J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 3 van de 3 Eerste 1 2 3

Topic: stereo xlr

2. Ingeschreven
    Feb 2007

Standaard

Het zou niet passen vanwege je male-female bezetting van je pluggen bij dat snoer. Maar los daarvan kan het niet werken omdat je mixer XLR input mono is. Daar kan geen stereo mic. op. GvH-E

Standaard

de moraal van dit verhaal:

het kan niet, een linekanaal is nit bedoeld voor een mic, en 2 mic's op 1 kanaal is absoluut niet bevordelijk voor je geluid.

neem een 16 kanaals mixer, die neemt echt niet zoveel meer ruimte in als deze Yamaha die je laat zien.
    Mackie heeft nette modellen die goed klinken en prettig zijn in gebruik.

ga niet zitten emmeren met verloopjes ed. het juiste resultaat ga je niet bereiken op de manier zoals jij ons voorlegt
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

5. Standaard

Simpele vraag: heb je de mixer al gekocht? Zo nee, dan kun je toch echt beter voor een andere gaan met net iets meer inputs.
    Anders koop je een klein mixertje met 2 of 4 inputs en die hang je aan zo'n line-input, maar dan heb je weer meer ruimte nodig.
    Als je een microfoon rechtstreeks aan een line-input hangt kun je wel geluid krijgen, maar omdat je gain verder open moet ga je ook meer ruis genereren, en dat is niet wat je wilt.
    Stereo heb je toch al niet als je twee microfoons aan één kanaal hangt (met die splitterkabel) dus waarom dan nog voor twee microfoons gaan?

Ik gebruik zelf voor de drums al 9 kanalen (kick, 2x snare, hi-hat, 3x tom, 2xOH), en je probeert hier (nagenoeg) hetzelfde te doen met een mixer met 6 microfoon-inputs. Voor elk toepassing zijn er geschikte oplossingen, maar dit is de verkeerde oplossing bij deze toepassing naar mijn mening.
    Laatst gewijzigd door 4uss; 28-03-07 om 07:26.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MusiQmaN
    ok maar dat eerst is een kwestie van andere pluggen (die heeft deze winkel toevallig ook)

en de mic is zelf mono watzou er dan gebeuren als je deze kabel wel in je mono kanaal steekt.
    Jemig man, volgens mij ben je gewoon nieuwsgierig naar wat er gebeurd anders had je het allang opgegeven. Ik zou zeggen: lekker doen! Kom je er vanzelf achter dat het niet werkt. Heb je wel lekker gehobbied en wat geld en tijd weggegooid. Want het lijkt me nu toch wel duidelijk dat het niet werkt
    En dat het past wil nog niet zeggen dat het ook kan. Een paperclip past immers ook in het stopcontact. Ik weet niet hoe ver je daar al mee bent maar ik kan je melden dat dat OOK niet aan te raden is

En om het geen zinloze post te maken toch even antwoord: Wat er gebeurd is dat je beide microfoons gaat horen maar maar doorelkaar heen gemixed. Het geluid komt uit het midden (dat heet dus mono) Dus het hele idee van een overhead (die stereo zou moeten zijn) is weg. Daar komt nog bij dat als je deze 2 signalen mono bijelkaar optelt er een looptijdverschil is tussen beide mic's met als gevolg dat er fase cancelation optreed, oftewel uitdoving. Wat je dus hoort is een erg dun geluid wat ontdaan is van ieder leven. Als je de signalen mixt met een Y kabel, klopt (zie m'n eerste post) de impedantie niet meer. Wellicht dat je geluid gaat oversturen bij harde pieken (zeker bij percussieachtige geluiden). En daar komt nog eens de ruis bij die je genereerd door je line kanaal zo ver te versterken om het mic signaal te horen dat je eigelijk meer ruis hoort dan iets anders. Dat moet je net niet doen met digitale tafeltjes en al helemaal niet met goedkope. Het enige wat je dan hoort is digitale ruis (quantisatie ruis) en dat klinkt echt heel verschrikkelijk.
    Kortom, ga het lekker proberen en hou ons op de hoogte
    Laatst gewijzigd door Lennartsound; 28-03-07 om 08:51.

8. Ingeschreven
    Mar 2001

Standaard

nou is t leuke dat die yamaha er ook nog wat groter is, en nog steed 19"..

maar pas op met tips en adviezen, voor je t weet sta je erg slecht te boek bij musiqMan, en verschijn je ineens op oplichting punt enel

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MusiQmaN
    (ennuh zo goedkoop is de promix niet )
    Voor een digitaal tafeltje wel...

Forum Rechten