digi mixer: Phonic summit

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    digi mixer: Phonic summit

    het zijn er steeds meer:
    1600/1700euro...

    16 Input Digital Mixing Console with Full Colour Touch Screen

    lekker belangrijk!
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    #2
    Zonder 31 band EQ op de main en auxen = niet interessant
    Die van Presonus lijkt me interessanter.
    Ik ben reuze benieuwt naar de spec. van de soundcraft compact.

    Hihi het wordt leuk kiezen in de toekomst. Laat het opbod tussen de merken maar beginnen.
    We kunnen er maar wel bij varen.

    Nu nog zo een met een digitale uitgang voor digimulti
    Last edited by frederic; 21-04-10, 14:58.

    Comment

    • FiëstaLj
      • Oct 2000
      • 2068

      #3
      Ik mis sowieso de channelstrip op deze tafel. Alles moet je dus met dezelfde encoder bedienen.

      Heb het ding sowieso in Frankfurt gezien, voelt niet echt solide aan.
      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Zou mij niets verbazen als er over een jaar of 2 tot 5 niet één fabrikant meer te vinden is die nog analoge mengtafels maakt.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • Carl
          • Nov 2000
          • 907

          #5
          Hoezo 01v96 kopietje????
          Alleen de eq/pan knopjes ontbreken.......

          Comment

          • Big Bang
            • Apr 2008
            • 652

            #6
            Originally posted by MusicXtra
            Zou mij niets verbazen als er over een jaar of 2 tot 5 niet één fabrikant meer te vinden is die nog analoge mengtafels maakt.
            Moah mij wel. Bij de erg kleine setjes is het voordeel van digitaal niet zo groot meer. Past vaak ook al in een 19" rack, multi is al niet erg dik meer etc, en iedere jan l*l kan er mee werken. Ik ben het echter wel met je eens dat de grotere analoge tafels snel vergeleken worden met een stoomtrein... het kan wel en het werkt, maar toch....
            It's time to play the music, It's time to light the lights ...

            Comment

            • showband
              • May 2001
              • 4524

              #7
              Originally posted by FiëstaLj
              Ik mis sowieso de channelstrip op deze tafel. Alles moet je dus met dezelfde encoder bedienen.

              Heb het ding sowieso in Frankfurt gezien, voelt niet echt solide aan.

              het ding heeft ingezet op een grote meerkleuren touch-screen.
              Qua gebruikersvriendelijkheid zou dat misschien handiger kunnen zijn dan een 01V96....

              De presonus, I-live en dergelijke hebben gewoon een channelstrip wat echt het leven aangenaam maakt. Maar ja..... realiseer je wel....Dit introductie-prijskaartje is dus identiek aan een mackie 16 kanalen 19 inchmixer!

              Voor een hoop werk zit je dan niet meer in de sector waar je elk uur een compleet andere mix moet maken...presonus en phonic zijn hiermee wel de markt aan het kraken. Ik hoop alleen wel dat deze niet de kuren van de behriger heeft meegekregen. Maar die is generaties hardware ouder. (zat nog een ophaalbrug in )
              lekker belangrijk!

              Comment

              • w00Dy
                • May 2006
                • 257

                #8
                Het schermpje lijkt op dat van een Chinese Tomtom, zonder er mee gewerkt te hebben vind ik tafeltje er een stuk minder degelijk uitzien dan de Presonus.
                Alles begint bij Neutrik

                Gitaren verdienen beter dan een SM 57

                Comment

                • Outline
                  • Feb 2006
                  • 1434

                  #9
                  Toch leuk dt ik 'm in het andere topic aankaarte...

                  Straatprijs gaat heel snel op 1500 euro zitten. Paar maandjes wachten dus.

                  Daarnaast heeft deze gemotoriseerde faders en de Presonus niet.
                  En natuurlijk het kleuren touchscreen...

                  Zodra ze goed leverbaar zijn maar eens goed aan de tand voelen. Daarbij kunnen de pre-amps alleen maar meevallen. Zo koud en vlak als de O1V en LS9 kan gewoon niet!

