J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 3 van de 4 Eerste 1 2 3 4 Laatste

Ingeschreven
    Mar 2001

Standaard

Als je een goed klinkende speaker hebt, die alles lekker weergeeft "ongeacht je mix", dus dat je eigenlijk maar weinig verschil hoort tussen de 50er jaren opnames, en de laatste SteelyDan, dan is dat ding dus niet bruikbaar.

Een goede monitor heeft juist geen klankkleur, die ga jij nou net maken in je mix.

Zie verder anekdote over die DynAudio's. Wat je ook draaide, en waar je ook aan draaide, het bleef lekker klinken. Met als gevolg dat het product ( de CD) zo slap als een vaatdoek was, en geen enkele sound had.

Had ik al verteld dat ik hier een paar HD-1en heb staan? Kom maar luisteren.

Ingeschreven
    Dec 2012

Standaard

Je wilt dat een monitorspeaker weergeeft wat je er in stopt. Shit in, shit out.

Uiteraard zal elke monitor een iets andere klank hebben, dat is nou eenmaal inherent aan de verschillende ontwerpen en materialen die door verschillende fabrikanten gebruikt worden.

Als er een 'gouden formule' was geweest voor de perfecte monitor, hadden we niet zo'n grote diversiteit aan fabrikanten en modellen gehad.

Uiteindelijk gaat het er om dat de monitoren voor jou een goed eindresultaat geven.

Ingeschreven
    Apr 2002

Standaard

@ ********

Och kom, alle speakers hebben een klankkleur. Zelfs al zou de perfecte speaker in de perfecte ruimte bestaan. Zelf dan zou je dat als een bepaalde klankkleur waarnemen.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Standaard

Ik heb al +/- 6 maanden de RCF Ayra 6 met sub ...
    Voor zijn prijs is dit echt luxe , en zeker omdat ik studiomuzikant ben en er alle dagen moet naar luisteren.
    Zeer leuke eerlijke goede monitors...
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sparky Bekijk Posts
    @ ********

Och kom, alle speakers hebben een klankkleur. Zelfs al zou de perfecte speaker in de perfecte ruimte bestaan. Zelf dan zou je dat als een bepaalde klankkleur waarnemen.
    Dit is in feite een zelfde soort discussie als over de klank van digitale amps, die zijn veelal ook zonder klankkleuring, een monitor speaker wil je zo neutraal als maar mogelijk is laten klinken.
    Wanneer datgene wat eruit komt zoveel mogelijk identiek is aan wat er in gaat heb je een eerlijk beeld van wat je aan het doen bent.
    Dat de ruimte ook bijdraagt aan de klank betekent dus dat je die ook zo neutraal mogelijk moet zien te krijgen, het is niet voor niets dat studio's veel geld uitgeven aan de akoestiek in de mixruimte.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Ingeschreven
    Oct 2002

Standaard

Een vriend van mij maakt z'n eindmix als volgt, eerst kijkt hij wat alle meters aangeven in de software en z'n focus ligt dan volledig daarop. Dan gaat hij die mix eens beluisteren in de auto, op ze Ipod , op een draagbare radio en diverse hoofdtelefoons (en soms bij mij thuis hahaha)
    Daar trekt hij z'n conclusie uit en dan pas gaat ie "fine-tunen" op ze Yamaha HS80A in combinatie met een O2R tafel, tot nu komen daar zeer dikke tracks vandaan die op elk afspeel medium prima klinken. (en erg goed scoren op dance-tunes.com!)
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Ingeschreven
    Apr 2002

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MusicXtra Bekijk Posts
    Dit is in feite een zelfde soort discussie als over de klank van digitale amps, die zijn veelal ook zonder klankkleuring, een monitor speaker wil je zo neutraal als maar mogelijk is laten klinken.
    Wanneer datgene wat eruit komt zoveel mogelijk identiek is aan wat er in gaat heb je een eerlijk beeld van wat je aan het doen bent.
    Dat de ruimte ook bijdraagt aan de klank betekent dus dat je die ook zo neutraal mogelijk moet zien te krijgen, het is niet voor niets dat studio's veel geld uitgeven aan de akoestiek in de mixruimte.
    Heb je nog meer open deuren om in te trappen?

Wat ik zeg is dat de meeste mensen het geluid van die perfect neutraal klinkende speaker ook zullen ervaren als gekleurd, simpelweg doordat zij niet gewend zijn geluid op die manier te horen.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Ingeschreven
    Mar 2001

Standaard

open deur....
    Quality in = quality out, but shit in = shit out.
    En dat laatste, daar zit ' m de kneep.
    98% van de monitoren geeft shit in als "gezellig out", of als "leuk wel out" weer. En daarmee ga je nat.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sparky Bekijk Posts
    Heb je nog meer open deuren om in te trappen?
    Gezien de commentaren hier en de meningen over het 'klinken' van versterkers is het meer een deur die nog op het nachtslot zit.
    Het is inderdaad wat Mac schrijft; de klankkleur maak jij met je mix en dat kan alleen wanneer de combinatie van monitoren en mixruimte zo min mogelijk kleuring aan het geluid geeft.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Ingeschreven
    Apr 2002

Standaard

Yup, je hebt er nog meer. Ik ben bang dat we langs elkaar heen praten. Overigens begint het maken van klankkleur bij mij al ver voor het mixen.
    Laatst gewijzigd door sparky; 09-03-13 om 18:58.

Forum Rechten