zijn er teveel DJ's of drive - ins

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

zijn er teveel DJ's of drive - ins

Aan alle DJ's
    In mijn regio zijn er zooooovéééééééééééél DJ's en Drive-inn's dat je door het bos de bomen niet meer ziet
    Ze werken allemaal tegen elkaar in , en gaan zwaar onder de prijs gaan draaien [xx(]
    Zo heb ik net vernomen dat er een PIPO is die draaid voor 100 euro ( gans de avond tot een stuk in de morgen )
    Is dit in Nederland ook een trend die hem doorzet of niet ?
    Ik vind het in ieder geval geen positieve evolutie
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
  • DJ.T
    • Nov 2002
    • 1502

Natuurlijk zijn er drive-ins die dit doen, dit is al tijden zo.
    Feit blijft dat de klant snel genoeg doorheeft wat hij krijgt voor dat geld.
    Heeft de klant niet meer te besteden, dan kan het gewoon niet anders.
    Die mensen knopen hun eigen strop.
    Uiteindelijk houden deze mensen het nooit lang vol.
    We're ready to party, are you?

Comment

• Scan head
      • Feb 2004
      • 143

Hier in Friesland hebben we niks te klagen.

Ik ken misschien 5 drive in shows in heel friesland die dezelfde soort klussen aannemen als ons en 3 daarvan zijn collega-concurrent.
      Gemiddeld zitten wij over de 100 klussen heen en wij doen dit werk naast gewoon een 40-uur baan.
      hier merk ik er dus niet van & we hebben nog genoeg klussen dat we er eigenlijks niet meer zoveel bij kunnen hebben, LET OP: hiermee wil ik dus niet zeggen dat alle drive - ins die weinig ( lees: geen ) werk hebben in de regio moeten verhuizen naar Friesland[8D]

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Ja OK,
        Maar hier zitten ook top DJ's ( zo noemen ze zichzelf toch )
        Die vragen min. 400 euro voor 3 uurtjes ( beroepshalve )
        Zij kunnen binnenkort de deuren sluiten [V] denk ik dan
        sis

Comment

• ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

Er zijn een heleboel showtjes.

Iedereen met een bovengemiddeld geluidssetje en een bij elkaar geikte (feest) cd collectie noemt zich al dj en laat zich boeken.
          100 euro is daarbij nog veel!

Het argument is vaak dat opdrachtgevers niet genegen zijn om meer uit te geven aan een dj/show.

Door de opkomst van mp3 en cd branders is het voor een aantal mensen weer wat gemakkelijker geworden om voor dj te spelen.
          Het verschil laat zich echter pas na een feestavond blijken.
          Een dj die wel zijn spulletjes goed op orde heeft, netjes werkt, toch knalfeest maakt....dat kost geld.

Zolang mensen denken dat ze voor weinig ook zo'n feest neer kunnen zetten zal dit een stukje van de markt afsnoepen.
          Ik heb inmiddels geleerd dat dit een irreversibel proces is.

Als serieuze dj kan je niet anders dan je stinkende best doen, dan wordt je vanzelf terug gevraagd, dat is nog steeds de beste reclame...

Comment

• DjFlo
            • Jun 2003
            • 332

Het is idd waar want bij mijn in Baarn zijn een stuk of 5 drive-ins
            o.a. Iko (natuurlijk wel verschillende maten)

Ik moet zeggen ik doe het als hobby en mag niet klagen

groeten

floris

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Tja, Ralph daar heb wel een punt !
              Maar die kerels komen buiten met het meest ongelofelijke materiaal die je maar denken kan ( gewoon prut )!!!!
              Liefst nog met HIFI boxen en een versterker van één of ander onbekent merk .
              Ze doen het wel en ze hebben tot mijn grote spijt nog veel werk ook
              sis

Comment

• Scan head
                • Feb 2004
                • 143

Maar! de beste reclame is en blijft mond op mond Reclame Én het is voor de amateur drive ins moeilijker om een vaste klant van je af te pakken want zij weten dat jij het goed doet voor een betaalbaar bedrag. Maar ja, de budget klusjes gaan op deze manier wel naar de 'amateurs'. Heb er wel 1 eens horen zeggen over zijn eigen dolby surround set die hij toen meenam naar een feest hij zei: Ja, veel disco's nemen van die grote boxen mee waar nauwlijks geluid uit komt maar dit is erg compact en er komen bakken geluid uit...[V]

Comment

• jens
                  • Aug 2004
                  • 1066

hahaha ach ik heb zelf ook een drive in discotje maar heb 5 jaar lang bij een grote gewerkt...ik doe het voor de hobby....de klantjes die ik heb is meestal mond op mond reclame...ik ben niet zo iemend die disco's van adere gaat afpakken ofzo...als mensen naar me toekomen voor een disco kan het, maar dan hebbe ze van een ander al gehoort hoe ik draai en werk enzo. maar ik moet toegeven dat er ontzettend veel disco's ook bij mij in de buurt zijn....als ik er van zou moeten leven dan denk ik dat ik er niet genoeg mee zou verdienen om goed rond te kunnen komen. Puur omdat er nog 6 andere het dan stukken goedkoper doen

Comment

• Controller
                    • Apr 2002
                    • 745

wat ik wel merk is dat veel DJ's en Drive ins met illegale muziek draaien, klinkt niet, slechte kwaliteit.

ikzelf draai alleen met orgineel, valt wel op dat skihut meer legaal is omdat het van nederlandse bodem vaak is.

