die kids hebben ook zelf de mogelijkheid om te draaien en daarvoor ben ik nu opzoek naar een goed oplossing om mp3's af te spelen. Het is daarbij niet noodzakelijk om de nummers te kunnen pitchen, maar komt dus idd neer op wat crossfaden tussen de mp3-speler en cd/dvd-speler.

Als iemand nog een tip heeft hoor ik dit graag. Anders hoop ik uiteindelijk zelf iets tegen te komen of desnoods te laten maken. Bedankt alvast!

Comment

• Roeltej
        • May 2001
        • 761

mp3 pc, met daarop software die als shell draait... evt met wachtwoord beveiligt...

pcdj red/blue kunnen dit bv (oude versie, niet de vrm) die starten meteen op met het mp3 programma, en als je dat programma stopt, sluit heel de pc af, ding verder gewoon goed beveiligen.

Voordeel van een pc is gewoon dat het veel meer functies heeft en ook qua zoeken veel sneller is.
        Vitality Show

Comment

• Master ®
          • Nov 2004
          • 96

@jurjen barel: Hmmm mijn drive in compleet en werkend te maken
          ik denk dat ik dat voor elkaar heb[8D].
          Maar goed ik heb alleen gezegt dat ik wat informatie hier over wil
          want ik ken uhm niet.
          En daarbij een iPod vandalismevrij maken[xx(] da zal nie lukken denk
          ik tenminste ik kom ook wel is een jongerencentrum maar wij mogen nooit aan de apparatuur komen ook al kun je er zo goed mee over weg.

Comment

• Master ®
            • Nov 2004
            • 96

citaat:BPM is nog wel iets duurder dan het dubbele van PCDJ.
            Een werkbare controller van BPM kost zo'n 1000 euro, het programma 450 oid.
            Dan zit je dus voor PCDJ op 400 euri, voor BPM op 1450.
            Ik heb is zitten kijke maar waarom heb je niks aan het progamma zonder controller tenminste de software heb ik al[] maar
            waar dient die controller voor ik kan net zo goed een dubbele cd speler kopen van Denon of zo die speelt ook mp3 af enzo.

Comment

• DJ.T
              • Nov 2002
              • 1502

Die controller zorgt ervoor dat met het BPM pakket een beetje te werken valt.
              Mixen met muis en toetsenbord is nou niet bepaald fijn.
              Even een nummer klaar zetten duurd met controller zo'n 20-30 sec en dan is hij klaar om ingemixt te worden.
              Met muis en toetsenbord ben je zo meer dan een minuut bezig en dan nog een hele grote kans dat het fout gaat omdat je gewoon niet zo snel en precies in kan grijpen.
              We're ready to party, are you?

Comment

• Roeltej
                • May 2001
                • 761

citaat:Geplaatst door Master ®

citaat:BPM is nog wel iets duurder dan het dubbele van PCDJ.
                Een werkbare controller van BPM kost zo'n 1000 euro, het programma 450 oid.
                Dan zit je dus voor PCDJ op 400 euri, voor BPM op 1450.
                Ik heb is zitten kijke maar waarom heb je niks aan het progamma zonder controller tenminste de software heb ik al[] maar
                waar dient die controller voor ik kan net zo goed een dubbele cd speler kopen van Denon of zo die speelt ook mp3 af enzo.
                pc met pcdj of bpm studio heeft wel iets meer mogelijkheden dan een (standaard) cd speler... om die mogelijkheden optimaal te kunnen benutten is die controller gewoon nodig...

ook voor het snel starten/stoppen van nummers is het gewoon veel fijner...

en iets zegt me dat jij die software niet helemaal legaal hebt :x
                Vitality Show

Comment

• Master ®
                  • Nov 2004
                  • 96

Ik dacht dat we het over de numark hadden en niet over software
                  sorry dat ik er over begon.[]

Comment

Working...