Numark HDCD

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Master ®
    • Nov 2004
    • 96

Olaf: dan hoor ik het wel
    DJ.T: uhh een cdj 1000 ik heb een cdj 800 ook goed toch
    tenminste ik kan er best goed mee over weg
    wat betreft de harde schijf van de speler 40 GB
    een beetje laptop kost zo,n 1000 a 1500 euro
    dan een DJ mix progammetje erop en klaar is ie
    en dan kan er ook nog een 60 of 80 gb harde schijf in
    dus wat mij betreft koop ik liever een laptop
    dan deze speler
    ff een vraag hebben jullie links van die DJ progammas
    en kun je met die progammas ook scratchen

en dan is het ook nog zo met een laptop kan je ook nog
    internetten als je aan het draaien benthahaha
    alvast bedankt voor jullie reacties
    en barst maar los[]

Comment

• Master ®
      • Nov 2004
      • 96

ff nog hier op terug
      DJ.T: Misschien nog een systeem dat de schijven er zo uit komen zetten en uitwisselbaar zijn en het wordt helemaal mooi.

dit bestaat volgens mij al wel
      maar dan nog niet met laptops
      wel met gewone computers
      en mischien in de toekomst dat ook de laptops dat kunnen wat
      heb je dan nog nodig:
      wat licht een geluidsetje en een laptop en mischien een extra
      cd spelerje
      nu lig je nog te met controllers en flightcases
      dan niet meer alles regelen op je laptop
      is toch wel vet[]

Comment

• Michel_G
        • Dec 2003
        • 376

@Master: Je kan je berichten ook gewoon editten, dan hoef je niet elke keer een nieuw bericht te plaatsen.

Editten kan je met een van de knopjes bovenin. (potloodje en papier)
        Is weer terug !

Comment

• Master ®
          • Nov 2004
          • 96

ja ik zit hier nog niet zo lang dus ken het nog niet zo goed
          maar alvast bedankt

Comment

• Roeltej
            • May 2001
            • 761

internette tijdens draaien... en dan ook nog es op een pc/laptop waar je muziek van draait is not-done

verder zie ik meer in een pc dan laptop, goedkoper en meer mogelijkheden, goede geluidskaart, flinke harde schijf (of meer) al valt er aan een laptop ook wel een externe bak te hangen.

Bedenk wel dat Dj-software niet gratis is, een pcdj pakket kost rond de 400 euro incl controller, bpm studio dubbele...
            Vitality Show

Comment

• DJ.T
              • Nov 2002
              • 1502

Master, met een dj programma en een laptop ben je er nog niet, zonder controller begin je weinig.
              Over dat systeem van harde schijven, ik bedoel dus zeg maar het idee van die geheugen stickies maar dan in het groot; goed, stevig in elkaar gezet zodat het tegen een stootje kan. En dan dus niet in een laptop cq PC, ik bedoel dat je die in een cd-speler kan prikken.
              Je hebt dan dus bijv. een aantal harde schijven van 40-80GB.
              Als je dan gaat draaien en ze hebben zo'n apparaat staan dan knikker je je schijf(ven) er in en hoef je niet meer mee te nemen.

@ Roel: BPM is nog wel iets duurder dan het dubbele van PCDJ.
              Een werkbare controller van BPM kost zo'n 1000 euro, het programma 450 oid.
              Dan zit je dus voor PCDJ op 400 euri, voor BPM op 1450.
              We're ready to party, are you?

Comment

• Master ®
                • Nov 2004
                • 96

@ DJ.T: die harde schijven ik snpte niet precies
                hoe je het bedoelde maar goed via cd spelers kan dat ook ja
                loop je niet meer te sjauwen met cd koffers
                en daarbij ik denk dat er meer nummers op een harde schijf
                kunnen dan in een cd koffertje
                maar bij deze numark hdcd kan dat niet dan of zit ie er gewoon
                muuvast in[?]

o ja en nog bedankt voor jullie informatie
                maar wat houd nou eigenlijk dat bpm pakket in
                en waarom is het zo duur[?]
                en nog een klein vraagje wat is editten dan
                ik hoor graag readties

m.v.g. roy

Comment

• vasco

• Oct 2003
                  • 2568

Volgens mij ben je er hier op het forum al veel vaker op gewezen maar dan nog maar eens; Ga leestekens gebruiken zoals wij allemaal en begin een zin met een hoofdletter want dat maakt de tekst een stuk duidelijker. Denk niet dat jij je werkstuk Nederlands zo hoeft in te leveren zoals je hier schrijft. Verder misschien handig om eens de "handleiding" van dit forum door te nemen hoe het werkt. Ik weet het, ik ga ook altijd liever gelijk spelen met iets maar als ik het niet weet dan ga ik eerst lezen en dan pas vragen.

