Electro Voice Tour X TX2151

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • metalteacher
    • Dec 2007
    • 467

    Electro Voice Tour X TX2151

    iemand ervaring met de EV TX2151? Ik heb wel belangstelling voor een set van deze speakers ter vervanging van mijn Stage Accompany GB152.

    Ik hoop daarmee eigenlijk het geluid te verbeteren, maar bovenal het aantal kilogrammen sterk te verminderen. De GB152 weegt 57kg en de tx2151 weegt 43kg.

    ik doe maximaal 300man met mijn set nu. met de GB152 was dit haalbaar. is dit met een tx2151 ook haalbaar? levert die genoeg druk de zaal in? en is t geluid aanvaardbaar op dit niveau? ik besef dat het geen topspeakers zijn. maar ik draai ook zelden topklussen. Voornamelijk top40, country, hardrock en metal.

    voor de subs heb ik vier LAN L300 18"
    Steelwing - Full Speed Ahead!!!
  • PvG
    • Sep 2012
    • 979

    #2
    Ik heb de EV TX2152 nog nooit gehoord. De SA GB152 ken ik wel. Afgaande op de specs zou je er op achteruit gaan: in de SA zit een DAS M8 2" exit driver met x-over frequentie 1500Hz, terwijl in de EV een 1" exit driver zit met x-over frequentie 1750Hz. Dat laatste is te hoog voor een (dubbel) 15" kast in mijn ogen. Als je hier tussen moet kiezen, zou ik de SA kasten houden.

    Als gewicht een probleem is en de kasten hoeven niet fullrange ingezet te worden, zou je beter naar een goede 12" kast kunnen kijken. Deze krijg je gemakkelijker boven het publiek op een standaard of tussenpaal (de dubbel 15" zul je niet vaak boven het publiek krijgen ?!). Evt. neem je dan 4 kasten, zodat je ook de middelgrote klussen kunt blijven doen.

    btw: "draaien" = dj-werk of band schuiven?
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

    Comment

    • metalteacher
      • Dec 2007
      • 467

      #3
      in de EV zit ook een 2" driver, maar wel achter een 1" toeter, dat is wel vreemd dat was me nog niet eerder opgevallen. hij heeft ook de karakteristieken van een 2".

      bands schuiven
      Steelwing - Full Speed Ahead!!!

      Comment

      • PvG
        • Sep 2012
        • 979

        #4
        Dat is het verschil tussen spoel diameter en throat diameter. Bij de DAS is de spoel 3" en de throat 2". Bij de EV is alles blijkbaar een inchje kleiner.

        Als je bands wilt schuiven dan mag die x-over freq zeker niet verder omhoog: 15" gaat beamen en je krijgt een gat in je mid (off-axis). Je kunt beter op zoek gaan naar een goede 2-weg 12" of een 3-weg 15" (of de SA kasten houden).
        As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

        Comment

        • Outline
          • Feb 2006
          • 1434

          #5
          Misschien dat een (Q)Rx 212 een optie voor je is? 36kg schoon aan de haak. Daarnaast ga je die 300 man er zeker mee redden!

          Ik weet het, ze zijn (een stuk) duurder maar naar idee zeer zeker de moeite waard om in overweging te nemen!
          Last edited by Outline; 29-12-13, 03:16.

          Comment

          • jakkes72
            • Dec 2003
            • 1015

            #6
            Is nog al een verschil in prijs tussen de RX 212 en de TX2151...
            Voor als je wel het budget hebt voor bv een TX2151 zou ik ook naar een ander merk gaan kijken...

            Comment

            • PvG
              • Sep 2012
              • 979

              #7
              Ik zag nog ergens 4x EAW Jf260 te koop... ;-)
              As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

              Comment

              • jakkes72
                • Dec 2003
                • 1015

                #8
                Maar die bied ik hier niet direct aan...., alhoewel ze wel zouden kunnen voldoen aan de wensen.

                Comment

                • Outline
                  • Feb 2006
                  • 1434

                  #9
                  Originally posted by jakkes72
                  Is nog al een verschil in prijs tussen de RX 212 en de TX2151...
                  Voor als je wel het budget hebt voor bv een TX2151 zou ik ook naar een ander merk gaan kijken...
                  Je kan ook 2dehands kijken. Er staan er her en der genoeg (Q)Rx 212s te koop!
                  Last edited by Outline; 30-12-13, 01:34.

                  Comment

                  • Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

                    #10
                    Originally posted by PvG
                    Ik zag nog ergens 4x EAW Jf260 te koop... ;-)
                    LOL - en een stel Meyer CQ's, en wat EAW 650's... Ooh, nog een Hitec setje, wat Bell en een Martin, L'Ac. en een peuriszooi SA.....

                    Comment

                    • PvG
                      • Sep 2012
                      • 979

                      #11
                      Originally posted by MacGyverSounds
                      LOL - en een stel Meyer CQ's, en wat EAW 650's... Ooh, nog een Hitec setje, wat Bell en een Martin, L'Ac. en een peuriszooi SA.....
                      Mijn EAW hint was in verband met het feit dat jakkes72 4 stuks JF260s te koop heeft *en* dat deze zouden kunnen voldoen voor TS.
                      Ik zie het verband/toegevoegde waarde van jouw opsomming niet met het "probleem" van de TS.
                      Hoe had je mijn opmerking geïnterpreteerd?
                      As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                      Comment

                      • jakkes72
                        • Dec 2003
                        • 1015

                        #12
                        Ik snapte die hint wel, maar ben er verder niet op ingegaan..., en ga er verder niet op in!!
                        Het enige wat ik wou toevoegen aan de thread is mijn vraag over welk budget de TS beschikt.

                        Zelf (persoonlijke mening dus) vind ik de overgang van 15 inch naar 1 of 2 inch vaak niet fijn klinken, menig 15 inch gaat niet ver genoeg door voor een nette overgang naar de hoogdriver. Ook staat in de specs van de 2151 dat de -3 db punten voor de hoog driver al op 13kHz zit, op 18kHz is dat al -10 db. Is natuurlijk wel te corrigeren, maar dan nog...

                        Comment

                        • Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

                          #13
                          Originally posted by PvG
                          ?.........
                          Hoe had je mijn opmerking geïnterpreteerd?
                          Daar moest nog een ander quote bij in, die over die q rx212... iPad error, zeg maar.

                          Bij deze dus.

                          Comment

                          Working...