Nieuwe topkasten maar welke?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • musicman
    • Sep 2003
    • 97

Nieuwe topkasten maar welke?

Hello!

Het word binnenkort weer eens tijd dat ik mijn huidige topkasten ga vervangen. Het zijn 2 HKaudio Pro Classic 15 topkasten. Ik ben er een beetje op uit gekeken, en vooral op uitgeluisterd. Ze resoneren als de t*ring en ik krijg het er gewoon niet uit, alleen als ik de basunit uitschakel, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Nu heb ik eens rondgekeken wat er allemaal te koop was. Ik wil niet meer dan 500 euro uitgeven per stuk aan een nieuwe topkast. Ik heb mijn keuze's laten vallen op de volgende speakers:

JBL JRX 15
    JBL SF 15
    HKAudio PR15 of LR15 (hoop dat het bij deze kastjes beter voor elkaar is dan bij mijn eigen kastjes!)
    Yamaha S 115V
    Peavey UL15

En nu raden jullie het al, ik wilde vragen of iemand ervaringen of meningen heeft ten opzichte van een of meerdere genoemde topkasten. Ik snap best dat het geen D&B of Dynacord kastjes zijn, maar dat is voor mij ook niet rendabel. Wel komt er een Dynacord PAA990 (2x 350 watt RMS aan 8 Ohm) of een Yamaha P4500 (precieze wattage weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar in elk geval genoeg) versterker aan te hangen. Ik zie jullie reacties graag tegemoet. Ook als iemand nog andere merken/type's weet is een reactie ook welkom. Graag geen merken zoals DAP alsjullieblieft. Ik kraak het spul zeker niet af, maar dat is gewoon te min voor de toepassing waar ik ze voor ga gebruiken (drive in). Alle waar is naar zijn geld.
  • djroyS
    • Aug 2004
    • 132

ik heb zelf de peavey ul15 in combinatie met de ul18 en ik moet zeggen heel goed alleeeen... peavey is altijd nogal schel (vind ik)
    vandaar datje gewoon erg goed moet luisteren of jij het wat vind maar ik ben er heel erg tevreden over (k heb ze nu bijna een jaar)
    Met vriendelijke groet. RoyS

Comment

• musicman
      • Sep 2003
      • 97

Thanx RoyS. Ik zat zelf ook al te kijken naar de UL15, alleen ik houd absoluut niet van schel geluid. Is de UL12 ook schel als iemand dat weet? En wat is de beste combi: Een 15 inch als top en een 18 inch als sub, of een 12 inch als top en een 15 als sub?

Comment

• djjef
        • Sep 2004
        • 40

Ik ga van de week de JBL JRX halen de SF15 is oud model dus ik zou eerder voor de JRX gaan maar dat moet je natuurlijk zelf weten ik heb met de JBL SF 15 gedraaid en dat gaat best hard je kan zekers met +/- 350 mensen mee met 2 keer een JBL SF 15

Veel Succes

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd....

Comment

• musicman
          • Sep 2003
          • 97

Klinkt zo'n niet al te dure JBL ook goed?

Comment

• djjef
            • Sep 2004
            • 40

Ja zekers de JRX is nieuw en is dacht ik bij feedback € 20 duurder maare dan de SF 15 ze zijn ook mooi en zijn goed genoeg voor feesten tot 350 man draai er zelfs mee op school als je 450 in staan dus dat gaat echt wel goed, heb er trouwens ook een Musical mee gedraaid met het nummer erin Salisfaction nou je maag ging heen en weer en dan hing er maar een 180 watt (RMS) versterker achter. Als je msn hebt dan kan je mij maybe toevoegen want ik heb binnenkort foto's van de schoolavond bij mij.
            Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd....

Comment

• djroyS
              • Aug 2004
              • 132

Ja de ul 12 is ook vrij schel maar.. je kan natuurlijk met je mengpaneel bij regelen en als je gewoon wat meer bass geeft is er niets aan de hand ik zelf ook de ul bass kasten en het vult elkaar goed aan de beste combo vind ik 15 inch 18 inch maar dat is persoonlijk.