Comment

• Mark-LED
                      • May 2004
                      • 822

citaat:Geplaatst door controller

ikzelf draai alleen met orgineel, valt wel op dat skihut meer legaal is omdat het van nederlandse bodem vaak is.
                      "Een liefhebber van het Nederlands lied kopieert niet"

Over de drive-in's, ik was er zelf ook 1 die het in goedkopere kringen deed, ik heb nooit echt reclame gemaakt, het is puur van mond op mond reclame gegaan. Nou ik bezig ben met uitbreiden ga ik toch iets meer aan promotie doen. Ik heb de 'grote jongens' nooit in de weg gelopen, en ben ook niet van plan dat te gaan doen. Ik zie de lol er niet van in om elkaar's klanten af te pakken...

Comment

• djbirdie
                        • Oct 2002
                        • 509

Ik denk dat de meeste mensen zo begonnen zijn... en ik denk dat er niets mee mis is. een simpel klassenfeestje bijvoorbeeld. daar kun je nooit als professioneel bedrijf gaan draaien, dat kost gewoon teveel. daar tegen over staat dat de kleine goedkope drive-ins toch geen grote klussen kunnen draaien....
                        grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3148

Volgens mij hebben we bij ons in de regio ook heel veel wannabe's...

Ik heb ook al eens in een winkel vol US Blaster en SkyTec spulletjes iemand met de verkoper horen praten over een mp3 speler, zodat ie die ellendige koffers met cd's niet meer hoeft mee te nemen! [xx(]

Hij moest zich schamen... Dan ben je toch geen DJ meer...

Ik beschouw mezelf een soort tussenmaatje. Ik ben niet iemand die alles zo goedkoop mogelijk probeert aan te schaffen en alleen voor een pilsje staat te draaien. Ik probeer wel goed na te denken voor ik iets aanschaf, zodat de show ook voor de klant er toppie uitziet! [8D]

Verder probeer ik een redelijke prijs te vinden. Niet te duur, omdat ik nog wel aan mn opdrachten wil komen, maar ook niet te goedkoop, omdat ik de markt niet te veel wil verzieken! Bovendien vind ik dat kwaliteit ook wel een prijs mag kennen. Verder zorg ik dat ik tijdens de show NIET drink, dat komt d'r na wel...

Comment

• Roeltej
                            • May 2001
                            • 761

Tja, niet teveel op letten...

Mensen die hun spullen voor 100 euro neerzetten kunnen misschien best aardig iets neerzetten, maar ze doen we de mindere feesten.

Iemand die gewoon hun feest goed voor elkaar heeft, huurt toch wel een betere, vaak duurdere show in, omdat ze daar gewoon zeker van weten dat alles goed is.

het zijn 2 verschillende markten die over het algemeen gewoon goed naast elkaar kunnen lopen.

Beschouw mezelf net zoals Jurjen als een beetje een tussenmaatje... wel een groeiende... kunnen lokaal al steeds meer met de iets grotere shows meekomen...
                            Proberen wel al onze zaken gewoon goed voor elkaar te hebben en geen halve bak, avond moet gewoon perfect verlopen, niet dat we daar even alles open moeten schroeven om iets te maken...
                            Vitality Show

Comment

• BAJ productions
                              • Jul 2003
                              • 587

nu een vraag van een amatuur.

wij vragen veel te weinig maar weten niet wat redelijk is. kunnen jullie me op weg helpen.

hebben jullie een markt verzieker minder!

wij gaan nu op pad met:

2* dubbele 15" subs 750 W RMS
                              2* enkele 15" subs 400 W RMS
                              2* EV top's 15" 1"

2* versterker mosfet 500 2 * 500 Watt RMS op 8Ohm
                              1* versterker merk? 2* 450 Watt Rms op 8 OHM

1* cross over behringer CX 3400
                              1* mixer 7 kanaals behringer
                              2* cd-spelers
                              1* comp + BPM

4* par 64 1000Watt
                              1* dimmer
                              1* dmx besturing
                              2* moonflower 400 Watt
                              1* rook machine 700 Watt

en als jullie horen wat voor prijs we vragen ga ik me denk schamen.

wat is een eerlijke prijs?
                              groetjes,
                              Bas

Comment

Working...