                  Voor de film-liefhebbers: http://www.youtube.com/results?searc...tal+mixer&aq=f
                  Last edited by Outline; 22-04-10, 03:24.

                  Comment

                  • Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

                    #10
                    [LEFT][FONT=Square721BT-BoldExtended]Voor jullie even schandalig de spec's gekopieërd. Gelijk een minpunt gevonden: Hij weegt 18,5kg. Daarnaast heb je een externe voeding...[/FONT][/LEFT]

                    [LEFT][FONT=Square721BT-BoldExtended]SUMMIT[/FONT]
                    [FONT=ArialMT]16 Input Digital Mixing Console with Full Colour Touch Screen[/FONT]
                    [FONT=ArialMT][FONT=ArialMT]Internal digital sampling rate up to 96 kHz in 24-bit resolution[/FONT][/FONT]
                    [FONT=ArialMT][FONT=ArialMT]16 ultra-smooth 100 mm motorized faders arranged in a familiar analog mixer arrangement[/FONT][/FONT]
                    [FONT=ArialMT][FONT=ArialMT]High quality GUI interface onboard accessed through a full-color touch-screen[/FONT][/FONT]
                    [FONT=ArialMT][FONT=ArialMT]Up to 8 AUX and 8 Group buses assignable to ‘ulti’outputs[/FONT][/FONT]
                    [FONT=ArialMT][FONT=ArialMT]Processing accomplished through a high quality 40-bit floating point digital signal processor[/FONT][/FONT]
                    [FONT=ArialMT][FONT=ArialMT]Optional FireWire & USB expansion card (16-in, 16-out) for multi-track recording[/FONT][/FONT][/LEFT]


                    [LEFT][FONT=Arial-Black]FEATURES[/FONT]
                    [FONT=ArialMT][FONT=ArialMT]-16 mono mic/line with insert points and grouped [/FONT][/FONT][FONT=ArialMT][FONT=ArialMT]phantom power[/FONT][/FONT]
                    [FONT=ArialMT][FONT=ArialMT]-Internal digital sampling rate up to 96 kHz in 24-bit [/FONT][/FONT][FONT=ArialMT][FONT=ArialMT]resolution[/FONT][/FONT]
                    [FONT=ArialMT][FONT=ArialMT]-Compact design achieved through 16 faders encompassing [/FONT][FONT=ArialMT]two layers (Channel, AUX/Group)[/FONT][/FONT]
                    [FONT=ArialMT][FONT=ArialMT]-16 ultra-smooth 100 mm motorized faders arranged [/FONT][FONT=ArialMT]in a familiar analog mixer arrangement[/FONT][/FONT]
                    [FONT=ArialMT][FONT=ArialMT]-High quality GUI interface onboard accessed through [/FONT][FONT=ArialMT]a full-color , multi outputs and main outputs[/FONT][/FONT][FONT=ArialMT]
                    [FONT=ArialMT]-Digital AES/EBU Input and output[/FONT]
                    [FONT=ArialMT]-Eight balanced 1/4" phone jack 'multi' outputs[/FONT]
                    [FONT=ArialMT]-Up to 8 AUX and 8 Group buses assignable to ‘multi’ [/FONT][FONT=ArialMT]outputs[/FONT]
                    [FONT=ArialMT]-Two professional quality stereo digital EFX processors [/FONT][FONT=ArialMT]assignable to input channels and AUX buses[/FONT]
                    [FONT=ArialMT]-26 dynamic processors available on input channels, [/FONT][FONT=ArialMT]‘multi’ outputs and main mix[/FONT]
                    [FONT=ArialMT]-Save and instantly recall scenes at the touch of a [/FONT][FONT=ArialMT]button[/FONT]
                    [FONT=ArialMT]-Stereo headphone mix with independent level control[/FONT]
                    [FONT=ArialMT]-Processing accomplished through a high quality [/FONT][FONT=ArialMT]40-bit floating point digital signal processor[/FONT]
                    [FONT=ArialMT]-Optional FireWire & USB 2.0 expansion card (16-in, [/FONT][FONT=ArialMT]16-out) for multi-track recording[/FONT]
                    [FONT=ArialMT]-FireWire & USB card compatible with Windows [/FONT][FONT=ArialMT]XP/Vista/7 and Mac OSX operating systems[/FONT][/LEFT]

