jb systems cd 700, cd laden blijven vastzitten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • amigo
    • May 2004
    • 64

jb systems cd 700, cd laden blijven vastzitten

Bij het begin van de avond blijven de cd laden soms vastzitten, even op tikken en tegen duwen en ze gingen open en bleven dan ook voor de rest van de avond gewoon open en dicht gaan.

Maar nu wordt het steeds erger, na 1 minuut gesloten te zijn zonder dat er een cd inzit (waneer er een cd inzit zijn er geen problemen) moet je er steeds op tikken en duwen om de lade open te krijgen.

Wat kan ik hieraan doen, want het is niet erg handig een cd speler die niet opengaat.

Ik heb het loopwerk en ophanging al eens proper gemaakt en toen heb ik opgemerkt dat een magneetje het cdschijfje omhoog drukt tegen het "motertje".

Bij navraag bij diverse mensen die kennis van zaken hebben zou dit probleem zich niet alleen voordoen bij jb maar ook bij andere merken.

M.v.g. Luc
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

Ik denk dat je deze laatjes moet gaan vernieuwen. Dit zijn complete modules inclusief laser. Hou oud is je speler ?? het is best de moeite waard om ze te vervangen voor dat geld heb je geen nieuwe dubbele cd speler.

Als je me prive een mailtje stuurt kan ik je mischien helpen. ( ik heb wat losse onderdelen liggen van JB Systems )

Comment

• Dave
      • Jan 2001
      • 757

De meeste CD-mechanismen werken met een snaartje om het laatje te openen/sluiten. Vervangen van dit snaartje is meestal genoeg. Beetje flauwekul om de laser te gaan vervangen als er alleen een stukje rubber uitgerekt is.
      U x I = Boem.

Comment

• Banned
        Banned
        • Dec 2003
        • 951

Bij JB is dit een hele module !!! geen losse onderdelen !! Dit probleem komt vaker voor bij deze types ( leeftijd ) Laser leest meestal niet goed meer en mechanisme gaat steeds minder funktioneren Als ik het goed heb kost zo'n module 66,83 inclusief montage en demontage dus voor 133,65 heb je weer een nieuwe speler !! Hiervoor ken je geen nieuwe andere kopen !!!

De CD700 wordt overigens niet meer aangeboden door JB !!

Een vervangende speler zou de CD850 kunnen zijn ( kost 468,83 )

Als je tevreden bent over deze speler is hij het zeker waard

Comment

• amigo
          • May 2004
          • 64

Dank je wel voor de reacties.

Ik heb de speler nog eens even opengemaakt en het binnenwerk bekeken:

De lazer zit onderaan en klik naar boven wanneer de lader dicht gaat, boven de lader zit een plaatje met een magneet en trekt als het ware de lazer omhoog.

Het lijkt da de magneet te hard trekt aan de lazer zodat de lazer niet zakt als de lader open wil en heel het zaakje blokeerd dan.

Waneer er een cd in de lader zit komt deze tussen de lazer en de magneet te zitten, dus is er minder trekkracht van de magneet, en zakt de lazer wel en kan de lader gewoon open.

Buiten dit heel vervelend mankement werkt de speler perfect, slaat niet over en zoekt snel

Hij zal +- 6 jaar oud zijn .

de opvolger van deze speler, de cd 850 kost hier in België trouwens 621€ btw incl

Er zal inderdaad niet veel anders opzitten dan te leren leven met het euvel ofwel andere laders te laten plaatsen.
          Ofwel de cd 850 kopen, Mischien heeft er iemand ervaring met deze speler?

M.v.g. Luc

Comment

• Masterboy
            • Jul 2004
            • 51

Hier staan 2 korte reactie's van personen die een CD-850 hebben.

Comment

• Adverbo
              • Feb 2004
              • 60

Als je over uw CD-700 tevreden bent, brengt het terug bij BEGLEC, vraagt naar een bestek (vraag ook of deze gratis is) om de laders te vervangen en beslist dan wat je gaat doen.
              Met zo'n "ouderdom", laders vervangen lijkt een redelijke oplossing. Dit zijn de belangrijkste onderdelen van een CD speler. Nieuwe laders is gelijk aan nieuwe CD lezer.

Comment

Working...