J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 3 van de 14 Eerste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... Laatste

Topic: 380 Volt

Standaard

Ik zou als ik jou was een bedrijf beginnen in het testen van app. na een bliksem inslag bij particulieren!!!

<h5>Showtechniek</h5>

Standaard

citaat:
    Ik zou als ik jou was een bedrijf beginnen in het testen van app. na een bliksem inslag bij particulieren!!!

Want het verhaaltje klinkt logish!!!

<h5>Showtechniek</h5>
    <h5>Showtechniek</h5>

Standaard

Om nog even één groot misverstand uit de wereld te helpen:

De 'camlocks' zijn zeer zeker NIET verboden. Deze worden bij alle grote evenementen gebruikt.

Tijdje terug heb ik nog gewerkt de Powershop - het grootste bedrijf op het gebied van mobiele stroomvoorziening - bij het afbouwen na Trance-Energy. En reken maar dat daar camlocks gebruikt worden. En zo kan ik wel meer voorbeelden geven.

Deze vormen gewoon de eerste verbinding tussen het aggregaat en de grootste verdeelstations/paddestoelen.

(Het verhaal van die 32/63 verloopjes is volgens mij wel duidelijk, dus daar zal ik verder niet uitgebreid op ingaan.)

Groet,
    Patrick

------------------------
    Wees een bink, rook niet maar drink...

Standaard

Het is niet omdat een firma, hoe groot ook , iets gebruikt dat het mag...

Cam-Lock is niet CE te keuren, de Europese regels zeggen dat : wat in gebruik is, mag voorlopig ( uitdoving ) verder worden gebruikt. Nieuwe uitrusting, moet ineens conform zijn en alle bestaande uitrusting na de afloop van de uitdooftijd, dus bij harmonisatie, moet conform worden gemaakt. Cam-lock is dat niet, Power-Lock wel.

Standaard

Ik zeg ook niet dat het mag omdat een groot bedrijf dat doet, dat zou ook grote onzin zijn.

Maar bij concerten in de ArenA, Ahoy enz enz is wel zoveel controle aanwezig, dat als het niet veilig was, dat het ook niet goedgekeurd zou worden.

En ja, je kunt de randaarde apart aansluiten, en dus ook weglaten, maar dan moet je wel zwaarbezopen zijn als je die over het hoofd ziet. Je hebt toch een vaste volgorde waarin je de camlocks aansluit, en beginnen met je randaarde is niet heel vreemd.

Ook in nieuwe theaterproducties werken wij met camlocks, dus dat mag blijkbaar ook allemaal nog. Heb er niks van gehoord dat het verboden wordt voor nieuwe installaties, maar zal het wel eens navragen.

------------------------

Standaard

Jullie zijn toch vreemde wezens, er bestaat een arbo wet die zelfs iemand die van zichzelf vindt dat hij dat zonder probleem kan, meer dan 30 Kg opheft, maar de echte wet kennen zelfs jullie keuringsorganisaties niet ?

Standaard

Correctie, arbo wet verbiedt, was even te hevig.

Standaard

Laat ik het zo zeggen, bij elk groot evenement of concert heeft de arbo gewoon een vast kantoor, en die lopen ook de hele dag daar rond.
    Soms is het gewoon vervelend, omdat de arbo je ook beperkt in praktisch handelen, maar het is uiteindelijk natuurlijk goed dat er regels zijn die jou beschermen. 1 keertje 30 kg tillen is no problem, maar dag in dag uit is op den duur natuurlijk niet goed voor je.

Maar als er arbo aanwezig is, die hier geen bezwaar tegen heeft, dan zal het dus gewoon toegestaan (goedgekeurd) zijn...

------------------------

Standaard

Dat was nu net wat ik wou zeggen, je hebt een hoop onzinnige regels, omdat die eigenlijk tot de persoonlijke sfeer behoren, daarnaast probeert de wetgever een paar heel erg zinvolle regels te stellen, uiteindelijk zijn Cam-lock connnectors van DC 48 Volt scheepswerf lasapparatuur afkomstig, waar iedereen dan vrolijk zijn bot aan veegt..

Standaard

Trouwens, om eens de puntjes op de i te zetten : waarom kan Cam-Lock niet ?

1. Het is mogelijk om stroomvoerende delen aan te raken , op de vrouwelijke connector, dus, diegene die onderspanning staat. De norm is dat elk onder spanning staand onderdeel daarvan onaanraakbaar moet zijn voor de testvinger, die heel erg smal is, 3 mm en ongeveer 6 cm lang.
    Dat is bij Cam-lock zeker een probleem.
    2. Elke verbinding bij een last circuit, moet een lastscheider zijn, d.w.z. dat afkoppelen moet kunnen gebeuren onder vollast. Hetzij door de constructie van de connector, hetzij door een hulpschakeling. ( bvb de pilot in CEE stekkers vanaf 63 Amp) . Bij Cam-Lock kan iemand gewoon de aarding apart afkoppelen, of één fase, of nog erger, neutraal afkoppelen. Daardoor is Cam-Lock niet conform de CE laagspannings directive en dus ook niet meer wettelijk. Als je keuringsorganisme dat goedkeurt, betekent het eigenlijk alleen dat ze zich er gewoon niks van aan trekken, de eindverantwoordelijkheid ligt altijd bij jou.

Forum Rechten