Wielen Onder DAP RW18B

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJP-BIM
    • Jan 2004
    • 289

Wielen Onder DAP RW18B

Ik heb al een tijdje de basskasten van DAP de RW18B,
    maar vind het opzich wel handig als daar wieletjes onder zitten, (ook beter voor je rug enz. enz.)

Maar nu is mijn vraag is dit mogelijk en heeft iemand hier ervaring mee??

Alvast Bedankt

- Patrick
    bimshowequipment.nl
  • djroyS
    • Aug 2004
    • 132

ik heb zelf bij mijn vorige set boxen er een plaat ondergemaakt (aliminum of desnoods gewoon houd) en dara de wielenj onder gemonteerd dan ben je in ieder geval zeker dat je niks verkeerd doet.
    Met vriendelijke groet. RoyS

Comment

• Barthezz80
      • Aug 2004
      • 365

citaat:Geplaatst door DJP-BIM

Ik heb al een tijdje de basskasten van DAP de RW18B,
      maar vind het opzich wel handig als daar wieletjes onder zitten, (ook beter voor je rug enz. enz.)

Maar nu is mijn vraag is dit mogelijk en heeft iemand hier ervaring mee??

Alvast Bedankt

- Patrick
      ik ken persoonlijk de DAP rw18b niet, maar heb zelf een SA 4518 w-bin gebouwd en heb alvorens het bouwen van de kast de(losse)achterplaat van wielen voorzien:

-neem ten eerste de zwaarst mogelijke (zwenk)wielen
      -zet de wielen op de achterplaat en teken vanuit de hoeken met vaste maten(dus niet op de gok) bv. 5cm van boven/5cm van opzij)de 4 gaten van de wielen af
      -haal de wielen weer van de plaat af en boor de gaatjes uit en zorg voor zo dik mogelijke bouten, zolang ze maar door de gaatjes van de wielen passen!
      -maak gebruik van 16 (dikke) bouten en 16 bijpassende borgmoeren (zorg ervoor dat de bouten lang genoeg zijn om door je plaat heen te passen en vergeet ook niet om(minimaal)de diepte van je borgmoertje erbij te berekenen)
      -zet de wielen weer op de achterplaat en doe 4 bouten door het wieletje vanaf de buitenkant van de plaat, doe aan de binnenkant van de plaat de borgmoeren op de uitstekende bouten
      -pak 2 dezelfde (steek)sleutels of dopsleutels of wat dan ook voor sleutels, wat je zelf makkelijk vind! en hou met een hand het boutje vast en draai met de andere het borgmoertje tot deze goed vast zit (als je bij de eerste merkt dat de borgmoertjes te ver in het hout verdwijnen terwijl ze nog niet vast zitten kan ik je ook nog aanraden om gebruik te maken van metalen(kartel)ringetjes die iets groter zijn dan het moertje om het verdwijnen in het hout tegen te gaan!)

de wielen zijn gemonteerd en zullen niet(nooit)los gaan!

let er bij een nieuwe kast op dat je de plaat in de verf hebt gezet voordat je de wielen gaat monteren en dat de plaat een paar dagen gedroogd heeft, dit voorkomt lelijk meegeverfde wielen en het eindresultaat zal mooier zijn!

mvg,

Bart
      Bart

Comment

• DJP-BIM
        • Jan 2004
        • 289

hartstikke bedankt ik ga van het weekend ff klussen
        bimshowequipment.nl

Comment

• Rademakers
          • Jul 2003
          • 1281

Als kleine toevoeging op bovenstaande zou ik aan de binnenkant sowieso gebruik maken van carrosserie-ringen, om de druk beter te verdelen, waardoor het geheel steviger wordt.

Mvg Johan

Comment

• NiekR
            • Sep 2004
            • 80

Haha, wilde je wielen onder de dap subs zetten omdat ze anders te zwaar zijn?
            Lijk mij een beetje ingewikkeld gebeuren voor het gewicht: 35 kg...
            Ik zou eens overwegen een steekwagen te gebruiken! Je kunt er dan in 1 keer 2 tegelijk vervoeren en heb geen gedoe met wielen monteren en stapelen/inpakken!
            Groeten,

Niek
            Beter de prijs-/kwaliteitsverhouding hoog dan de prijs...

Comment

• DJP-BIM
              • Jan 2004
              • 289

hahaha :X

nee omdat ik geen zin heb om 26x heen en weer te lopen met een steekwagen
              bimshowequipment.nl

Comment

• NiekR
                • Sep 2004
                • 80

Heb je dan (snel rekensommetje...) 52 van die DAP baskasten???? Dan heb je (even snel geteld) 208 van die zwenkwielen nodig!!! Ik weet even niet wat de huidige prijs van die wielen zijn, maar zeker niet onder de 5 euro...

Maargoed, je moet het zelf weten, rollen met de speakers kan soms best leuk zijn..

Groet,

Niek
                Beter de prijs-/kwaliteitsverhouding hoog dan de prijs...

Comment

• Drive inn tnt
                  • Sep 2003
                  • 1082

Ik zou zowiezo geen wielen ONDER de dapjes zetten. Maar altijd aan de achterkant.Bij de speakon aansluitingen.
                  En neem dan die blauwe wielen dan ben je van een hoop gezeur af. (gaan lang mee)
                  Maar ja ik zou in dit geval ook voor een steek wagen kiezen.
                  Zo'n zwenkwiel kost al gouw 12 euro.
                  Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• DJP-BIM
                    • Jan 2004
                    • 289

ja uiteraard aan de achterkant, maar ik heb er geen 52 maar je kunt zon kaastje ook gebruiken om eventueel wat cd koffertjes op te leggen ofzo
                    bimshowequipment.nl

Comment

Working...