Inrichting jeugdheus
Collapse
X
-
Wat sowieso aan te raden is bij een jeugdhuis: probeer zoveel mogelijk apparatuur 2e hands te kopen! Ten eerste kun je dan 'meer' kopen (voor minder geld) en het hoeft er toch niet nieuw uit te zien. Ik neem aan dat bij jullie jeugdsoos geen fijnproevers komen om de app. te inspecteren/beoordelen; het gaat toch juist om het geluid wat eruit komt?
En numark cd-spelers? Volgens mij wil juist iedereen in zo'n soos de app (en dus ook cd-speler) kunnen bedienen! Je hebt dan weinig aan uitgebreide cd-spelers waarvan je die extra functies toch niet gebruikt...
Als er eens een groter feest zal zijn, komt er vast ook een 'echte' dj en die heeft vaak toch zijn eigen afspeelapp. bij zich.
Met andere woorden: gewoon een mixertje met 3/4 schuiven en 2 cd-spelers van sony/philips. Scheelt alweer een extra bastkast (qua geld wat je dan bespaart).
Groet,
NiekBeter de prijs-/kwaliteitsverhouding hoog dan de prijs...Comment
-
Je kunt voor het laag ook kiezen voor wat oud hout, dat kun je vaak leuk inbouwen in een bar of weet ik waarin (zie je vaker in dat soort jeugdsoozen enzo). Een paar glijbanen, of een paar W-bins...dat red je kwa laag in die zaal wel. En dan in de hoeken een paar leuke topjes met een paar flinke amps erachter. Zoals al gezegd, cd speler enzo hoeft niet duur te zijn maar ik zou wel gaan voor een professioneel model. Je weet wel hoe dat gaat op dergelijke plekken, CD's worden niet echt geweldig behandeld, er is weleens een CD-R'etje bij, DJ is niet altijd met zijn werk bezig maar soms zelf ook mee aan het zuipen..zo'n huiskamerspeler kan daar niet zo goed tegen. Bij ons in de buurt is ook n jongerenkroeg waar ze met HiFi spelers werken, dat is constant skippen omdat de CD's zo slecht zijn etc.
Remco
Comment
-
-
-
Je hoeft misschien niet een set te hebben die de volledige ruimte van een een stevige geluidsdruk voorziet? Mensen willen ook nog een beetje kunnen praten bij de bar neem ik aan. Mocht het zo zijn dat de feesten zo druk bezocht worden dat de set te klein wordt, dan kan er een beetje entree geheven worden en een grotere set worden gehuurd. Dus misschien is het ook een idee om naar iets te kijken waar makkelijk iets bij te plaatsen is en wat makkelijk bij te huren is?Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.Comment
-
citaat:Geplaatst door Juriaan
als je 3000 kan loskrijgen zou ik gaaan voor:
1xBehringer EUROPOWER EP 2500
1xBehringer EUROPOWER EP 1500
2xBehringer Euro-Live B1800X
2xBehringer Euro-Live B1520
1xBehringer SUPER X PRO CX3400
1xBehringer DX1000
1xNumark CDN 30
ik denk dat je het beste bij fb kan halen
is het goedkoopste
Comment
-
-
Ps ik zou ook voor dat behringer setje gaan ik gebruik ongeveer een gelijke samenstelling in de verhuur en het werkt perfect en ik weet een goedkoper adresje dan FBComment

Comment