Presonus Live 24.4.4 ervaringen?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Erik steeman
    • Aug 2005
    • 45

    Presonus Live 24.4.4 ervaringen?

    Hallo Allemaal,
    Ik ben erg benieuwd of er ook mensen zijn die ervaring hebben met de Presonus live 24.4.4 digitale mixer.
    Hoe is de geluidskwaliteit, het gebruikersgemak? Is hij makkelijk mee te werken, en blijft het heel?
    Is er sprake van latency of ruis, etc?
    In welke categorie plaats ik deze tafel?
    Voor welke toepassingen is hij geschikt, en waarom?
    Ik geef tegen mijn gewoonte in geen verduidelijking ,over wat ik eventueel met deze tafel wil gaan doen. Dit omdat ik de vraag zo open mogelijk wil stellen.
    Groet,
    Erik.
  • Rieske
    • Aug 2002
    • 544

    #2
    Wow, 8 vragen in één keer is wel een beetje teveel van het goede Ga gewoon eens een middagje stoeien bij een Presonus dealer en je zult zelf ervaren wat voor fijne mixer de Studiolive is.

    Ik werk er voor live gebruik graag mee en heb met Capture al een aantal mooie opnames gemaakt. De Studiolive is een goed doordacht concept en klinkt gewoon super. Wat wel heel kritisch luistert is de firewire laptop/pc die je er aan hangt. Daarom heb ik een Mac Mini erbij en dat werkt erg stabiel en snel.
    Last edited by Rieske; 14-12-11, 18:38.
    Life is what you make it

    Comment

    • knorrepot
      • Oct 2009
      • 234

      #3
      Hier draait zowel de 24 als de 16 kanaals. De 16 zit in een flightcase samen met een pc waar deze aan hangt, monitor amps en pa amps. Hierbij hebben we dan een ipad om de tafel op afstand te besturen.
      Tafel naast het podium, lekkere korte kabels zowel xlr als speakon etc, en toch in de zaal staan je eind mix maken.

      Voor de 24 een laptopje er naast, toch iets fijner om de grafiekjes voor je neus te hebben.. Ook deze kan ik besturen met de ipad, echter word dit amper gebruikt. Met deze tafel staan we gewoon in de zaal. Het is even wennen als je van analoog komt, maar het went snel, en is een fijn tafeltje om mee te werken, zeker gezien het budget.

      Comment

      • Erik steeman
        • Aug 2005
        • 45

        #4
        Inderdaad 8 vragen is een beetje veel, maar het was meer bedoeld als voorbeeldvragen dan een verplichte lijst

        Bedankt voor jullie reacties.
        zijn er in het centrum van Nederland dealers te vinden?
        Voor welke doeleinden gebruiken jullie de tafel?
        Op internet zag ik eerder uitspraken dat deze tafel beter zou zijn dan de kleine digitale Yamaha's. Ook las ik dat het meer in de richting van een C- merk (Be...) zou gaan.
        Kunnen jullie hier nog wat op reageren?

        Comment

        • frederic
          • Jan 2006
          • 3511

          #5
          In welke "klasse" dit mengtafeltje valt is relatief.

          Maar globaal gezien kun je wel stellen dat de klankkwaliteit beter is dan de lagere series van Yamaha.
          De preamps hebben veel meer headroom.
          De reden waarom het goedkoper is omdat ze duidelijke keuzes hebben gemaakt.
          Ze behouden goeie kwaliteit preamps EQ en effecten, de ADDA conversie is goed, maar ze gebruiken geen gemotoriseerde faders, maar 2 FX processoren, maar 4 subs, analoge gain, en geen ADAT of andere digitale I/O mogelijkheid.
          Maar de onderdelen die ze wel gebruiken zijn kwalitatief goed.

          Het is een concept die zeer duidelijk zijn doelgroep heeft uitgekozen: bands en ensembles met eigen versterking, kleiner PA werk, waarvoor alle basis elementen volledig aanwezig zijn. (Voldoende kanalen, 2 FX auxen, compressie/ gate op alle kanalen, voldoende auxen, 31 band EQ op alle outputs, opslaan presets en firewire)

          Comment

          • Rieske
            • Aug 2002
            • 544

            #6
            Op de Presonus.com en Youtube staan veel nuttige filmpjes waarin dieper wordt ingegaan over de structuur en bediening van de StudioLive
            Last edited by Rieske; 17-12-11, 13:29.
            Life is what you make it

            Comment

            • Erik steeman
              • Aug 2005
              • 45

              #7
              Ik heb al een aantal van die filmpjes gezien, en ik ben wel enthousiast over de mogelijkheden van de tafel. Er zijn inderdaad een aantal functies niet aanwezig, maar op zich hebben wij die niet nodig.
              Wat je echter niet kan uitvinden met die filmpjes is hoe de kwaliteit is. Ook de andere vragen in de eerste vraag blijven dan onbeantwoord.
              Wij zouden de mixer eventueel gebruiken in ons (kleine) theater. Bij amateur-voorstellingen en kleinere professionele shows zullen wij of gasten de tafel gebruiken.
              Het grootste voordeel lijkt me de aanwezigheid van effecten, gates, compressors, etc. Dit bij een tafel zonder sub-pagina's en menu's.
              Rieske, weet jij toevallig een dealer in de buurt van Deventer / Zwolle?

