Behringer Europower EP2500 vs. Boost PX-2400

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koszmo
    • Nov 2002
    • 185

Behringer Europower EP2500 vs. Boost PX-2400

Ik was al een hele tijd van plan om een nieuwe versterker aan te schaffen en nu mijn huidig (hifi)versterker het heeft begeven is de tijd rijp om er eentje aan te schaffen, maar nu is de vraag welke?

Na een beetje onderzoeken en zoeken ben ik uitgekomen op deze 2 versterkers:

Behringer Europower EP2500 Prijs: € 473,-[list][*]2 x 1200 Watts in 2-Ohm/2400 Watts in 4-Ohm bridged operation
    2-channel, parallel or bridged mono operating modes for flexible application [*] Independent limiters for each channel offer dependable protection against distortion[*]Precise signal and clip LED indicators to monitor performance[*]Selectable low-frequency filters (30 Hz or 50 Hz) remove distracting infra-sound frequencies [*] Professional SPEAKON® and "touch-proof" binding post loudspeaker outputs enable secure operation [*]Connection option for extra amps in parallel operation[*]Ultra-reliable TOSHIBA®/FAIRCHILD® high-power transistors [*]High-quality components and exceptionally rugged construction for long life and durability [*]High-current TOROID® toroidal transformer for absolute reliability and lowest noise emission[*]"Back-to-front" ventilation system including air filter with automatically adjusting fan speed for smooth operation[*]Independent DC and thermal overload protection on each channel automatically protects amplifier and speakers [*]Designed in Germany. Manufactured under ISO9000 certified management system[/list]http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=915

Boost PX-2400 Prijs: € 369,-[list][*]2 x 2200 Watt maximaal vermogen [*]2 x 1200 Watt / 4 Ohm RMS [*]2 x 800 Watt / 8 Ohm RMS [*]1 x 2400 Watt / 8 Ohm Bridge Mode RMS [*]Frequentie bereik: 20Hz > 20kHz [*]S/N Ratio: >95dB [*]2 fasen koelsysteem [*]Temperatur Controlle, Overbelastingsbeveiliging [*]XLR en jack IN [*]Klemmen / Speakon UIT [*]483 ( BREED) x 455 ( DIEP ) x 132 / 3HE ( HOOG ) [*]Gewicht : 30 Kg[/list]http://www.mediazero-shop.de/index.h...dstufe1215.htm

Zoals je ziet is het verschil bijna € 100,- en dus wel even de moeite waard om even advies te vragen.
    Zelf zat ik te denken aan de Boost, gezien de specs en de wetenschap dat dit een redelijk nieuw merk is met in het achterhoord dat de lage prijs van boost komt door penetratiepolitiek.

Wat vinden jullie hiervan en wat zouden jullie doen? Graag met redenatie..

Alvast Bedankt!

Lars
    Profiel - Mailtje
  • djroyS
    • Aug 2004
    • 132

jah kom ik weer ik ben golves mij een van de weinige op dit forum die voor BOOST is
    Met vriendelijke groet. RoyS

Comment

• DJ.T
      • Nov 2002
      • 1502

Boost en DAP schijnt vrijwel hetzelfde te zijn (OEMertje?)
      Ik mag toch graag denken dat er tussen een Behringer en DAP een verschil in kwaliteit zit.
      Misschien is het een vooroordeel als ik zeg dat ik het raar vind als die specs van die Boost zouden kloppen, want die specs voor dit geld, dan is hij ofwel in een week kapot of het klopt gewoon niet.
      De makers van de ''echte'' amps doen dan toch iets verkeerd als blijkt dat je dit kan maken, met een degelijke kwaliteit en dat dan ook nog voor dit geld aan de eindgebruiker kan verkopen!
      Ik hoop dat iemand mij verteld dat ik niet gelijk heb en dat de marktleiders echt iets fout doen en de prijzen van de versterkers ineens kelderen zodat iedereen voor weinig een topproduct kan beziitten maar iets verteld mij dat het helaas niet zo mag zijn.
      Alleen al omdat ik de spec's van de Boost voor geen meter vertrouw zou ik voor de Behringer gaan.
      Boost lijkt mij weer een leuk OEM bakje maar niet meer dan dat.
      We're ready to party, are you?

Comment

• Staaf
        • Feb 2003
        • 398

Is deze boost niet idem aan de T-amp (ik dacht 3200, of 2300)?
        Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

sorry maar ik ben gek op clip limiters dus ik zou zeker voor de Behringer gaan. Zeker omdat die clip limiters samen met die laagaf filter op 30/50Hz mij zeer doet denken aan de QSC RMX reeks en misschien hebben ze daar een beetje van afgekeken? En als dat zo is dan heb je een dijk van een versterker voor weinig geld bij Behringer
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Staaf
            • Feb 2003
            • 398

Ben zelf reeds ongeveer een jaar in het bezit van zo'n EP2500, deze wordt elke week gebruikt en dit tot grote tevredenheid.

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

Ik heb nog niet met de Behringer gewerkt, maar ik heb al wel ongeveer een maand de Boost PX-2400 in mijn bezit. I.c.m. mijn nieuwe zelfbouw-subs presteert deze toch prima. Hij doet precies waarvoor hij is gebouwd (versterken dus) en voor de zekerheid toch 2 beveiligingen.

@DJ T.: aangezien zowel Behringer als DAP OEM-merken zijn: waarom zou Boost op hetzelfde niveau als DAP zitten? Ik ben benieuwd naar een doorgronde argumentatie.