Edit-en is dat je je posting aanpast zodat je niet 3 postings achter elkaar hoeft te plaatsen. Dit kun je doen met het "blaadje-potlood" knopje dat boven je posting staat. Als je met je muis over de plaatjes boven een posting gaat dan verschijnen er hints met wat de knop doet, deze edit knop heet dan "Bewerk reactie"

Comment

• djHerbie
                    • Nov 2004
                    • 7

Hallo allemaal.
                    Ik werk sinds 2 maanden met de hdcd, en gebruik het als back-up systeem van mijn laptop met bpm studio, want iedereen weet dat een laptop wel eens NIET werkt, zoals in mijn geval, waar ik mijn dongle, die versleten was, opsturen moest naar Alcatech in Duitsland en moest wachten op de nieuwe 1 week. Ik woon op de Canarische eilanden, vandaar.
                    In deze week heb ik alleen met deze Numark hdcd gewerkt zonder ook maar een enkel probleem, keyboard aansluiten en verder funktioneert hetzelfde ongeveer als bpm studio, perfekt.
                    Bij mij zitten er op de hdcd 4000 nummers, de nummers die je echt nodig hebt.
                    en de prijs voor deze hdcd was niet 2000,- maar 1300,-
                    DUS perfecte aanschaf als back-up, ten eerste omdat deze direct inzetbaar is en je niet eerst een andere comp aan moet sluiten etc.
                    Perfect.
                    Saludos
                    Happiness is the key to succes!!!

Comment

• JasperT
                      • May 2003
                      • 100

Hoi Herbie, voor zover ik weet is het nog geeneens te krijgen.
                      Heb je hem toch: waar heb je het vandaan en heb je er een foto van wanneer het in werking is? Ben wel benieuwd.
                      Here I am, so what are your 2 other wishes?

Comment

• Olaf Duffhuës
                        • Oct 2000
                        • 2477

Leverbaar vanaf eind Januari...
                        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• TAP
                          • Dec 2004
                          • 3

Die HDCD lijkt mij idd een mooi apparaat! Alleen dus een beetje aan de prijs... Maar wie weet!

Maar eh, is één van jullie toevallig op de hoogte van een inbouw mogelijkheid van een iPod of Creative Zen of dergelijke apparaatjes. Deze zijn namelijk wel goed te betalen. En belangrijker: ze doen precies wat ik wil -> mp3's afspelen. Vandalisme-proof inbouw zou een uitkomst zijn voor onze muziekbar!

Is dit uberhaubt mogelijk? Of komen er binnenkort ook nog andere versie's van de HDCD op de markt? Bijvoorbeeld alleen met harddisk of alleen maar met 1 cd-speler erin. Zijn er nog andere merken die zoiets als dit op de markt gaan brengen??!

Comment

• DJ.T
                            • Nov 2002
                            • 1502

Als het alleen is om wat muziek af te spelen koop dan een simpel DVD-spelertje en knikker er een DVD vol muziek in.
                            We're ready to party, are you?

Comment

• Master ®
                              • Nov 2004
                              • 96

@Olaf: Dan hoor ik het wel ik kom hem wel een keer uit proberen
                              of te wel slopen[].
                              Maar goed ik ben ook wel benieuwd naar die foto als ie in werking is.
                              En een iPod in bouwen[xx(] no way je kunt uhm wel gewoon langs je mixer leggen en dan gebruiken is toch net zo handig.

M.v.g. Roy

Comment

• TAP
                                • Dec 2004
                                • 3

Het idd bedoelt om muziek af te spelen, maar ook om er geregeld mee te draaien tijdens feesten. Er staat nu een oude pentium I, 500MHz dienst te doen als mp3-afspeelmachine. Werkt inprincipe, maar probleem is dat op die compu meer kan dan alleen mp3-spelen. Dit betekent dat om de haverklap er weer andere dinge mee zijn geprobeerd, waardoor er dan geen mp3's kunnen worden afgespeeld.

Zo'n iPod-achtig apparaatje is juist voor het afspelen van mp3's gemaakt. Een dvd volzetten met mp3-muziek kan, maar dan moet de dvd-speler dit wel herkennen (en volgens mij is t'er nog niet zo'n speler die dat doet). Dit is tevens geen optie, omdat je dan geen mooi overzicht hebt van wat je aan mp3's hebt. Playlisten maken is ook moeilijk op die manier.

Probleem is dus dat de muziekbar door alles en iedereen wordt gebruikt. Zelf door enkele kids. Nu gaat dit meestal goed, maar geregeld ook niet. Dit probleem wil ik dus opvangen door een apparaatje dat gewoon niet anders doet dan mp3's spelen. En voor het gebruik zou het dus mooi zijn als het vandalisme-proof wordt ingebouwd.

Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen...

Comment

Working...