J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 2 Eerste 1 2

Ingeschreven
    Oct 2002

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door salsa Bekijk Posts
    Is het de SB15P?
    Ja inderdaad ! Ervaring mee ?
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Ingeschreven
    Oct 2002

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MusicXtra Bekijk Posts
    Hou je er wel rekening mee dat de spreekspoel in de spleet heen en weer beweegt?
    Hehe, ik bedoel een randje aan de buitenkant , gewoon een simpele ring uit kuststof gefreest op deze manier:

Dit voorkomt dat de backplate met de kern kan verschuiven. Snap niet dat de fabrikant niet op dit idee komt, maar dat zal wel met prijs en marketing te maken hebben....

Standaard

Normaal gesproken verschuift de magneet ook niet dus het is ook niet echt nodig om het erop te maken.
    Heb het zelf een paar keer meegemaakt met Selenium woofers doordat er te weinig lijm gebruikt was en laatst een keer bij een nieuwe BMS hoogdriver.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Standaard

Heet dat niet de poolplaat die verschoven is? Het plaatsen van een kunststof ring om de (buitenkant) van de magneet los dat volgens mij nog niet genoeg op...

Ingeschreven
    Oct 2002

Standaard

Poolplaat / back plate of hoe je het wil noemen Als ik naar de achterkant kijk dan zie ik (nu ik het weet) dat hij verschoven is ten opzichte van de magneet zelf.
    Als ik dus met een zeer strak CNC gefreesde ring dat kan opsluiten , zou ik herhaling van dit probleem kunnen voorkomen.

Uiteraard hoop ik dat ze bij B&C inmiddels betere/meer lijm gebruiken en het zou inderdaad gewoon niet mogen gebeuren, maar voorkomen is beter dan weer een nieuwe driver kopen toch ?! (zulke dingen gebeuren altijd net na de garantie periode)

Standaard

Ik vrees dat een kunststof ringetje niet gaat helpen: reken eens uit hoeveel een kunststof ring uitrekt als het de metalen poolplaat moet opvangen (bijv voor een val van 1m @ 9.8m/s2). Als je de ring van metaal zou maken zou je waarschijnlijk het ferriet scheuren.

Zijn de neo drivers niet beter valbestendig omdat de onderdelen allemaal wat lichter zijn?
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Standaard

Mooi voorbeeld van een probleem oplossen wat er niet is....
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Ingeschreven
    Oct 2002

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MusicXtra Bekijk Posts
    Mooi voorbeeld van een probleem oplossen wat er niet is....
    Hahaha, inderdaad ! Ik heb een nieuwe B&C besteld en neem de gok.

Standaard

Zoveel risco lijkt het me niet. Ik heb dit ook weleens meegemaakt, dat kwam niet door teveel vermogen maar doordat de kast een smak had gemaakt.

Labels voor dit Post

Forum Rechten