                    [/FONT]
                    [LEFT][FONT=ArialMT][FONT=ArialMT]The Phonic Summit is an amazing achievement in digital mixing, offering a great number of high-end features at an [/FONT][/FONT][FONT=ArialMT][FONT=ArialMT]entry-level price. This all-in-one solution offers up a number the superbly transparent and noise-free digital mixing. [/FONT][FONT=ArialMT]Included are sixteen versatile mono inputs offering incredibly low-noise balanced XLR microphone inputs and 1/4” [/FONT][FONT=ArialMT]phone jack inputs for line-level signals. Digital AES/EBU inputs and outputs are also included for the integration of [/FONT][FONT=ArialMT]digital signals directly into and out-of the Summit – ensuring there is no loss of your digital signal. Output is achieved [/FONT][FONT=ArialMT]through four balanced XLR connectors for the Main and Control Room signals, and eight balanced 1/4" phone jack [/FONT][FONT=ArialMT]connectors make up the multi-output with users able to assign any number of AUX and Group mixes to these outputs. [/FONT][FONT=ArialMT]Analog signals are turned to and from digital through high quality AD/DA-processors at sampling rates of 96 kHz in [/FONT][FONT=ArialMT]24-bit resolution. All digital signals are mixed and processed through a high-resolution 40-bit floating-point digital [/FONT][FONT=ArialMT]signal processor. Incredibly detailed EQ, EFX and dynamic processing abilities are also included, controllable [/FONT][FONT=ArialMT]through the onboard full-color touch-screen. The minimal size and weight of the mixer allows it to be extremely [/FONT][/FONT][FONT=ArialMT][FONT=ArialMT]mobile, making the Summit ideal for both live performances and permanent amateur and professional studio installations.[/FONT][/FONT][/LEFT]

                    [LEFT][FONT=Arial-BoldMT][FONT=Arial-BoldMT]SPECIFICATIONS[/FONT][/FONT]
                    [FONT=ArialMT][FONT=ArialMT]-Analog Input MIC In: 16 x XLR (balanced)[/FONT][/FONT]
                    [FONT=ArialMT][FONT=ArialMT]-Line In: 16 x 1/4” TRS (balanced)[/FONT][/FONT]
                    [FONT=ArialMT][FONT=ArialMT]-Insert I/O 16 x phone jacks (unbalanced)[/FONT][/FONT]
                    [FONT=ArialMT][FONT=ArialMT]-2TR In ANALOG 2 x RCA Phono (unbalanced)[/FONT][/FONT]
                    [FONT=ArialMT][FONT=ArialMT]-Stereo Output 2 x XLR (balanced), [/FONT][/FONT][FONT=ArialMT][FONT=ArialMT]2 x RCA Phono (unbalanced)[/FONT][/FONT]
                    [FONT=ArialMT][FONT=ArialMT]-Studio Monitor Out 2 x XLR (balanced)[/FONT][/FONT][FONT=ArialMT]
                    [FONT=ArialMT]-C-R Monitor Out 2 x XLR (balanced)[/FONT]
                    [FONT=ArialMT]-Multi Output 8 x 1/4” TRS phone jacks (balanced)[/FONT]
                    [FONT=ArialMT]-AUX Output (Shared with ‘Multi’)[/FONT]
                    -[FONT=ArialMT]Phones 1 x Stereo 1/4” TRS Phone Jack (unbalanced)[/FONT]
                    [FONT=ArialMT]-Digital I/O (AES/EBU) 2 x XLR Balanced[/FONT]
                    [FONT=ArialMT]-Word Clock I/O 2 x BNC Connector[/FONT]
                    [FONT=ArialMT]-Options Universal 16 x 16 Expansion card [/FONT][FONT=ArialMT](2 x FireWire, 1 x USB 2.0)[/FONT]
                    [FONT=ArialMT]-SD Card for firmware update[/FONT]
                    [FONT=ArialMT]-Sampling Frequency 44.1kHz, 48kHz, 88.2kHz, 96kHz[/FONT]
                    [FONT=ArialMT]-Signal Delay [/FONT][FONT=ArialMT](CH INPUT to STEREO OUT)[/FONT]
                    F[FONT=ArialMT]s=48kHz < 1.2ms[/FONT]
                    [FONT=ArialMT]Fs=96kHz < 0.6ms[/FONT]
                    [FONT=ArialMT]-Faders: 17 x 100mm touch sensitive motorized faders[/FONT]
                    [FONT=ArialMT]-Distortion (THD + N): < 0.001% (1kHz, mic +24 dBu to line out)[/FONT]
                    [FONT=ArialMT]-Frequency Response [/FONT][FONT=ArialMT](CH INPUT to STEREO OUT):[/FONT]
                    [FONT=ArialMT]Fs=48,96kHz,[/FONT]
                    [FONT=ArialMT]0/-1.5dBu[/FONT]
                    [FONT=ArialMT]20Hz - 20kHz @+4dBu into 600Ω[/FONT]
                    [FONT=ArialMT]-Hum & Noise (20Hz-20KHz), [/FONT][FONT=ArialMT]Rs=150Ω: [/FONT][FONT=ArialMT]-128dBu(EIN) -[/FONT][FONT=ArialMT]90dBu (residual output noise)[/FONT]
                    [FONT=ArialMT]-Power Supply:[/FONT][FONT=ArialMT] Input: 100-240VAC/47-63 Hz/2A[/FONT]
                    [FONT=ArialMT]Output: 19VDC/3.42A/MAX: 65W[/FONT]
                    [FONT=ArialMT]-Dimensions (H x W x D) 175.9 x 473 x 540.69 mm[/FONT]
                    [FONT=ArialMT]-Weight 18.5 kg[/FONT]
                    [/FONT]
                    [/LEFT]
                    Last edited by Outline; 22-04-10, 23:53.

