X32 of SI Expression 1

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Podium Verhuur
    • Mar 2012
    • 480

    X32 of SI Expression 1

    Waar doe ik verstandiger aan? Ik begreep dat Behringer dit keer iets moois hefet gemaakt, maar aan de andere kant blijft het Behringer. Een merk dat toch een nare bijsmaak heeft.

    Het wordt gebruikt voor kleine presentaties, demonstraties en uitversterken van kleine bandjes.
    Waarbij de aanwezigheid van een eq, compressor en delay noodzakelijk zijn.

    Verder is het belangrijkste dat het simpel moet werken en dat hij vooral degelijk is.

    Wie kan er een goed advies geven?
  • Big Bang
    • Apr 2008
    • 652

    #2
    Wat betreft het simpel werken: ik zou ergens naar toe gaan waar ze beide staan en op beide even een kwartiertje spelen. Voor mij was dat een van de redenen om de x32 links te laten liggen en de soundcraft te kopen, voor jou kan dat wellicht anders liggen.

    Er zijn nog twee concurrenten in deze prijsklasse: QU16 en m200i
    It's time to play the music, It's time to light the lights ...

    Comment

    • drbeat
      • Jun 2012
      • 671

      #3
      workflow is heel eenvoudig bij de behringer...maar dat is bij alle tafels wel op orde...

      Kijk eens in het digitafelvergelijkingsdag topic.

      voor de klank....miniem verschil....behringer doet niet onder....

      voor mij is bv de behringer producer samen met de ipad het meest betaalbare systeem..en 19".
      wil je echt kunnen bouwen op reputatie....ga dan eens kijken voor de Roland m200i. Neem eens contact op met Ness hier op t forum...die is er lierisch over...net als ik overigens...super sound...robuust...en hybride...dus zoals de andere tafels ook met een analoge multi te gebruiken....

      kwa geluidsprestatie vond ik het die dag in volgorde met echt pietleutirig weinig verschil tussen de geteste tafels....

      kwa gebruiksgemak kan ik sneller op de behringer wegfietsen dan op de roland....Maar dat is puur gewenning....de soundcraft en de Allen enHeat....ook beide top en gemakkelijk...overigens komt de laatste het meest dicht in de buurt van de sound van Roland en de duurdere tafels....

      Succes met t uitzoeken...!!!! en het beste is om ze dan maar allemaal langs elkaar te leggen en ze echt te vergelijken....
      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

      Comment

      • Podium Verhuur
        • Mar 2012
        • 480

        #4
        Bedankt voor jullie snelle reacties.

        De simpelheid is niet alleen voor mij, maar vooral ook voor de vele "geluidstechnici" die beweren op elke tafel te kunnen werken en puntje bij paaltje er totaal niets van bakken.

        Het nadeel van de Roland vind ik de Ipad, sowieso ben ik niet zo fan van apple, vanwege het "op slot" houden van hun apparaten, maar dat is persoonlijk. Het grootste nadeel vind ik dat iedereen ziet dat het een Ipad is, dus op het moment dat een technicus zich omdraait kan iemand dat ding er zo uittrekken. Wat ik begreep via de leverancier van de Roland is dat je dan ook meteen een serieus probleem hebt.

        QU16 is inderdaad ook een goede optie, maar ons hele pakket bestaat uit Soundcraft. Dus als de twee merken kwa kwaliteit en bediening elkaaar niet teveel ontlopen, heeft de voorkeur om voor Soundcraft te gaan.

        De tafels zijn tegenwoordig echt heel goedkoop geworden en voor de grotere tafels ga ik echt nog wel serieus op zoek en demo's aanvragen. Maar voor dit soort prijzen kun je niet echt een miskoop doen, denk ik. Want slecht spul is het allemaal niet.

