Headsetjes plakken

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

    Headsetjes plakken

    Wanneer ik als freelancer met zenders werk kom ik vaak doorzichtige tape tegen om headsets te fixeren.
    Veel technici gooien dat allemaal op de grote hoop en noemen het 'leukoplast', maar er zijn nogal wat verschillende soorten van die tape.

    Laat ik nou net de variant van Leukoplast niet kunnen vinden...

    Wat ik wel gevonden heb is de 3M Transpore Clear Surgical Tape. Lijkt mij een prima spulletje.

    Heeft iemand ervaring met andere tape? Er schijnen vele verschillende te zijn maar als je er naar vraagt weet zelden iemand de juiste naam (die ik dan weer vergeet).
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

    #2
    Wij gebruiken 2 verschillende soorten tape:

    - 3M Micropore (Surgical Tape) 1533/2B (25mm x 5 meter)
    - Klinion KLINIPLAST Transparent (25mm x 5 meter)

    De eerste tape is wat papierachtig en in huidskleur. Werkt heel erg goed (en door de kleur bijna onzichtbaar op de meeste gezichten). De verpakking is een klein wit doosje.

    De tweede tape is een plasticachtige transparante tape die na goed aandrukken ook bijna onzichtbaar is. Deze zit verpakt in een blauwe plastic rol.

    Ik heb echter begrepen dat de eerste tape niet meer leverbaar is...


    Overigens gebruiken wij de tape om druppeltjes mee te plakken, de headsets die wij wel eens gebruiken (DPA 4066) hoeven eigenlijk nooit geplakt te worden omdat ze van zichzelf al goed zitten (het grote voordeel van headsets).

    Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

    "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

    Comment

    • Dirkie
      • Nov 2003
      • 9

      #3
      Blenderm is ook een product van 3M. Het is prima bestand tegen zweet en makkelijk te verwerken. De tape is vrij dun en laat de natuurlijke kleur van de huid goed door.

      Het is echter wel redelijk aan prijs, bij de (medische) groothandel slechts in grote verpakkingen af te nemen. Het is ook bij de apotheek per doosje of zelfs per stuk te bestellen. Dat maakt het financieel aantrekkelijker om er een keer mee te experimenteren.

      Comment

      • BJD
        • Oct 2007
        • 771

        #4
        Als ik zender dan gaat er een stukje leukoplast (huiskleur met vezel) in de nek als trekontlasting en leukoflex (transparant) om de mic te fixeren. Het liefst met tonic eerst het zweet/make-up op de tapeplekken weghalen.

        Heeft er iemand 1 op 1 vergelijking tussen leukoflex en de spullen van 3M? Is 3M veel beter?

        Comment

        • renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

          #5
          Volgens mij ben ik op zoek naar die leukoflex...

          3M en klinion zien er goed uit, maar is zo te zien erg lastig aan te komen.

          DPA4066 heb je ze niet voor nodig, maar bij E6'jes bijvoorbeeld is het onmisbaar. Ik ga eens wat bestellen (en kijken of ik een rolletje Blenderm kan krijgen bij de apotheek) en wat experimenteren.
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

          Comment

          • stamgast
            • Feb 2010
            • 253

            #6
            Originally posted by renevanh
            DPA4066 heb je ze niet voor nodig
            Nou, wordt bij ons toch wel op de schuivende punten getaped.
            Dus eerst passen,
            Afhalen,
            Plakken,
            Definitief plaatsen.
            Ik vind het ondingen, maargoed.
            Ben benieuwd naar de nieuwe (http://www.dpamicrophones.com/en/products.aspx?c=Item&category=269&item=24443) headsets van dpa, heb ze op de IBC gezien en draagt in ieder geval een stuk comfortabeler dan de 4066's.

            Comment

            • Caspero
              • Oct 2006
              • 65

              #7
              Ik heb altijd een rolletje Leukoflex. Ontvetten doe ik met desinfecterende handgel, of anders met alcoholdoekjes.

              Comment

              Working...