                    Comment

                    • frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

                      #11
                      Originally posted by Outline
                      Toch leuk dt ik 'm in het andere topic aankaarte...

                      Straatprijs gaat heel snel op 1500 euro zitten. Paar maandjes wachten dus.

                      Daarnaast heeft deze gemotoriseerde faders en de Presonus niet.
                      En natuurlijk het kleuren touchscreen...

                      Zodra ze goed leverbaar zijn maar eens goed aan de tand voelen. Daarbij kunnen de pre-amps alleen maar meevallen. Zo koud en vlak als de O1V en LS9 kan gewoon niet!

                      Voor de film-liefhebbers: YouTube - phonic summit digital mixer
                      Geen 31 band EQ hebben is erger dan geen gemotoriseerde faders hebben. Een analoge tafel heeft die ook niet.


                      Maar je kunt geen degelijke PA opstellen zonder 31 band EQ op de front en monitors. Een digitale tafel die dit niet kan is waardeloos.

                      Dit is dan ook de reden waarom Presonus op alle uitgangen de mogelijkheid van een 31 band EQ voorzien heeft op hun nieuwe versie.

                      Comment

                      • MusicSupport
                        • Feb 2006
                        • 1016

                        #12
                        Originally posted by Outline
                        Toch leuk dt ik 'm in het andere topic aankaarte...

                        Straatprijs gaat heel snel op 1500 euro zitten. Paar maandjes wachten dus.

                        Daarnaast heeft deze gemotoriseerde faders en de Presonus niet.
                        En natuurlijk het kleuren touchscreen...

                        Zodra ze goed leverbaar zijn maar eens goed aan de tand voelen. Daarbij kunnen de pre-amps alleen maar meevallen. Zo koud en vlak als de O1V en LS9 kan gewoon niet!

                        Voor de film-liefhebbers: YouTube - phonic summit digital mixer
                        Richard toch! Beetje nuance mag wel!

                        De oude 01V klinkt koud en vlak. De 01V96 is al beter en neutraal met een randje scherp Yamaha. De LS9 is flink wat beter dan de 01V96. Maar uit je opmerking maak ik op dat je er helemaal niet gecharmeerd van bent; toch de best verkochte digimixers van afgelopen 3 jaar waar je over praat.

