Wat heb je tegenwoordig nodig voor een drive-inn?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djlaakie
    • Sep 2004
    • 130

En al ik nou ga zeggen 3500 euro. Daar heb je de EV Gladiator set + CP 2200.

Is 800Watt RMS per kant. Zou ik daar 400 man mee redden? Ik kan inderdaad later altijd uitbereiden want EV is gewoon een goed merk.

Dan nog een leuk mengpaneel(die kan ik 2e hands kopen ) 100 euro Behringer DX 1000.

Cd-spelers De
    Denon DN D 4000

790 euro

Totaal

4390 euro

Heb zelf namelijk een dataflower en een doublederby.

Word dit dan wat?

Groetjes,

Dj Laakie

Comment

• pro`d`user
      • Jun 2002
      • 534

Ja die Gladiator set is best leuk voor het geld, maar dat is niet een set waarvan je een
      stackje gaat bouwen zodat je zo'n 600 man van geluid kan voorzien.
      400 man voor dat setje is ook wat te veel, ik zou hoogstens 200man denken.

Vergeet geen licht he: basislicht om precies te zijn.
      Barry K.
      Wij werken met EV ole ole
      In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• DJEM
        • Jul 2004
        • 254

Pfff. Tijd om eens alle schil eraf te snijden en tot essentie gaan.

A die 600 man lijkt me een piek reservering. Wat is in het algemeen het peronen aantal / locatie soort. Kijk mocht je groter moeten, dan word het te betalen bedrag ook groter en dus mogelijkheid om setje erbij te huren lijkt me.

B Licht. Begint altijd met parren, statief al dan niet DMX gestuurd. Aangevuld met leuke effecten, strobo en dan de speciale effecten.

Dus wat is je doorsnee werk / doel en richt je daar op qwa investering.
        Sta je alleen in buurthuizen, dan heb je geen super pro "weet ik wat voor merk" audio set nodig bv.

Ajedo!
        Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• djlaakie
          • Sep 2004
          • 130

Hoeveel man zou ik ongeveer kunnen met die Gladiator set?

Ik dacht zelf ongeveer een mannetje of 350 a 400. De ruimtes varieeren van 40 bij 10 en 20 bij 10. Het is echt niet in te schatten. Maar ook buiten zou het goed moeten zijn. Ik weet niet wat ik moet nemen.

Als jullie nou eens een leuke set zeggen. Wat ik kan gebruiken voor een mannetje of 400 max. Maar het moet ook gelijk buiten te gebruiken zijn als muziek set.

Groetjes,

Dj laakie

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

K'zal jou eens een voorbeeldje geven :
            Ik werk met een EAW P.A. een goeie 6000 watt 4 subs en 4 tops
            daar haal ik geen 400 man mee , absoluut niet !
            prijs van dit geheel : +/- 17.000 euro incl. eindtrappen zonder mengtafel, zonder licht en zonder kabels !
            Zo weet je meteen dat je voor 4 à 5000 euro niet veel zal hebben
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• djlaakie
              • Sep 2004
              • 130

Met 6000 Watt zou je toch als ik het goed heb makkelijk 800 a 900 mand kunnen doen.

Ik denk dat je met 1600Watt in totaal wel een mannetje of 350 kan doen.

Ik heb net even met een winkel gebeld. Hun zeggen dat je met de EV Gladiator set tussen de 100 en 1000 man kan. Ligt geheel aan de situatie.

Ik zie bij J&H een setje staan
              DAP 4 x B-18 and 2 x T-2
              Merk: DAP Audio
              Prijs: € 5.590,00
              Beschrijving: Complete set:

For audiences up to 1500 people

Total Power output: 3800W(RMS)

Included Flying Rigs

Easy transportation

Included extra frontcovers

Fiberglass painted housing

Easy stacking

The StageBlaster 1-set contains:

2x tops SB1-H

4x sub-bass SB1-B

Daar kan je dus 1500 man mee aan. Dus dan zou ik zeggen met 1600Watt Rms kan je 750 man aan.

