EW 100 series vs EW 100 G2 series

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Moonbase1
    • Nov 2004
    • 21

EW 100 series vs EW 100 G2 series

Ik ben al enige tijd aan het overwegen om een nieuwe draadloze mic aan te schaffen voor bij m'n drive-in. Vooral bedoeld voor presentatie doeleinden, maar moet toch wel voorbereid zijn op de toekomst als we ons meer op eventuele verhuur van apparatuur gaan richten.

Na veel lezen op dit forum, wat me erg heeft geholpen, ben ik van plan te gaan voor een Sennheiser EW165 setje.

Ik zag echter dat er sinds januari een nieuwe versie van is namelijk de G2. Het enige verschil wat ik er snel in kon ontdekken was dat de G2 versie een gebalanceerde XLR heeft ipv een jack bij de oude. Echter is het prijsverschil aanzienlijk te noemen.

Heeft één van jullie hier op het forum ervaring met beide versies en waarom zou ik wel of geen G2 moeten aanschaffen?

PS. Ik hoorde ook dat de G2 een beter bereik heeft.
  • Roeltej
    • May 2001
    • 761

Waarom een 165 en geen 135 of 145 als het toch vooral om presentatie doeleinden voor een drive-in gaat ?

Verschil tussen g1 en g2 waren dacht ik dat g2 een gebalanceerde XLR uitgang heeft, batterij indicator op de ontvanger en de zender werkt ok AA batterijen.
    Vitality Show

Comment

• shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

ik heb zelf een g2 145 set, er zit een gebalanceerde xlr uitgang op en een ongebalanceerde jack aansluiting (je kunt ze tegelijk gebruiken) verder heeft de ontvanger een "scan" functie daarmee zoekt ie naar een frequentie die vrij is om te gebruiken, de zender geeft aan op de ontvanger wanneer de batterijen leegraken (tevens ook op zender, en via knipperde ledje)
      ik heb er nu 2 topcraft batterijen in van de aldi, puur om te testen, en zonder er door heen te praten werken ze al 12 uur, dus ook goedkope batterijen houden het er goed in uit, display is trouwens ook groter,
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Moonbase1
        • Nov 2004
        • 21

citaat:Waarom een 165 en geen 135 of 145 als het toch vooral om presentatie doeleinden voor een drive-in gaat ?
        Hier heb ik niet een echte reden voor, maar ik hoor hier op het forum dat de meeste mensen een E865 mic toch beter vinden dan een E845. Als dit zo is dan wil ik voor het prijsverschil (ongeveer 100 euro??) hier niet echt op bezuinigen. Ik ben gewoon op zoek naar een kwalitatief goed setje wat all-round gebruikt kan worden.
        Ik wil sowieso nog het verschil gaan beluisteren tussen de EW165 en de EW145.

Waar ik met name benieuwd naar ben is waarom er zo'n groot prijsverschil is tussen de G1 en G2. Als ik de prijznen in de door mij gevonden webshops erop na sla dan kom ik op een prijsverschil van op z'n minst 230 euro. Dat vind ik nogal veel voor een gebalanceerde XLR ipv een jack. Ok batterij indicator is natuurlijk erg handig en het gebruik van AA batterijen en eventueel rechargebles is misschien ook wel handig maar enkel die indicator voegt iets toe naar mijn idee.

Wat vinden jullie?

Comment

• Bigfoot
          • Nov 2002
          • 151

citaat:Geplaatst door shure-fan

ik heb zelf een g2 145 set, er zit een gebalanceerde xlr uitgang op en een ongebalanceerde jack aansluiting (je kunt ze tegelijk gebruiken) verder heeft de ontvanger een "scan" functie daarmee zoekt ie naar een frequentie die vrij is om te gebruiken, de zender geeft aan op de ontvanger wanneer de batterijen leegraken (tevens ook op zender, en via knipperde ledje)
          ik heb er nu 2 topcraft batterijen in van de aldi, puur om te testen, en zonder er door heen te praten werken ze al 12 uur, dus ook goedkope batterijen houden het er goed in uit, display is trouwens ook groter,
          Shure fan met sennheiser?!?[)]
          Dé SM58 is nog steeds de beste mic!

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

Het prijsverschil zal ook niets te maken hebben met de nieuwe features, maar veel meer met het graag af willen van oude voorraden G1 setjes...

Kan je dus je voordeel mee doen, als je de afweging kunt maken of je de G2 versie niet echt veel handiger vindt..
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• shure-fan
              • Sep 2003
              • 1046

citaat:Geplaatst door Bigfoot

heel verhaal
              ja, Ik ben een shure fan van de duurdere producten van shure
              de pro uhf series en psm700 je kent het wel, maar sennheiser is toch even wat goedkoper
              Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Bigfoot
                • Nov 2002
                • 151

citaat:Geplaatst door Bigfoot

heel verhaal
                ja, Ik ben een shure fan van de duurdere producten van shure
                de pro uhf series en psm700 je kent het wel, maar sennheiser is toch even wat goedkoper
                Ik snap je.... ik loop even te stoken...de leukere shures zijn gewoon prijzig[V] Voor wat minder geld heb je bij sennheiser al snel een leukere microfoon, zender, ontvanger.
                Dé SM58 is nog steeds de beste mic!

Comment

• Moonbase1
                  • Nov 2004
                  • 21

Twijfel nu toch tussen een 145 en een 165. Is een 165 gevoeliger voor feedback dan een 145?
                  Zijn condensator mic's in het algemeen gevoeliger voor feedback dan dynamische?
                  Het prijsverschil tussen beide vindt ik geen probleem, maar als een condensator versie sneller last heeft van feedback dan een dynamische dan wordt het toch een 145 denk ik.

Ik heb nog even gezocht naar feedback verschillen tussen condensator en dynamische typen maar kon toch niet snel een duidelijke topic hierover vinden. Misschien dat jullie het wat kunnen verduidelijken???

Comment

Working...