Neumann km184

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sound-Check
    • Oct 2010
    • 8

    Neumann km184

    Beste mensen,

    Ik kan voor 600 euro een matched pair Neumann km 184 krijgen.
    ze zijn als nieuw en maar weinig gebruikt is dit een goede deal?

    mvg
    Last edited by Sound-Check; 12-10-10, 21:01.
    Sounds Good
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    #2
    Is te zien waarvoor je ze nodig hebt. Anders goede koop.

    Comment

    • Sound-Check
      • Oct 2010
      • 8

      #3
      Ik heb de Neumann km184 onder voorbehoud gekocht, de deal ruikt namelijk een beetje vreemd, als je begrijpt wat ik bedoel.

      Ik wil ze graag testen op de goede werking.

      het enige probleem is, ik heb geen flauw idee hoe ik, en welke kritische factoren ik kan en moet testen.... om cker te weten dat het goed is.

      tips?

      alvast bedankt
      Sounds Good

      Comment

      • Fridge
        • Mar 2002
        • 153

        #4
        niet onaardig bedoeld, maar weet je zeker dat het handig is om in zulke high-grade mics te investeren als je niet goed weet wat je eraan wilt/moet horen?

        Behoefte kan natuurlijk ontstaan vanuit klantvraag...

        je zou kunnen overwegen een setje te huren bij een betrouwbare verhuurder, en die te vergelijken met de exemplaren die je wilt aankopen (klank, handling noise, mechanish...)

        Comment

        • frederic
          • Jan 2006
          • 3511

          #5
          Originally posted by Sound-Check
          Ik heb de Neumann km184 onder voorbehoud gekocht, de deal ruikt namelijk een beetje vreemd, als je begrijpt wat ik bedoel.

          Ik wil ze graag testen op de goede werking.

          het enige probleem is, ik heb geen flauw idee hoe ik, en welke kritische factoren ik kan en moet testen.... om cker te weten dat het goed is.

          tips?

          alvast bedankt
          Enige wat je kan doen is ze testen met een toongenerator of met EAW smart een roseruis opnemen en zien hoe de frequentiecurve loopt.
          Het kan ook gestolen gerief zijn. In dit geval contoleren of er facturen zijn, of via het serienummer.
          Last edited by frederic; 12-10-10, 23:44.

          Comment

          • NesCio01
            • May 2010
            • 1987

            #6
            Originally posted by Sound-Check
            de deal ruikt namelijk een beetje vreemd, als je begrijpt wat ik bedoel, alvast bedankt
            Nee, ik snap niet wat je bedoelt, maarrrrrrr
            als je ergens je bedenkingen hebt t.o.v. dit setje,.......

            volg dan je hart!

            grtz
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

            Comment

            • @lex
              • Jul 2006
              • 1087

              #7
              Das apart,

              Een vriend van mij is al een tijd zijn twee KM184's kwijt. Heeft het vermoeden dat ze bij de laatste klus die hij ermee deed in een 'verkeerde tas' zijn verdwenen. Waren niet gematched, maar zo kan je ze natuurlijk atijd wel proberen te verkopen...

              Mocht je gaan kijken en ze aantreffen in de originele zwarte kartonnen verpakkingen, met de microfoonklemmen en de meetstaatjes erbij dan zou dat wel eens bingo kunnen zijn. Zou het dan heel fijn vinden als je contact met me op zou nemen.

              edit: van beide mics zijn de grills licht beschadigd... Funktioneel niet erg maar cosmetisch wel jammer.

              Gr, @lex
              Last edited by @lex; 13-10-10, 10:52.
              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

              Comment

              • Sound-Check
                • Oct 2010
                • 8

                #8
                Ik heb gisteren contact met iemand gehad, die vertelde dat deze microfoons nog nooit zijn gebruikt. Toen had ik al zoiets van, dat kan vast niet waar zijn.
                in inderdaad het bleek wel een paar keer gebruikt. Het kan mij persoonlijk niet zoveel uitmaken als hij gebruikt is, want ik gebruik hem toch ook. het enige is dat ik absoluut wel cker wil zijn van een matched pair en een goede werking.

                Nu weet ik wel wat ik met deze microfoon kan en hoe ik hem moet gebruiken, maar ik wist dus niet hoe ik kon testen of ze in orde waren. dit heb ik ondertussen opgelost. Ik heb even met een plaatselijke dealer gebeld, die controleert de serienummers en zal ze even testen.

                met de verkoper ben ik afgesproken dat ze teruggaan als het niet deugt. of als er duidelijke valschade is.

                maar toch bedankt voor jullie reactie
                Sounds Good

                Comment

                • NesCio01
                  • May 2010
                  • 1987

                  #9
                  blijf het een vreemd verhaal vinden ......

                  @Lex: hoop dat je m8 ze ooit terug vindt
                  (post ff de serienummers...)

                  grtz
                  Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                  Comment

                  • berolios
                    • Sep 2005
                    • 1538

                    #10
                    Matched pair heeft ook opeenvolgende serial no's als ik me niet vergis... makkelijk te checken dus.
                    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                    Comment

                    • MusicSupport
                      • Feb 2006
                      • 1016

                      #11
                      Is het een Marktplaats aanbieder? In welke regio? Namen noemen hoeft niet natuurlijk...

                      Ik bedoel; echt onredelijk is de prijs niet. Ik heb een tijd terug voor €750,- ex. BTW een matched pair nieuw gekocht. Met factuur, doos en garantie netjes 100% in orde.
                      d&b Audiotechnik

                      Comment

                      • frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

                        #12
                        Originally posted by MusicSupport
                        Is het een Marktplaats aanbieder? In welke regio? Namen noemen hoeft niet natuurlijk...

                        Ik bedoel; echt onredelijk is de prijs niet. Ik heb een tijd terug voor €750,- ex. BTW een matched pair nieuw gekocht. Met factuur, doos en garantie netjes 100% in orde.
                        Niet zeveren hé. 2 KM184 koop je niet voor 750€ Altans niet nieuw

                        Comment

                        • cobi
                          • Aug 2002
                          • 1083

                          #13
                          Je kan die dingen toch gewoon goed checken? Op klank en serienummer.

                          Zie je snel genoeg of ze werken en of het imitaties zijn.

                          Ik neem aan dat je ze niet koopt ergens achter station Amsterdam centraal of zo, maar gewoon bij iemand thuis of bij een bedrijf?
                          Spelingvouten onder voorbehout...

                          Comment

                          • speakertech
                            • Jan 2008
                            • 1696

                            #14
                            Originally posted by Sound-Check
                            Ik heb de Neumann km184 onder voorbehoud gekocht, de deal ruikt namelijk een beetje vreemd, als je begrijpt wat ik bedoel.
                            Vaag,
                            Ik begrijp niet wat je bedoelt.
                            Koop ze via een regulier kanaal, je voorkomt daar gemakkelijker mee dat het fake Neumanns zijn en ook wordt je niet "onwetend" heler van gestolen goederen.
                            Dat laatste moet je goed in de gaten houden, en anders maar eens het topic hierover doorlezen. Volgende keer kun je zelf aan de beurt zijn.
                            Als er geen kopers zijn, zullen die dingen in het grijze circuit ook minder waardevol worden.

                            Speakertech
                            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                            ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                            Comment

                            • berolios
                              • Sep 2005
                              • 1538

                              #15
                              Originally posted by frederic
                              Niet zeveren hé. 2 KM184 koop je niet voor 750€ Altans niet nieuw
                              Jij misschien niet... ...
                              De juiste kanalen kennen scheelt veel ...
                              Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                              Comment

                              Working...