scratchen met cd's

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • webmeester01
    • Oct 2004
    • 10

scratchen met cd's

hallo

ik heb gehoord dat je met behulp van 2 normale draaitafels (direct drives)een cdspeler aansturen waar een scratch mode al opzit.

Dat ging volgens mij met een lasertje (ofzo) wat je aan je TT vast maakt, en die zendt de scratch bewegingen naar een cdspeler

weet iemand daar misschien iets meer vanaf?

alvast bedankt
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Lijkt me nogal omslachtig... Ooit van een CDJ 1000 gehoord?
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• DjFx
      • May 2004
      • 307

er zijn veel cd spelers waarmee je kunt scratchen

Hieronder een lijstje ENKELE cdspelers:

American Audio CD speler - PRO-SCRATCH2

Denon S 3000 enkele cd-speler

Denon S 5000 enkele cd-speler

Gemini CD-1800X Frontload CD speler met o.a. sratch& loop

(weet niet zeker of t deze was) Numark CDX Premium Direct Drive CD Turntable

Pioneer CDJ-1000MK2 Enkele CD-Speler

Pioneer CDJ-800 CD speler - Digital Deck: vinyl emulatie

Technics SL-DZ1200 CD-Speler (weet ook niet zeker)

US Blaster 7307 CD speler - tabletop - MP3 - US Blaster - Memory -scratch

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Mvgr.
      Patrick

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

Neejj ik denk niet dat hij dat bedoeld, ik denk dat ie het systeem van tascam bedoelt.

die hebben een systeem ontworpen (dubbele cd-speler) waarop je een laserinterface kan inpluggen welke je op de rand van een draaitafel kan zetten. als je nu aan de plaat op de draaitafel rammelt dan beweegt de cd.

http://www.tascam.nl/en/index.html
        en dan kijken bij DJ-TTm1

is leuk ding, maar ik vindt het wel erg veel app om mee te nemen (dubbele cd-speler & 2x draaitafels om alleen je cd te bediennen

ben benieuwd owwja, ik hoorde dat Feedback Rotterdam hem heeft staan en daar kan je hem testen
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Upgrading your system
          • May 2003
          • 1684

dit is trouwens meer iets voor het drive-in forum
          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• mbottens
            • Feb 2004
            • 743

Het systeem wat wordt bedoelt is te koop van±:

Synq daar kun je een scratch box bij kopen, daar krijg je dan een plaat bij die je op je platenspeler legt (met tijdcode) en de platenspeler sluit je dan weer aan op je synq dubbele cd speler

Een zelfe systeem wordt al een behoorlijke tijd verkocht door stanton

En american DJ heeft ook zo´n tye cd speler op de markt (al een redelijke tijd)

En soundgraph heeft ook een leuk systeem (dat is een mp3 systeem met hardware controller, waar de inputs voor de platenspeler al opzit) Werkt erg leuk en klinkt ook goed.

Dit zijn de systemen die ik ken dus, Stanton, Soundgraph, American Audio en Synq hebben zo´n systeem. De soundgraph is een PC systeem.

Maar wat ik ook interessant vind zijn de Denon producten, is een ander concept maar zij zijn wel de enigen (naar mijn weten) die ook scratchen me MP3´s daarnaast is de goedkoopste manier om cd´s te scratchen de CD200 van JB (een dektop enkel model)

Een gedeelte van mijn post is offtopic, maar geeft wel een overzicht over scratchen met cd´s

Groeten Martin
            Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• paulheu
              • Oct 2003
              • 156

Gewoon djDecks voor 24 euri kopen en een setje FinalScratch platen(of CDs).. heb je verder niks meer nodig

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5946

Onderwerp verhuisd...
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• JasperT
                  • May 2003
                  • 100

Wat jij bedoelt denk ik is zoals Upgrading.... al zegt de Tascam TT-M1 DJ Scratch Controller: http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=8846

Deze zou je dan in combinatie met een Tascam CD-X1500: http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=8844
                  of CDX-1700: http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=8845 moeten gebruiken.
                  Here I am, so what are your 2 other wishes?

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3148

Persoonlijk zou ik voor de FinalScratch van Stanton gaan...

Geen andere sensoren op je draaitafel monteren, maar gewoon een extra apparaatje tussen je snoerenwirwar zetten.

Dit is dan inmiddels versie 2, maar oudere versies zijn ook nog steeds te koop!

*pakt prijslijst van een dealer drbij*
                    Voor een pakketje met zo'n apparaat, 3 tijdcode platen, een softwarepakket en een zooitje kabels ben je min. € 599,- (excl. BTW) kwijt. Dat is versie 1.1. De prijslijst is ook alweer iets verouderd, namelijk uit 2003 (meegekregen bij de vakbeurs theatertechniek van vorige winter).

Comment

Working...