Welke Mixer?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Imperator
    • Nov 2004
    • 71

Welke Mixer?

Ik ben bezig een eigen drive-in op te zetten en heb hiervoor een mixer nodig (voorlopig nog even low-budget). Ik ben eigenlijk op zoek naar een 3 of 4 kanaals mixer met faders, niet van die draaiknopjes.
    Nu had ik mijn oog laten vallen op Behringer VMX300, de phonic MX600 en de Phonic MX303.
    Dit zullen misschien niet de beste mixers zijn, maar het is een begin, totdat de drive-in een beetje goed gaat lopen.
    Het gaat voornamelijk om basisschoolfeestjes, voro wie het wil weten.

Gr. Pim
  • Roeltej
    • May 2001
    • 761

Ik zou een klein beetje doorsparen en een DX1000 halen van Behringer... lijkt me iets beter geschikt voor drive-in werk en denk dat je er in de toekomst ook meer aan zult hebben, die paar cente meer haal je er wel uit.

Weet ook niet of de VMX300 een mic aansluiting heeft, zie er zo geen zitten, op phonics wel, zou je even op moeten zoeken.
    Microfoon is wel een vereiste bij een drive-in

[edit]
    ik doe me ogen even open... en zie dat ik beetje zit te blaten over mic aansluitingen
    tis al laat
    Vitality Show

Comment

• Imperator
      • Nov 2004
      • 71

De vmx 300 heeft wel een mic aansluiting, zoals te lezen op http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=3323
      en tja, een Behringer DX1000 zou ik graag kopen maar daar heb ik het geld niet voor. Heeft er iemand ervaring met bovengenoemde mixers?

Ook heb ik nu mijn oog laten vallen op deze mixer: http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=8952
      iemand daar ervaring mee?

En hoe is de kwaliteit van de DAP-mixers?

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3148

US Blaster is sowieso een speelgoedmerk, dat is een dochtermerk van SkyTronic, dus belooft weinig goeds.

Ook met DAP moet je uitkijken. De kwaliteit van dat merk staat ook niet hoog in de vaandel!

Als je geen geld hebt, moet je idd sparen als je echt een degelijke mixer wilt. Zoals Roel al zei, is de DX-1000 van Behringer wel aan te raden, maar let goed op dat je er een zonder storing in je handen geduwd krijgt.

Verder vind ik zelf altijd de mixers van Gemini wel aan te raden. Ik heb zelf ook een Gemini en na jaren nog steeds geen problemen mee en werkt heel lekker! Voorbeeld: http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=5040

Comment

• DJ.T
          • Nov 2002
          • 1502

Een 2e hands dx1000 gaat normaliter weg voor 150 euri 2e hands.
          Geen geld, dan ga je het nog lastig krijgen met deze hobby maar je kan het natuurlijk altijd proberen
          We're ready to party, are you?

Comment

• Imperator
            • Nov 2004
            • 71

Befdankt voor je antwoord, maar weet iemand hier iemand die er 1 wegdoet?

Alvast bedankt,

Gr. Pim

Comment

• Roeltej
              • May 2001
              • 761

www.snuffelsite.nl voor vraag en aanbod
              Vitality Show

Comment

Working...