D&B Q1: hoorn te draaien ??

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

    D&B Q1: hoorn te draaien ??

    Beste mensen,

    Kleine vraag, als je het antwoord weet.

    Is van de D&B Q1 luidspreker de hoorn te draaien ? Ik weet dat het bij de Q7 en Q10 mogelijk is. Dit staat ook op de website. Bij de Q1 staat het er niet bij, maar ik twijfel of het misschien toch zou kunnen.

    Als iemand het weet, hoor ik het graag.
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    #2
    Wat bedoel je met draaien?

    Comment

    • maranta
      • Sep 2002
      • 113

      #3
      Het kan wel, mechanisch dan. Als line aray module is de kast dan onbruikbaar.
      Wat is de reden om de hoorn te draaien? Wil je hem stand alone gebruiken?
      Tel wat je hebt, niet wat je mist

      Comment

      • MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

        #4
        Fysiek kan het Mark, maar het wordt er geen 'arc' achtige kast van om er zo 3 naast elkaar te kunnen zetten. (Hoewel ik gezien de hoeken van de hoorn er nu zelfs aan twijfel of het fysiek past)

        Bij Q7 en Q10 kun je de hoorn losschroeven, draaien en terugplaatsen om zo een downfill voor een Q1 array te krijgen.
        d&b Audiotechnik

        Comment

        • MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

          #5
          Bedankt voor de reacties. Helaas nog niet geheel duidelijk of het fysiek kan.

          De vraag heb ik inderdaad gesteld om te kijken of de kast ook stand alone te gebruiken is.

          Ik snap dat de kast na het draaien van de hoorn niet als arc weg te zetten is. Dan kun je de hoorn zowiezo beter in de originele positie laten in mijn ogen.

          Iemand de kast wel eens stand alone gebruikt ??

          Comment

          • MusicSupport
            • Feb 2006
            • 1016

            #6
            Originally posted by MarkRombouts
            Bedankt voor de reacties. Helaas nog niet geheel duidelijk of het fysiek kan.

            De vraag heb ik inderdaad gesteld om te kijken of de kast ook stand alone te gebruiken is.

            Ik snap dat de kast na het draaien van de hoorn niet als arc weg te zetten is. Dan kun je de hoorn zowiezo beter in de originele positie laten in mijn ogen.

            Iemand de kast wel eens stand alone gebruikt ??
            Waarom zou je dat willen? Zonder gedraaide hoorn heb je dan 15 graden horizontale spreiding bij 75 graden verticale spreiding met alle elende van gevolg. En met gedraaide hoorn een spreiding van 75 graden bij 15 graden. Echter zijn de 15 graden niet zo 'standvast' omschreven als de 75*40 bij een Q7 omdat de openingshoek bij een Q1 mede afhankelijk is van de splay in combinatie met andere Q1's.

            Wat houd je tegen om de vier inbusbouten los te draaien en de hoorn te draaien?

            De hoorn van de Q1 is fysiek breder en smaller (in normale toestand) dan van een Q7/10. Of je die brede sleuf ook gedraaid in de kast passend krijgt vanwege de 10"ers die ernaast zitten is even de vraag! Nooit geprobeerd; wel met Q7/10.

            Volgens mij moet het wel lukken!
            Last edited by MusicSupport; 04-08-11, 02:02.
            d&b Audiotechnik

            Comment

            Working...