Comment

• djroyS
                • Aug 2004
                • 132

tuurlijk kan je de door jou gezegde 400 man aan alleen geen stampend feest met flinke trance/hartdstyle/hardcore die mense willen bass voelen klaar dan zul je idd moeten gaan huren.
                Met vriendelijke groet. RoyS

Comment

• djlaakie
                  • Sep 2004
                  • 130

Of zeggen ik koop 2 EV Subjes erbij. Dan moet het wel lukken lijkt mij.

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

citaat:Geplaatst door djlaakie

Met 6000 Watt zou je toch als ik het goed heb makkelijk 800 a 900 mand kunnen doen.

Ik denk dat je met 1600Watt in totaal wel een mannetje of 350 kan doen.
                    Als jij dat denkt wens ik je veel succes toe
                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• DJ.T
                      • Nov 2002
                      • 1502

citaat:Geplaatst door djroyS

citaat:[geplaatst door DJ.T]
                      [B)][B)][B)]
                      Sorry ik ben met stomheid geslagen, dan mag je mij toch eens vertellen waar jij dit op basseert!
                      Waar jij je uberhaupt op basseert als je praat in Watts zou ik wel eens willen weten.
                      Nou is nogal eenvoudig als jij lekker porrie wil geven in een zal (hij zegt 600 man) haal je dat toch nooit met 700 watt en dna maak het mijn niejt uit of ik nu in decibel of in watt praat. Met 700 watt tegen 600 mensen aanduwen voor 2500 euro. Kom op dnek is even na.
                      Denk eens even na, ik denk dat je zelf even na moet denken wat je zegt.
                      Wie was dat ook alweer die met een flinke set van een Watt of 400 toch makkelijk een groot publiek aan kon, volgens mij was dat iemand op dit forum maar ik weet het niet zeker meer.
                      We're ready to party, are you?

Comment

• djroyS
                        • Aug 2004
                        • 132

ik neem aan dat je niejt op mij doelt t want ik dnek niejt dat ik met een set van 400 watt een groot publiek aankan tenzij het allemaal liliputters zijn
                        Met vriendelijke groet. RoyS

Comment

• DJ.T
                          • Nov 2002
                          • 1502

Ik doel inderdaad niet op jou, ik hoop dat de persoon die ik bedoel reageert zodat jij eens inziet dat het helemaal niet om de Watts draait!
                          En ook al zijn het lilliputters, ze worden er niet minder mens om!

Comment

• vasco
                            • Oct 2003
                            • 2567

Ik zit dit zo eens te lezen en denk dat DJLaakie eerst eens het forum moet gaan doorlezen voordat hij hier verder gaat. Hij blijft maar malen over aantal watt versus aantal mensen. Ook zie ik commentaar van meneer op een EAW set versus DAP terwijl ik denk dat hij niet eens begrijpt waar de ander het hier over heeft. En het toppunt daarin, iemand die ervaring heeft met een set zeggen dat hij met 6000Watt toch veel meer kan zonder eigen ervaring lijkt mij zo.

Ik denk dat het dan ook geen zin heeft dat ik hier verder tips ga geven omdat de tegenvraag dan word; "hoeveel mensen er dan mee kunnen?" [)]

Ik weet niet hoe oud hij is en wil niet belerend zijn maar bezint eer ge begint lijkt mij wel een verstandige keuze. Kijk zoals TDS al gelijk in het begin zij eens rond op het forum.

Comment

• Rademakers
                              • Jul 2003
                              • 1281

citaat:volgens mij was dat iemand op dit forum maar ik weet het niet zeker meer.
                              Dat was iemand van het andere forum .

Mvg Johan

Comment

• DJ.T
                                • Nov 2002
                                • 1502

citaat:[gepost op new-line]
                                Link: home.tiscali.nl/~7465/disco/4.jpg
                                Setje voor 300man zou zijn, 2 craaft kasten per kant op op een Yamaha p2200 (als ik het goed heb volgens de gegevens 2x180watt).
                                Heb jarenlang zo gedraaid en voldeed prima, zaal was meestal gevuld tussen de 300 / 350 man.
                                Zo en nou niet meer zeuren met je zoveel Watt voor zoveel man

Comment

Working...