Info gevraagd over nieuwe geluidset Ong. €5000,-

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djlaakie
    • Sep 2004
    • 130

Info gevraagd over nieuwe geluidset Ong. €5000,-

Een hele goede dag allemaal.

Ik ben op zoek naar een nieuwe geluidset.

Hoeveel man:
    Het moet voor ongeveer 350 a 400 man zijn.

Soort muziek:
    De muziek die er mee gedraaid moet worden is allerlei soorten.

Het budget:
    Ik heb een budget van ongeveer 5000 euro.
    Dat zou dan inclusief versterkers moeten zijn.
    Als het iets meer is, dan is dat waarschijnlijk geen probleem. Maar niet 1000 euro meer.

Wat had ik zelf in gedachten?:

SET 1:
    Compleet hoorngeladen MA systeem, 6kw

Set bestaande uit:
    > 2 x MA-912
    > 4 x MA-818

Prijs: €3,499.00 Exclusief VERSTERKERS.(welke dat zouden moeten worden weet ik niet)

SET 2:

DAP SOUNDMATE SET THREE:

4 bass units and 2 top units

Prijs: € 3495,00 Exclusief VERSTERKERS.(welke dat zouden moeten worden weet ik niet)

Als iemand een andere set weet of een betere dan hoor ik dat graag. Ook hoor ik graag advies over deze sets. Ook hoor ik graag welke versterkers ik er het beste bij kan nemen.

Ik hoop dat ik zo voldoende informatie heb gegeven. Als dat niet zo is dan hoor ik dat graag en geef ik het aan jullie(mits ik het weet natuurlijk)

Met vriendelijke groet,

Remon
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

ik heb ff gekeken voor je , en als je die speakers wilt laten werken op een redelijk niveau, dan kom je er met die resterende 1500 euro niet voor je versterkers. Tenzij je daar weer meuk achter gaat hangen, maar dan krijg je de speakers wel weer opgeblazen terug.

Ik zou toch voor dat geld een gerenommerde 2-e hands set kopen.,

Comment

• djlaakie
      • Sep 2004
      • 130

Wat zou ik dan ongeveer kwijt zijn voor de versterkers?

Kan je met dat ook vertellen?

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

Ik wil niet lullig doen, maar die soundmate set is een actief systeempje, voor die prijs heb je dus netjes de ampjes derbij

Comment

• djlaakie
          • Sep 2004
          • 130

Ok, dat is dan mooi. Dat zou betekenen dat ik voor zeg €3500 euro speakers + versterkers heb.

Maar kan ik met deze set de 350 a 400 man ong bereiken? Het aantal mensen mag ik lager liggen hoor. Ik kijk namelijk alweer de toekomst in met me setje.

Groetjes,

Remon

Comment

• Tristan
            • Oct 2004
            • 121

Remon, persoonlijk ben ik geen fan van dap, ik heb soundmate 3 laatst gehoord en het was wel okeej, maar voor dat geld kun je denk ik beter een HK setje zoeken, is iets duurder, veel betere kwaliteit, en blijft betaalbaar. Maar dat is slechts mijn advies.
            tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort

Comment

• djlaakie
              • Sep 2004
              • 130

Waar verkopen ze HK? Dan kan ik daar eens naar kijken.

Comment

• ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

Welke HK set wil je vergelijken met deze soundmate?
                ik ken HK actor, dat is perfect setje, tot 200 pieps, maar echt niet groter

Comment

• DJ.T
                  • Nov 2002
                  • 1502

Laakie, heb jij eerst wel goed rondgezocht voordat je je vraag hier stelde?
                  Ik krijg het idee dat je gewoon maar wat vraagt, 5000 euro is niet niks en ik denk dat je toch eerst goed rond moet kijken, dan met 2 of 3 setjes moet komen wat jij zelf helemaal top vindt en dan vraagt welke van de 3 of welke nog beter is dan dat...
                  We're ready to party, are you?

Comment

• ronny
                    • Dec 2002
                    • 2138

citaat:Ik krijg het idee dat je gewoon maar wat vraagt, 5000 euro is niet niks en ik denk dat je toch eerst goed rond moet kijken,
                    laten we daar luisteren van maken en we zijn vertrokken :-)

maar je kan het beste zelf eens gaan luisteren naar verschillende setjes en dan pas je oordeel vellen. desnoods hier vragen stellen en je krijg vanzelf pro en contra's over verschillende systemen.

vergeet niet dat 5000€ nog altijd veel geld is en dat een verkeerde aankoop ook meteen centjes weg is. dus denk eerst een keer na.

En als je toch van plan bent om zoveel uit te geven, bespaar dan niet op versterkers.... zo heb je weer een zwakke schakel in je systeem en heb je nog niets

mvg
                    ronny
                    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• djlaakie
                      • Sep 2004
                      • 130

Wat denken jullie van dit?

of dit?

Of dit: http://www.marktplaats.nl/markt/muzi...s%3D50%26m%3D0

Ik hoor graag jullie mening.

Groetjes,

Remon

Comment

• Roeltej
                        • May 2001
                        • 761

De powerworks serie is wel een budget serie van hk (zo budget dat ze hun eigen naam er niet op plakken ?)
                        nooit gehoord, maar verwacht er eigenlijk niet teveel van.
                        Vitality Show

Comment

• djlaakie
                          • Sep 2004
                          • 130

Hallo,

Wat denken jullie van

4x HK Audio PR 115 SUB

2x HK audio PR 115 2 weg speaker

1 x CPX 1500 versterker

1 x CPX 900 versterker

Het totaale vermogen is dan 1800 WRMS dus 900 WRMS per kant.

Kan ik hier met normale omstandigheden 400 man aan. Dus over het algemeen? of redt ik dat never?

Groetjes,

Remon

Comment

• ronny
                            • Dec 2002
                            • 2138

dat lijkt me wat veel. je hebt voor sommige toepassingen wat vermogen te weinig en met maar 2 topjes 400man doen is ook niet alles...

het zal mss voor een trouwfeest met gemak gaan, maar voor een zaaltje vol met jeugd die willen stampen kom je dan toch echt te kort.

stel jezelf ook de vraag of je al echt veel feesten, fuiven doet voor 400man. mss heb je over een tijdje minder te doen en kan je de set niet ieder weekend verhuren. dan zit je daar met je dure set.

wanneer je investeerd moet je dat er ook terug kunnen uithalen en dat kan alleen maar door te verhuren...

mvg
                            ronny
                            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Roeltej
                              • May 2001
                              • 761

PR-115 top is leuk ding, hebben we zelf ook, sub vonden we zwaar tegenvallen (geluisterd in winkel)

Hebben zelf een ADJ V3000+ op die toppen staan, zijn iig leuke amps, veel vermogen voor weinig geld en kwalitatief ook gewoon goed.
                              Vitality Show

Comment

Working...