                        Over deze Phonic: als deze net zo slecht klinkt als alle andere Phonics en mechanisch net zo inferieur is als alle andere Phonic troep dan moet dit gewoon uit mijn buurt blijven....Rrrr copycats
                        Zal me niks verbazen als Behringer binnenkort met dezelfde tafel op de markt komt...
                        Bijna 19 kilo en dan niet eens de voeding erin hebben...

                        Voordeel van dit geval; de markt raakt in beweging en er moet weer creatief ge-engineerd gaan worden om elkaar op techniek, klank en prijs voorsprong af te troeven.

                        En als ik voor dit bedrag toch mag kiezen koop ik een 01V96VCM.
                        d&b Audiotechnik

                        Comment

                        • Outline
                          • Feb 2006
                          • 1434

                          #13
                          Begrijp me niet verkeerd: als ik het geld had en bewezen en betrouwbaar gereedschap voor dagelijks gebruik moest kopen, zou het ook de laatste versie van de O1V worden. En bij meer geld de LS9-16...

                          Neemt niet weg dat bij wat geklooi afgelopen zomer m'n A&H PA12 bakken lekkerder klonk dan de O1V en LS9. En als ik weer daaraan terug denk, vind ik de gemiddelde Yammie gewoon koud en kil. Kan het ook niet helpen.

                          Overigens was ik niet de enigste die het vond, we waren het er met z'n 3en eerlijk gezegd roerend over eens. En 1 daarvan heeft dus alle 19" Yammie's al gehad... Maar hij is gewoon heel eerlijk: liever een minder klinkende digitale waar alles in zit en in 1 rackje past dan een lekker klinkende analoge die, met alles er op en aan, veel meer ruimte inneemt en uiteindelijk ook bakken meer kost.

                          Het ontbreken van die 31-bander is geen werelds probleem: hier worden al jaren digitale Behringer's daarvoor gebruikt zonder problemen of (groot) verschil in klank. En die dingen kosten ook geen drol...

                          Over die Phonic: de tijd moet het leren. Maar ik ben wel blij dat die er nu is en ik hoop ook dat hij goed klinkt, waar voor z'n geld biedt en vooral dat het een enorm verkoopsuuces wordt! Waarom? Omdat andere fabrikanten dan min of meer gedwongen worden om er iets tegenover te zetten wat minimaal even goed is of zelfs beter voor dezelfde prijs. En daar wordt uiteindelijk niemand slechter van!
                          Last edited by Outline; 23-04-10, 02:26.

                          Comment

                          • Cake Music NL
                            • Sep 2008
                            • 60

                            #14
                            Heb er uitvoerig mee gespeeld in Frankfurt
                            Leuk voor een thuisstudio, niet voor live !
                            Toen ik commentaar maakte dat alles zo traag ging,
                            pakte meneer de demonstrateur zijn pennetje van
                            zijn touchtelefoon en bediende razendsnel met dat
                            pennetje de EQ..... Not! Het scherm stond bijna een
                            minuut vast.
                            Knoppen voelen erger aan als behringer, nee
                            ik denk dat iedere livetechneut op dit forum spontaan
                            allergisch is voor dit ding na 5 minuten er aan te hebben
                            gezeten.....
                            Goedkoop is fijn, maar je kan te ver gaan.
                            Doe dan maar een 01v96 koelkastje van Toyota,ehhhh....

                            Comment

                            • RenéE
                              • Oct 2006
                              • 291

                              #15
                              Waarom is die 31-bander nou zo'n must? Met een aantal bandjes parametrische EQ op elke uitgang is volgens mij alles te realiseren wat je hartje begeert. De omschakeling van grafische EQ naar parametrische EQ is alleen een beetje wennen misschien.

                              Overigens is 4 bandjes EQ op de uitgangen misschien wel een beetje krap. En waarom spreken ze van semi-parametrische EQ terwijl de Q op alle 4 bandjes gewoon variabel is?
                              Last edited by RenéE; 23-04-10, 08:52.

                              Comment

                              Working...