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Wil je een Roland zonder Ipad dan kun je ook nog naar de M300 kijken.
          Op de testdag bleek iig dat de klank en mogelijkheden van allemaal erg dicht bij elkaar ligt, bepalend in de keus wordt dus of je de interface prettig vindt werken.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

            #6
            maar ons hele pakket bestaat uit Soundcraft
            Waarom zou je afwijken? Op een Si kan iedere tech uit de voeten, kan die dat niet, dan ligt het aan die persoon...
            Olaf Duffhuës

            **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

            Comment

            • NesCio01
              • May 2010
              • 1987

              #7
              M-200i
              Ja, da's echt mijn tafel en dat blijft ie voorlopig wel ook.
              2 dingen vallen me op:
              1) Roland is niet Apple, ergo er is niet eens een driver voor OS-X
              om via RJ 45 meersporen op te nemen (wel een MSD driver).
              2) Vreemde Roland leverancier heb je. De M-200i is volledig
              operationeel, ook zonder i-Pad. Hiertoe heeft de tafel een eigen
              display(tje). Als je daar in thuis bent, heb je echt de i-Pad niet
              nodig, echter werkt het met de i-Pad wel erg smoothly.

              Heb je klussen waar veel LVT gear ligt (leuk voor thuis),
              er kan een kensingtonlock aan de i-Pad.
              Vasco postte daar al eens over.

              Mocht je de m-200i kiezen, ik heb nog een S1608 liggen,
              5x gebruikt

              grtz

              Nes
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #8
                Originally posted by Olaf Duffhuës
                Waarom zou je afwijken? Op een Si kan iedere tech uit de voeten, kan die dat niet, dan ligt het aan die persoon...
                Da's helemaal waar, inmiddels mag je van techs die zelf geen spullen hebben wel zoveel flexibiliteit verwachten dat ze op iedere tafel hun werk kunnen doen.
                Maak regelmatig gasttechs mee die niet eerder op een Roland hebben gewerkt maar de meesten doen er niet moeilijk over als ik er de eerste 10 minuten naast blijf staan om ze wegwijs te maken.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • Podium Verhuur
                  • Mar 2012
                  • 480

                  #9
                  HArtelijk dank voor de offertes. Het gaat dan de soundcraft worden. Ik heb inmiddels ook overleg gehad met onze freelancers om e kijken waar hun voorkeur naar uit gaat.
                  Zij zeiden een beetje hetzelfde als wat hier gezegd wordt en wat ik ook al een beetje verwachte.
                  Slechte tafels zijn er bijna niet meer en de viier merken die hier genoemd zijn worden over het algemeen als prima en fijn ervaren.

                  Als men dan toch een keus moest maken kwam er uit eindelijk het volgende uit.

                  Op de laatste plaats de A&H, vooral vanwege het feit dat men er weinig ervaring mee heeft, hier in de regio schijnt hij niet vaak gebruikt te worden om er eerlijk een mening over te kunnen hebben.
                  Daarna de Behringer, die over het algemeen als prima ervaren wordt, maar de geschiedenis van het merk en de negatieve naam zorgen ervoor dat hij bij opdrachtgevers als niet goed wordt gezien.
                  Daarna de Roland, met als grootste argument dat een aantal niet graag met Apple werken. De kans op het makkelijk stelen van de Ipad is oook sterk aanwezig en tot slot de afhankelijkheid van de Ipad maakt hem ook minder geliefd dan een tafel die dat wel heeft. Met als kanttekening dat het bedienen zonder Ipad inderdaad nog steeds kan, maar wel lastiger en iets complexer wordt. Daarmee is de tafel dan niet meer heel makkelijk te bedienen voor gasttechnici.
                  Bovenaan het lijstje staat de Soundcraft. Enerzijds vanwege het bedieningsgemak en anderzijds omdat we al jaren werken met Soundcraft en de digitale tafels een dezelfde denkwijze schijnen te hebben. Tot slot is de prijs op de Behringer na ook het beste.

                  Ik wil jullie nogmaals bedanken voor de adviezen en mochten er geen hele grote nadelen boven komen drijven bij het testen van de week, zal ik deze dan ook bestellen. Hoewel de kans ook groot is dat het de expression 2 wordt. Prijsverschil is maar heel klein en toch meteen een hoop extra schuiven.
                  De Allen & Heath

                  Comment

                  • desolation
                    • Jun 2012
                    • 706

                    #10
                    De Soundcraft is voor mij een dikke misser geweest, omdat ze gewoon te duur zijn voor wat het is.
                    Je hebt geen DCA/VCA's , je hebt geen LCD scribble strips wat het vrij patchen quasi nutteloos maakt, de insteekkaarten zijn peperduur (een X32 MADI kaart kost 400EUR, die van Soundcraft 1200EUR+ bv) en de remote app is nog steeds niet helemaal op orde.