Ik denk dat je beter voor peavey kunt gaan aangezien er op deze boxen ook nog eens een garantie van 5 jaar staat en peabey nooit heel erg moeilijk doet schiet jbl daarin naar mijn mening ernstig tekort kortom ga voord e peavey en je krijgt er absoluut geen spijt van!
              Met vriendelijke groet. RoyS

Comment

• musicman
                • Sep 2003
                • 97

Nou ik denk dat ik ook voor de Peavey's ga, al ben ik erg benieuwd naar het geluid van de JBL's maar vooral die van Yamaha. Is Yamaha net zoals vroeger nog steeds schel?

Comment

• Rademakers
                  • Jul 2003
                  • 1281

citaat:de SF 15 ze zijn ook mooi en zijn goed genoeg voor feesten tot 350 man draai er zelfs mee op school als je 450 in staan dus dat gaat echt wel goed
                  Okeee.. Persoonlijk vind ik ze meer geschikt tot 30 á 40 man op redelijk niveau, maar smaken verschillen natuurlijk.

De JFX is zover ik weet alleen qua uiterlijk veranderd en presteert dus niet meer of minder als de SF15. De JBL's hebben alleen wel een vrij schelle/aggresieve tweeter, waardoor het gebruik van een equalizer wel aan te raden is.

Je praat trouwens over topkasten, maar doel je niet gewoon op fullrangekasten, of heb je ook subs?

Mvg Johan

Comment

• musicman
                    • Sep 2003
                    • 97

Ja, daar zeg je zo wat. Ik ben in het bezit van de bijpassende subs van de HKaudio speaker. Toch zou ik graag willen dat de nieuwe "topkast" ook geschikt kan zijn voor full range. Daarom ben ik ook zo benieuwd naar Yamaha, op papier ziet het er allemaal wel netjes uit.

Comment

• Reemski
                      • Dec 2001
                      • 690

Wat een onzin zeg.

SF15 of JRX 15 voor 350 tot 450 man. Weer aan een paddestoel gelikt?
                      Enkel topjes, daar doe je echt niet meer dan 50 dansende mensen mee. En zelfs dat vind ik persoonlijk al niks zonder behoorlijk subje. UL15 bijvoorbeeld is ook echt een topje. Zonder sub komt er niet heel veel laag uit. Zet er een sub onder, en een eq om wat 1-3Khz eruit te halen en wat tophoog toe te voegen en het klinkt heel behoorlijk. Ook als je alleen al kijkt naar het verschil tussen de jbl woofers en de peavey woofer, dan is voor mij de keuze makkelijk.

Comment

• musicman
                        • Sep 2003
                        • 97

En als ik bij het lijstje de A152 en de A153 van Dynacord voeg, welke is er dan beter?

Comment

• PowerSound
                          • Nov 2001
                          • 1892

Kan je ook eens kijken naar het nieuw merk AG AUDIO PRO. Komt binnekort op de markt. (begin november)

PS115 : http://www.agaudiopro.com/gfx/china_..._anechoic1.jpg
                          PS115 Filter : http://www.agaudiopro.com/gfx/china_...over_final.jpg

Catalogus : http://agaudiopro.com/support/pdf/AG...reliminary.pdf

Prijs 499€ BTW incl (21% B) per stuk End-User.
                          PSL Bvba powered by
                          L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                          Yahama LS9-32 / MC7L-48
                          Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                          Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• musicman
                            • Sep 2003
                            • 97

Dat ziet er heel leuk uit, jammer dat ze pas begin november verkrijgbaar zijn. Daar kan ik denk ik niet op wachten! Maar weet iemand iets te vertellen over die Acus serie van Dynacord?

Comment

• musicman
                              • Sep 2003
                              • 97

Nou kom kom, ik weet zeker dat er hier wel mensen zijn die iets over die Dynacord kunnen vertellen!

Comment

Working...