Comment

• DJ.T
                • Nov 2002
                • 1502

Zowel Behringer als DAP zijn OEM merken, vast niet alle producten die ze hebben, maar dat geld voor beiden.
                Er is alleen een verschil in een OEM product wat bedoeld is om een ''top''product na te maken en dat in een lagere prijs categorie te brengen. Dit kan dan dmv goedkopere/kwalitatief mindere producten er in te stoppen, maar ook doordat het vrijwel nagebouwd kan worden is er veel minder research nodig.
                Wat de bedoeling van DAP is, is om een product in het lage midden marktsegment aan te bieden voor net iets minder dan andere producten in die categorie.
                Dat ze beide missers hebben is bekend, dit kan natuurlijk gebeuren.
                Waarom ik Boost dan op hetzelfde niveau als DAP zet?
                Ik ben absoluut geen kenner wat betreft DAP, maar naar wat ik vernomen heb is de DAP Palladium (of toch misschien een andere serie) op enkele details na hetzelfde als de Boost.
                Ik hoor het graag als ik verkeerd zit, ik hoop ook graag dat ik verkeerd zit want dat bespaart menig wat mensen toch weer 100 euro!
                We're ready to party, are you?

Comment

• Banned
                  Banned
                  • Dec 2003
                  • 951

Tja al die OEM produkten worden bijna altijd in dezelfde fabriek gemaakt. Het zijn juist de componenten die worden gebruikt of niet worden gebruikt waar edoor er prijsverschil in zit.

Heb geen ervaring met Behringer. Met DAP heb ik de ervaring dat bij Clipping juist meer gelijkspanniong wordt gegeven ( dus niet echt goed beveiligd )

Zelf heb ik veel Alto gebruikt en ben daar erg tevreden over. BOost zal niet verkeerd zijn en zeker niet voor die prijs.

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3150

Dit is toch grappig... De Boost is identiek aan de T-amp en komt zelfs uit dezelfde fabriek! Toch is ie op de een of andere manier goedkoper (neem dan inderdaad aan dat het om een aantal componenten gaat).

DJ.T vindt dat de Boost toch op de hoogte van DAP zit. Nu is er een webshop die Behringer uit hun assortiment schrapt, omdat zij Boost van betere kwaliteit vindt. Toch wel interessant.

Comment

• Staaf
                      • Feb 2003
                      • 398

Ik volg ook al geruime tijd de postings die verschijnen op dit en andere fora over de T-amp versterkers. Ze zouden mij evt ook interesseren (voor ivm met de aankoopprijs). De enige met slechte ervaringen tot nu toe is Michael.
                      Zijn er Uberhaupt al anderen met goede en/of slechte ervaringen.

P.S. De reacties van Pulse en Davy Gabriels heb ik ook allemaal gelezen en deze zijn dan weer positief.

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Made in China, waar de soldeermiepen nog voor een kommetje rijst in de rij gaan staan...
                        en idd , ( er is al een topic over) die behringer lijkt errug veel op de qsc-rmx-deries, die dan ook ...uit china komt.

Comment

• Koszmo
                          • Nov 2002
                          • 185

betekend dat ook dat de behringer identiek is aan de qsc maar door het andere merkje behringer goedkoper is?

Ik ga de amp trouwens gebruiken voor thuisgebruik en in de toekomst om mee op sjouw te gaan...
                          Profiel - Mailtje

Comment

• luc2366
                            • Jul 2002
                            • 1161

citaat:Geplaatst door Staaf

Ik volg ook al geruime tijd de postings die verschijnen op dit en andere fora over de T-amp versterkers. Ze zouden mij evt ook interesseren (voor ivm met de aankoopprijs). De enige met slechte ervaringen tot nu toe is Michael.
                            Zijn er Uberhaupt al anderen met goede en/of slechte ervaringen.

P.S. De reacties van Pulse en Davy Gabriels heb ik ook allemaal gelezen en deze zijn dan weer positief.
                            hoi staaf, ikzelf heb 1x ta-1400 mkII, 2x ta-2400 mkII en 2x TA-3200mkII in de verhuur. Gaan elk weekend weg, nu bijna een jaar aan een stuk. Nog geen enkel probleem mee gehad. (wel met m'n rug door 't gewicht )
                            wel twijfel ik eerlijk gezegd wat aan 't opgegeven vermogen van de TA-3200mkII. Daarom heb ik een afspraak later deze week met m'n hersteller om 1-en-ander te checken in 't labo. Ik houd je op de hoogte

Comment

• ronny
                              • Dec 2002
                              • 2139

citaat:wel twijfel ik eerlijk gezegd wat aan 't opgegeven vermogen van de TA-3200mkII. Daarom heb ik een afspraak later deze week met m'n hersteller om 1-en-ander te checken in 't labo. Ik houd je op de hoogte
                              Zou je zo vriendelijk willen zijn om de resultaten dan hier op het forum te vermelden.

Een collega van me(davy gabriëls) heeft ook 2 amprackjes met t-amps erin. per amprack ta-2400 en ta-3200. Hij is er ook bijna ieder weekend mee op de weg. Hij heeft er ook nog geen problemen mee gehad.

Het zou leuk zijn om eens echte testresultaten te weten van deze versterkers dan.

mvg
                              ronny
                              niet zagen, gewoon doen!

Comment

Working...