DPR 901 II discontinued. Alternatieven?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gertgeluid
    • Dec 2006
    • 520

    DPR 901 II discontinued. Alternatieven?

    Kan er veel woorden aan vuil maken, maar het topic zegt genoeg.
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

    #2
    Voor welke toepassing? Voor niet teveel live tweaking maar wel prima sound kun je kijken naar de TC Electronic | DBMax
    Creating shows beyond Imagination

    Comment

    • gertgeluid
      • Dec 2006
      • 520

      #3
      Meer als onderdeel van bijvoorbeeld een vocal chain. Dit is meer bedoeld voor de uitzendstraat bij broadcasting.

      Comment

      • dwali
        • Jun 2002
        • 92

        #4
        XTA D2 ? (wel stereo, maar ook mono te gebruiken.. en optioneel AES)
        For those about to rock, we salute you...

        Comment

        • Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

          #5
          Heel de DPR serie is exit...
          Olaf Duffhuës

          **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

          Comment

          • MusicSupport
            • Feb 2006
            • 1016

            #6
            Originally posted by Olaf Duffhuës
            Heel de DPR serie is exit...
            Olaf ga slapen (oowh ... ik ook )

            Tweede handsjes kopen!?!
            d&b Audiotechnik

            Comment

            • cobi
              • Aug 2002
              • 1083

              #7
              Originally posted by dwali
              XTA D2 ? (wel stereo, maar ook mono te gebruiken.. en optioneel AES)
              Hoi Dennis, had John die ook niet in zijn rackje zitten bij Frans B?

              Wel zo handig, AES in en out icm digitale tafels (en digitale multi's).
              Spelingvouten onder voorbehout...

              Comment

              • dwali
                • Jun 2002
                • 92

                #8
                Originally posted by cobi
                Hoi Dennis, had John die ook niet in zijn rackje zitten bij Frans B?

                Wel zo handig, AES in en out icm digitale tafels (en digitale multi's).
                Jups, vocal chain was volledig AES (contour26-> D2)

                AES is wel even een "gevecht" om in te stellen.. Niet plug and play, maar opstarten met knoppen ingedrukt e.d., kan geen kwaad de manual bij je te hebben

                gr.dwali
                For those about to rock, we salute you...

                Comment

                • gertgeluid
                  • Dec 2006
                  • 520

                  #9
                  Het ziet er naar uit dat dat ding momenteel inderdaad de enige optie is. Gebruikten jullie hem ook maar één kantje?

                  Comment

                  • dwali
                    • Jun 2002
                    • 92

                    #10
                    Originally posted by gertgeluid
                    Het ziet er naar uit dat dat ding momenteel inderdaad de enige optie is. Gebruikten jullie hem ook maar één kantje?
                    Euh.. soort van dual-mono.. kantje 1 "zangkanaal", kantje 2 zelfde mic (dual-patch) "praatkanaal"..

                    effectief dus mono ja..
                    For those about to rock, we salute you...

                    Comment

                    • berolios
                      • Sep 2005
                      • 1538

                      #11
                      Van XTA heb je ook nog de SiDD, daarvan kun je de twee kanalen wel onafhankelijk van elkaar instellen, dat is nl het grote nadeel van de D2. Heb er zelf nooit mee gewerkt en het lijkt me vooral handig in een vaste setup, menu-structuur is vergelijkbaar met DPxxx.

                      0,02
                      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                      Comment

                      • Mike Manders
                        • Aug 2006
                        • 341

                        #12
                        alternatieven?? Marktplaats? Ebay? en in het slechste geval een plugin?

                        Comment

                        • gertgeluid
                          • Dec 2006
                          • 520

                          #13
                          Ha Mike!

                          Er bestaat een trend dat je als technicus teveel blijft "hangen" op oude gebruiken en/of gereedschap. Ik vind de 901 een topper en wat mij betreft gaat die nog jaaaren mee in de rockbag. Echter, misschien is die XTA wel een stuk sjieker/makkelijker/transparanter/sneller/roadproofer/fasereiner dan de 901, maar dat kan ik niet weten omdat ik hem nog nooit heb geprobeerd. Vandaar dit topic.

                          Zolang mijn 901 in leven is, gaat hij mee. Echter, als hij de geest geeft, of ik wil nog een reserve/extra dynamic EQ, dan is de overweging om voor een XTA te gaan, nu in optie.

                          AES is overigens geen overbodige luxe met die digitale klutser waar ik nu mee tour. Wat dat betreft staat hij hoog op de ranglijst van kanshebbers.

                          Plugins ga ik mee stoeien in de komende maanden. Misschien doen die al datgene wat ik wil, maar ik vind het prettig om ook in het analoge domein (low budget tourtjes op de tafels van het huis) de beschikking te hebben over zo'n tool.

                          Overigens heb ik de afgelopen weken uit noodzaak het vierde bandje van de 901 als de-esser gebruikt. Niet mooi, maar wel een thuiskomertje. Misschien doet de XTA dat mooier?

                          Happy dynamic EQ-ing.

                          Comment

                          • Mike Manders
                            • Aug 2006
                            • 341

                            #14
                            Ha Mike!

                            Er bestaat een trend dat je als technicus teveel blijft "hangen" op oude gebruiken en/of gereedschap. Ik vind de 901 een topper en wat mij betreft gaat die nog jaaaren mee in de rockbag. Echter, misschien is die XTA wel een stuk sjieker/makkelijker/transparanter/sneller/roadproofer/fasereiner dan de 901, maar dat kan ik niet weten omdat ik hem nog nooit heb geprobeerd. Vandaar dit topic.
                            ik doe al jaren mee met deze trend, daarom gebruik ik nog steeds een Midas, met SPX990's, BSS402 compressors en een 901 met een SPL de-esser...

                            Comment

                            • Mike Manders
                              • Aug 2006
                              • 341

                              #15
                              C4 Multiband Compressor Plugin | Waves

                              Comment

                              Working...