              Comment

              • NesCio01
                • May 2010
                • 1987

                #8
                Bij gebruik in een theater is het wellicht
                handig om te kijken of deze tafel ook rider-
                proof is.

                O.a. zie ik Digico's met regelmaat in theaters
                staan, een presonus never seen.........

                grtz
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                Comment

                • frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

                  #9
                  Originally posted by NesCio01
                  Bij gebruik in een theater is het wellicht
                  handig om te kijken of deze tafel ook rider-
                  proof is.

                  O.a. zie ik Digico's met regelmaat in theaters
                  staan, een presonus never seen.........

                  grtz
                  Totaal onzinnige reactie.

                  Het is al door verschillende post duidelijk dat dit geen mengtafel is voor theatergebruik omwille van het ontbreken van automatische faders en gaincontrol.
                  Gelieve eerst de draad te lezen vooralleer te reageren!

                  De doelgroep is niet de reguliere PA boer.

                  Comment

                  • Rieske
                    • Aug 2002
                    • 544

                    #10
                    @Erik steeman

                    Ik ben niet bekend met dealers in het Noord Nederland.
                    Life is what you make it

                    Comment

                    • Rieske
                      • Aug 2002
                      • 544

                      #11
                      Originally posted by frederic
                      Totaal onzinnige reactie.

                      Het is al door verschillende post duidelijk dat dit geen mengtafel is voor theatergebruik omwille van het ontbreken van automatische faders en gaincontrol.
                      Gelieve eerst de draad te lezen vooralleer te reageren!

                      De doelgroep is niet de reguliere PA boer.
                      Iets minder agressief reageren zou wel getuigen van enig fatsoen.

                      Ik zie niet in waarom de StudioLive niet geschikt zou zijn voor theaterwerk vanwege het ontbreken van gemotoriseerde faders en gains. Dit is juist waarom ik de Studiolive gebruik voor PA als theaterwerk. Geen geflip door layers en zoeken in een wirwar van submenu's. Gewoon duidelijk en overzichtelijk.
                      Life is what you make it

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #12
                        Originally posted by frederic
                        De doelgroep is niet de reguliere PA boer.
                        Leg eens uit waarom dat de doelgroep niet zou zijn...???
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

                          #13
                          Originally posted by Rieske
                          Iets minder agressief reageren zou wel getuigen van enig fatsoen.

                          Ik zie niet in waarom de StudioLive niet geschikt zou zijn voor theaterwerk vanwege het ontbreken van gemotoriseerde faders en gains. Dit is juist waarom ik de Studiolive gebruik voor PA als theaterwerk. Geen geflip door layers en zoeken in een wirwar van submenu's. Gewoon duidelijk en overzichtelijk.
                          Omdat je in 1 show meer dan 1 scenes kunt hebben die je zeer snel moet kunnen wisselen, waardoor gemotoriseerde faders en Gain control echt wel noodzakelijk zijn.
                          Je kunt U echt niet gaan permiteren om nog te gaan klooien met faders enzo.
                          Last edited by frederic; 18-12-11, 14:50.

                          Comment

                          • frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

                            #14
                            Originally posted by MusicXtra
                            Leg eens uit waarom dat de doelgroep niet zou zijn...???
                            Het materiaalgebruik.
                            Hoewel het een zeer goeie tafel is, wordt er in vergelijking met Digico/ Soundcraft ... iets teveel plastiek gebruikt om dagelijkst te verkassen. (betrouwbaarheid)

                            Comment

                            • Big Bang
                              • Apr 2008
                              • 652

                              #15
                              Originally posted by frederic
                              Omdat je in 1 show meer dan 1 scenes kunt hebben die je zeer snel moet kunnen wisselen, waardoor gemotoriseerde faders en Gain control echt wel noodzakelijk zijn.
                              Je kunt U echt niet gaan permiteren om nog te gaan klooien met faders enzo.
                              Dat maakt hem niet minder geschikt dan een analoge mengtafel. Als je aan dit budget gebonden zit haal je hiermee het meest in huis denk ik (most bang for the buck), maar als je wat meer te besteden hebt zijn motorfaders zoals bijvoorbeeld in een m400 wel een groot voordeel.
                              It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                              Comment

                              Working...