T-amp ta3200

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jerre
    • Jun 2003
    • 286

T-amp ta3200

ow'ke, misschien gelukkig voor een deel onder ons maar vind 't toch jammer: ze zijn niet meer te koop, niks noppes meer, althans niet meer bij thomann. Iemand die toevallig weet wie ze nog verdeeld.

Waarom 'k 't jammer vind, wel heb 'm 'ns open gedaan (tja als je 'n auto koopt kijk je toch ook eerst eens onder z'n moterkap) en wat me opviel is dat 'r toch 'n deel torretjes aanwezig zijn per kant (14/kant van het wel bekende 2sa1943/2sc5200 paar, not to bad dus). Van voedingsspanning zit 't ook wel snor, symetrisch 175v afgezekerd met 20amp, dus als je een rekensommetje maakt met 'n klets velies, laat ons zeggen zo'n 10v over de emitterweerstanden komen op 'n +/-1600w (waarschijnlijk klasse a of ab dus (175v-10v/2)*20a ofwel 20a²*4ohm) voor de zekering 'r door knalt. Of die trafo 't echt aankan is natuurlijk de vraag (maar 'k schat dat die 3200va aangezien 't typenr).
    Dus effectief 1600wrms zal ie niet leveren, maar dik boven 't Kw'tje zullen we'r wel mee geraken (pak zo'n 1200wrms). Toch uiteindelijk mooi voor die prijs niet?

Als dus toevallig iemand nog 'n leverancier weet dan ... ?!?
    nu gij en dan ikke weer
  • luc2366
    • Jul 2002
    • 1161

'k kwam ook uit op dat getal (1200-1300w rms), alleen jammer dan van 't prijsverschil tss de TA-2400 en TA-3200...

Comment

• jerre
      • Jun 2003
      • 286

idd, maar als je intern kijkt zitten 'r in de 2400 maar 'n stuk of 8 torren/kant en 't vermogen is ook 'n stuk lager
      nu gij en dan ikke weer

Comment

• luc2366
        • Jul 2002
        • 1161

ondertussen even met Thomann gemaild: er komt een (betere) nieuwe amp uit met een EFFECTIEF vermogen van 2x 1500W rms/4 Ohm voor 795€

Comment

• jerre
          • Jun 2003
          • 286

aha, da's wel mooi, naar mij mailen ze terug (kort samengevat) koop maar en camco, n u'k zou wel willen hoor, maar 'r moeten dan toch eerst wat centen in 't la'tje komen. even wachten is dus de boodschap. Hebben ze toevallig ook nog iets laten weten rond welke periode deze 'r zou zijn?
          nu gij en dan ikke weer

Comment

• luc2366
            • Jul 2002
            • 1161

ze kennen mij daar
            heb zelfs al de bestelnummer gekregen...

Comment

• jerre
              • Jun 2003
              • 286

ahzo, en je hebt toevallig niet een paar spec's die je kunt geven buiten 't vermogen? Is het weer een t-amp?
              nu gij en dan ikke weer

Comment

• Niek...
                • Nov 2001
                • 1094

Jep, eind van het jaar leverbaar.
                <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• EricW
                  • Apr 2003
                  • 22

Oh dat is fijn wat ik hier lees [V]

Ik heb net een maandje geleden een Ta3200 (en een 2400) aangeschaft. 't Was eigenlijk m'n bedoeling er nog een 3200 bij te nemen, maar dat feest gaat nu dus niet meer door.

Jerre, jij hebt 'm van binnen gezien; is het nu echt dezelfde als die Boost PX2400 (die dus bijna de helft kost!) ? Zie deze link: http://www.mediazero-shop.de/catalog...oducts_id/1215

Als het echt zo zal zijn, krijgt die T Amp toch een schop terug naar de Oosterburen [)]

Comment

• jerre
                    • Jun 2003
                    • 286

nopes, kompleet verschillend

'k zal 'ns zien waar 'k 'r 'n foto van kan plaatsen (m'n serverke ligt ff plat en zolang 'k nog geen nieuwe voeding ben gaan halen, tja 'n beeke lui, blijft ie letterlijk en figuurlijk plat liggen)
                    nee, ta3200 heeft langs beide lanten 'n koelrib met daarop 14 torren, degeen die daa rstaat kan 't zelfde zijn als de 2400 vermits deze 'r ook 8 heeft, maar dan zijn bij de boost de koelribben tegen mekaar geplaatst om mss 'n ventilator uit te sparen.
                    nu gij en dan ikke weer

Comment

• jerre
                      • Jun 2003
                      • 286

ow'ke iets gevonden:

toch wel ietsiepietsie verschil denk 'k [8D]
                      nu gij en dan ikke weer

Comment

• EricW
                        • Apr 2003
                        • 22

citaat:Geplaatst door jerre
                        toch wel ietsiepietsie verschil denk 'k [8D]
                        Geweldig bedankt Jerre! Ik stuur je nog een mailtje.

Comment

• arie
                          • Feb 2003
                          • 550

dit ding leverd denk ik bij lange na niet 2x 1600w in mijn crest (budget serie) ca 9 zit nog meer dan in deze bak.denk dat die aan de kilowat komt maar dan houd het ook wel op.

ps ik zech dit niet om het product af te kraken maar om mensen te behouden van een eventuele miskoop.zat namelijk zelf ook te denken om zo'n bakie te kopen maar ze worden dus niet meer gemaakt, op zich voor de prijs denk ik een redelijk product je moet hem alleen niet beoordelen aan de hand van de specs.

gr arie

Comment

• jurjen_barel
                            • Jun 2003
                            • 3150

citaat:Geplaatst door luc2366
                            ondertussen even met Thomann gemaild: er komt een (betere) nieuwe amp uit met een EFFECTIEF vermogen van 2x 1500W rms/4 Ohm voor 795€
                            rms? lijkt me sterk...

De PA-2400 II had een max vermogen van 2x 1200W, dus zou je denken dat de PA-3200 dan 2x 1500W max i.p.v. rms zou worden. Lijkt me anders wel een erg grote stap binnen deze lijn...

Comment

• jerre
                              • Jun 2003
                              • 286

'k denk niet dat ze de ta3200 gaan upgraden, zal wel een nieuwe versie zijn ofzo, nu voor dat geld kan je wel iets maken in de aard van 1500wrms, als je ziet dat de 3200 zo'n 1200wrms haalt (schat 'k toch, echte test moet nog komen). zwaardere print kos tniet zoveel, de eindtorren zijn nu ook niet direct 't duurste ('n 2sa1948 of 2sc5200 komt op zo'n 3 a 5€), dus als ze nu nog ergens één of ander chineesje op de kop kunnen tikken die goedkoop 'n deftige trafo kan leveren (china source fair) komen ze 'r wel. Wat kwaliteit betreft, tja, je zal 'r zoiezo niet met je amprackje alle kanten mee opkunnen (zachtjes laden en lossen, dus niet van de ene kan op de andere kant in de wagen duwen, wetende dat bv bij m'n t-amp de moer van de trafo bv al loszat toe 'k 'm kocht, chineesjes zullen minder kracht hebben zekers). Soldeerwerk is ook niet 't beste wat 'k al ooit gezien heb, maar voor z'n geld zal ie z'n ding wel doen mits 'r gewoon mee om te springen. Zo kan je ook 'n vergelijking maken tss een goedkoop moederbord en 'n duurder, 'k moet je 'r niet bijvertellen welke het 't eerste begeeft zekers.
                              nu gij en dan ikke weer

Comment

Working...