D&B samen met Mackie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jdeboeck
    • Sep 2007
    • 19

    D&B samen met Mackie

    Wie kan me zeggen of volgende setup gaat leiden tot een goed resultaat:

    Voor de subs zou ik gebruik kunnen maken van 1 Q-sub en 1 Mackie SWA5010 per kant, voor de full-range twee Q7's of twee Q1's per kant.

    Gaat die Mackie voor meer vermogen zorgen, een druppel op een hete plaat zijn, of de boel helemaal fucked-up maken?
    Kies ik bovendien beter voor 2Q7's of twee Q1's?
  • jadjong
    • Oct 2003
    • 654

    #2
    Of een Qsub werkt met een SWA kan je alleen beantwoorden als je van beide de fase-resonse weet. Maar de kans dat je zonder sleutelen een mooi resultaat behaalt is klein. Wat die Q7/Q1 betreft heeft een van de twee een een verticale spreiding van iets als 15/20 graden en de ander 40/50 graden. Bij twee kastjes per kant zou ik die met de grotere spreiding nemen.

    Comment

    • BvE
      • Oct 2004
      • 385

      #3
      Ik geef je weinig kans van slagen. Heb zelf ook wel eens twee verschillende subs bij elkaar gezet, de swa1501 met 1tje van JBL. Dit ging voor geen meter.

      Comment

      • MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

        #4
        [LEFT]Die subs samen gaat voor geen meter werken; de QSub is compleet anders getuned dan de Mackie.

        Ga je de toppen horizontaal of verticaal gebruiken?

        Twee Q7's onder of naast elkaar (tegen elkaar aan staand/liggend dus) klinkt volkomen verrukt. De hoorn is 75x40 graden en die 75 graden gaan elkaar overlappen en faseproblemen opleveren bij verticaal gebruik.
        Bij horizontaal gebruik met gedraaide hoorns gaan de 40 graden hoeken elkaar overlappen en leveren dus dezelfde problemen op.

        Een Q1 voor de diepte met een Q7 (met gedraaide hoorn) voor closerange onder elkaar horizontaal gaat dan weer net wel.

        Daarnaast moet de verhouding zo'n beetje 1:1 (Top:Sub) zijn maar het liefst 1:2 (afhankelijk van de muziek) Maar twee toppen met 1 sub eronder slaat bij house/rock/pop volkomen de plank mis.

        Bij jazz of klassiek kunnen twee goed geplaatste toppen met een sub als aanvulling een perfect plaatje leveren.[/LEFT]
        d&b Audiotechnik

        Comment

        • jdeboeck
          • Sep 2007
          • 19

          #5
          Juist ja, de faserespons, dat ik daar zelf niet opgekomen ben bij het stellen van mijn vraag :-)
          Tnx trouwens ook MusicSupport voor de tip van 1x Q7 met 1x Q1 te combineren... zelf nog niet aan gedacht.

          Een soortgelijk probleem heb trouwens ook al aan de hand gehad met twee Mackie SRM450's aan elke kant naast elkaar te zetten... zeer vreemde dingen geeft dat op mijn EQ bij het uitruisen...

          Comment

          • Hansound
            • Apr 2006
            • 832

            #6
            Ik zou geen verschillende subs combineren.
            Heb het zelf vaak geprobeert (eigenwijs...) , maar 9 van de 10 keer heb je een slecht resultaat.

            Comment

            • frederic
              • Jan 2006
              • 3511

              #7
              Ik zou dit toch ook niet doen.
              Ik zou niet weten waarom. Een klasse A sub combineren met een 4de rangs apparaat...
              Denk dat je dan beter een zelfde Q7 sub bijhuurt.

              De Q7, Q1, C7 is echt wel gemaakt en berekend om als complete op zich zelfstaande set te gebruiken
              Last edited by frederic; 26-10-10, 10:49.

              Comment

              Working...