                    Als de Behringer naam je tegenhoudt, neem dan de Midas M32. Softwarebasis wordt gedeeld met de X32, maar er zitten wel AD/DA convertoren en preamps van de Pro reeks in. Ook de bouwkwaliteit is een niveau hoger.

                    Comment

                    • frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

                      #11
                      Als dit de keuze is, zou ik ook wachten op de M32 als je nu iets moet kopen.

                      Comment

                      • drbeat
                        • Jun 2012
                        • 671

                        #12
                        Originally posted by desolation
                        De Soundcraft is voor mij een dikke misser geweest, omdat ze gewoon te duur zijn voor wat het is.
                        Je hebt geen DCA/VCA's , je hebt geen LCD scribble strips wat het vrij patchen quasi nutteloos maakt, de insteekkaarten zijn peperduur (een X32 MADI kaart kost 400EUR, die van Soundcraft 1200EUR+ bv) en de remote app is nog steeds niet helemaal op orde.

                        Als de Behringer naam je tegenhoudt, neem dan de Midas M32. Softwarebasis wordt gedeeld met de X32, maar er zitten wel AD/DA convertoren en preamps van de Pro reeks in. Ook de bouwkwaliteit is een niveau hoger.
                        Ik dacht dat die dca/vca er juist wel op zaten. idd die scriblestrips niet maar das bij de roland ook niet zo....en vond het met die grote tafel ook geen gemis eerlijk gezegd....ik moet ook bekennen dat de MusicXtra werkwijze dit ook onnodig maakt en toch overzichtelijk. heerlijke tafels van roland....alleen voor mij te duur...voor wat ik het zou gebruiken....

                        denk dat je met je keuze een prima zet doet....de soundcraft klinkt goed...werkt ook overzichtelijk en tutch screen...en prima zonder de ipad te bedienen....

                        laat je nog weten hoe hij bij jullie bevalt??
                        Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

                        Comment

                        • Olaf Duffhuës
                          • Oct 2000
                          • 2477

                          #13
                          Je kunt ook iets meer uitgeven en een Preformer kopen..net iets meer mogelijkheden...Voordeel aan die Expression en Preformer tafels is wel dat je 48+ kanalen kunt draaien...In een hand omdraai...
                          Olaf Duffhuës

                          **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                          Comment

                          • DJ Antoon
                            • May 2005
                            • 1681

                            #14
                            Originally posted by desolation
                            Als de Behringer naam je tegenhoudt, neem dan de Midas M32. Softwarebasis wordt gedeeld met de X32, maar er zitten wel AD/DA convertoren en preamps van de Pro reeks in. Ook de bouwkwaliteit is een niveau hoger.
                            Betreffende het ipad verhaal, voor de X32 is ook een mooie android app die ik op sommige punten hoger waardeer als de behringer ipad app. (Ik gebruik dus beide langs elkaar)

                            De SI expression is een leuke tafel zolang alles mooi overzichtelijk is, zijn het veel microfoons en past het niet op 1 layer dan word het gevaarlijk vind ik. Bij de X32 los je dit simpel op met de lcd kleuren en tekst.

                            Zeker als je nog wat settings recalled bij bedrijfsachtige / theater dingetjes, is het toch wel handig dat je effe snel kunt noteren dat de lange bril (Lange man met bril) op 2 zit en bl. vrouw (blonde vrouwtje) op 4 etc.

                            Comment

                            • Big Bang
                              • Apr 2008
                              • 652

                              #15
                              Originally posted by desolation
                              De Soundcraft is voor mij een dikke misser geweest, omdat ze gewoon te duur zijn voor wat het is.
                              Je hebt geen DCA/VCA's , je hebt geen LCD scribble strips wat het vrij patchen quasi nutteloos maakt, de insteekkaarten zijn peperduur (een X32 MADI kaart kost 400EUR, die van Soundcraft 1200EUR+ bv) en de remote app is nog steeds niet helemaal op orde.
                              Onzin. Kijk dan op z'n minst ff in de grote webshops. 16/8 stagebox INCLUSIEF 2x madi kaart (1x in tafel, 1x in stagebox) kost €915 Inc btw webshop prijs, stagebox 32 grofweg het dubbele.
                              It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                              Comment

                              Working...