Flightcase advies

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Larske
    • Nov 2004
    • 27

Flightcase advies

Ik heb op dit moment een basis setje wat ik voor iedere set gebruik. Nu is dit op dit moment allemaal los en dat ziet er natuurlijk niet uit, daarom wil ik dit in een kist gaan maken aangezien dat sneller opbouwen is, veiliger voor de apparatuur en er netter uit ziet. Nu wil ik weten wat voor hout ik het beste kan gebruiken en hoe ik de kist het beste kan koelen. Nu heb ik er ook nog een versterker bij die ik bij m'n kleine set als normale versteker gebruik en bij de grote set als monitor versterker, nu is mijn vraag of het verstandig is om die in de kist te maken of om daar een apparte kist voor te maken, ik heb namelijk gehoord dat de versteker op de mengtafel of cdspelers kan storen? Hieronder ff wat er in de kist komt:

Denon twin cd spelers (los besturingspaneel en losse cd eenheid)
    Behringer 19" mengtafel
    19" versterker (als dit kan volgens jullie)

Alvast bedankt voor jullie reactie's

Groeten,
    Lars
    Of al the things i lost i missed my mind the most..
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

alles kan, ik ben zo ook begonnen, maar je zal merken dat het handiger is om je Amps los van de rest van je set te houden.
    de reden hiervoor is dat lange speakerkabels wel kunnen storen en je dan beter lange sigmaalkabels kan leggen en je Apm bij je speakers kan zetten.

Mischien is dit toekomstmuziek voor je maar wanneer je aan de toekomst begint kun je er beter klaar voor zijn :-)

los zou ik zeggen, maar dat is mijn mening.

verder zijn er al heel wat topic's over geweest, dus kijk eens lekker rond
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Prins
      • Apr 2003
      • 98

Hallo Lars,

Als je zelf een originele flightcase wil gaan bouwen van 9mm berkenmultiplex met krasvaste toplaag erop, ben je veel geld en tijd kwijt. Zeker als je geen ervaring hebt met het maken van flightcases, zou ik je dat zeker niet aanraden. Ik heb zelf voor deze toepassing een case gekocht van ProDJuser, de SLANT 11-4 geloof ik. Deze zijn vooral bij F**dback altijd vrij voordelig verkrijgbaar. Kijk voor de cases maar eens op http://www.prodjuser.com/. Je kan hier wel een versterker inbouwen, ligt er alleen aan hoe hoog (hoeveel HE) en hoe zwaar deze is. Op zich is de kist best sterk, maar ik zou er geen versterker van 20 kg in hangen. Qua koeling zou het moeten kunnen. Zelf maak ik gebruik van een los versterkerrackje.

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

Bestaan inderdaad productiekistjes voor...
        Als je zelf gaat bouwen is er natuurlijk meer mogelijk, zoals een aangepaste hellingshoek voor je mixer, de juiste diepte, de juiste tunnelmaat...

Lars was vanavond even op de chat, daar werd hem desgevraagd geadviseerd om zijn kist te bouwen van 9mm gelamineerd berken multiplex, en niet te bezuinigen op handgrepen.
        Doordat het best een zware kist wordt, en het zwaartepunt niet lekker in het midden zal komen te liggen is het raadzaam om twee handgrepen per zijkant te plaatsen, dat tilt makkelijker.

Reactie van Lars op deze tips was nogal kort door de bocht: waren kansloze mensen die dit adviseerdeden.....

Bepaal als lezer zelf wie de kansloze, of mentaal gehandicapte is....
        Veel sterkte met bouwen...

Comment

• Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

Ruzie maken doen we maar in onze eigen tijd...En mensen van 16, die ouderen met 16 jaar ervaring kansloos noemen, moeten mooi thuis blijven...Bij deze.ABUS...
          Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

Working...