Wat heb je tegenwoordig nodig voor een drive-inn?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djlaakie
    • Sep 2004
    • 130

Haha. Ok. maar ik vroeg ook aan jullie of jullie dan een setje konden zetten. Waar ik max 500 man mee kan doen.

Dat was mijn vraag die niet beandwoord is.

@ Vasco

Ik ben 16...En heb je daar wat op tegen? Wij van mijn leeftijd moeten het gaan doen in de maatschappij. Wij zijn de toekomst. Jong geleerd is oud gedaan.

Groetjes,

Dj Laakie

Comment

• DJEM
      • Jul 2004
      • 254

Goed de boel maar weer eens op een hoop vegen:

Je wil een set waar je max tot 500 man kan doen. Waar de sub kwaliteit goed is. Verder wil je nog advies op licht gebied, aangezien jezelf 2 effectjes hebt. Het bedrag wat je stelde voor alles is 4000 en is al opgelopen naar 6000 euries.

Nog korter samengevat. "Ik wil voor 6000 euro een drive-in met licht en geluid tot 500 man met kwaliteit"

Enige antwoord rest dan: Zoek 2e hands naar complete drive-in show's te koop staat genoeg links en rechts.
      Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

citaat:Geplaatst door djlaakie
        @ Vasco
        Ik ben 16...En heb je daar wat op tegen? Wij van mijn leeftijd moeten het gaan doen in de maatschappij. Wij zijn de toekomst. Jong geleerd is oud gedaan.
        Ik heb nooit gezegd dat ik iets tegen jou of je leeftijd heb (en dat heb ik ook niet) maar je zegt het zelf al jong geleerd is oud gedaan. Alleen jammer dat je dan niet leert en steeds hetzelfde blijft vragen/zeggen over aantal watt versus aantal mensen. Ze proberen je uit te leggen dat dit niet zo werkt en dat er verschillen zijn. En jij gaat ook nog eens EAW en DAP vergelijken naar aanleiding van iemand met ervaring met de genoemde EAW set. Hij wilde je hier iets mee duidelijk maken en daarna ga je op dezelfde manier verder.

Comment

• vic
          • Jun 2003
          • 93

Ik snap niet waarop jullie kunnen bazeren dat een speaker set van 600 wat een x aantal personen kan halen. Volgens mij hangt dit samen met het type/merk speaker dat je hebt en de bouw. Voor een grote hoeveelheid mense heb je waarschijnlijk meer aan longthrow speakers omdat het geluid een eind moet kunnen dragen dus toto achter in de zaal. verder komt het er volgens mij eigenlijk op neer dat de beste richtlijn om te kijken voor hoeveel mensen de speakers kunnen gaan te kijken naar hoeveel db ze uitstote en voor wat voor type feest, bijvoorbeeld als je echt hardstyle wil gaan draaie zal je meer bas nodig hebben. en is er eigenlijk geen hond die het intresseert of het mooi klinkt zolang het maar hard gaat.
          greetzz
          vic[}]

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

Vic, dat had ik hem ook al duidelijk gemaakt,
            maarja, DJlaakie had een winkelier opgebeld en daar werd hem verteld dat hij met een gladiatorset 100 tot 1000 man kon doen, verkeerde informatie dus !
            en nogmaals : in een tent, openlucht ga je zowiezo meer moeten neerpoten dan in een sporthal
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• djlaakie
              • Sep 2004
              • 130

Ok, bedankt.

Ik ga informatie geven en kunnen jullie dan zeggen wat voor set daar het meest voor geschikt is. Dus Speakers en Versterkers.

Max aantal personen: 500
              Soort: Meestal binnen. Maar af en toe ook buiten.(maar dan huur ik bij als het groot moet.)
              Afmetingen zaal: Die varieren van 10 bij 8 en van 50 bij 12.

Ik hoop dat jullie met deze informatie wat kunnen. Ik hoop dat het zo wat beter is.

Greets,

Dj Laakie

Comment

• Rademakers
                • Jul 2003
                • 1281

citaate maximale kosten voor dit alles is 2500 euro.
                Twee dagen geleden ging het om dit bedrag.
                Nu wordt er al over bedragen van 5000 á 6000 euro gesproken.
                Volgens mij loop je een paar jaar op de zaken vooruit.

Doe eerst eens wat arvaring op en lees je in op het onderwerp, dan weet je waar je aan begint.

Mvg Johan

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Ik vind in 2 dagen stijgen met 3500 euro een enorm bedrag voor iemand van 16 jaar. Ik kan niet in jou portomonee kijken maar steek je op jou leeftijd niet in de schulden is mijn eerste advies

Ik wil je het advies geven om te beginnen te kijken naar een eigen set met hooguit een maximum van 200 mensen. Zeker omdat je alles nog moet aanschaffen omdat je net begint. Wanneer je meer nodig hebt ga het er dan bij huren. Kijk naar 2e hands spullen. Hier zit veel materiaal tussen van goede kwaliteit en je hebt vaak beter dan budget apparatuur voor een leuke prijs. Je kunt later uitbreiden op wat je nu aankoopt voor meer man als je wilt zodat je toch naar de toekomst kan kijken. En voor een drive-in heb je meer nodig dan alleen geluid. Dus je kunt niet al je geld alleen maar daar aan uitgeven of je moet (al) het licht willen huren in het begin.

Comment

• DJEM
                    • Jul 2004
                    • 254

Kwam trouwens op de snuffelsite.. onder geluid, complete sets een complete drive-in tegen met alles erop en eraan.
                    Goed top 350w en sub (meen) 700w is niet alles maar past binnen budget 6000 euro...

Mooi set om te beginnen draai een tijdje ermee.. vraag je som en zo spaar je vanzelf voor andere zwaardere speakers of kom je erachter dat het misschien toch niet je ding (helemaal) is....
                    Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• djlaakie
                      • Sep 2004
                      • 130

Hallo,

Ik heb een leuk setje ( 2ehands ) gevonden op internet. Wie zou ik om advies mogen vragen via PM?

Groetjes,

Dj laakie

Comment

• DJ.T
                        • Nov 2002
                        • 1502

Waarom niet gewoon hier?
                        Beter heel veel ervaringen dan 1 lijkt mij?
                        We're ready to party, are you?

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5950

Precies, en zeker na dat gegoochel met je budget lijkt het mij leuk om te laten zien dat je wel degelijk serieus bezig bent...staat dus los van wat je uit wil geven, maar be real: 3000 euro erbij toveren, dat lukt zelf deze regering niet
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• djlaakie
                            • Sep 2004
                            • 130

Alles even weg gehaald.

Ik heb me oogje ergens anders op laten vallen..

Comment

• Klaaske
                              • Jun 2003
                              • 571

En moet er daar voor neer geteld worden ?
                              <font size=\"1\">
                              Groeten,
                              Jaap
                              <b>
                              -[GSXke :)]-
                              </font id=\"size1\"></b>

Comment

• djlaakie
                                • Sep 2004
                                • 130

Niet meer dan 3000 euro.

Is dat te veel of niet?