Extra kanalen 01v96

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

    Extra kanalen 01v96

    Beste mensen,

    Ik heb hier nog n 01v96v2 die we nu enkel gebruiken voor tape-acts,
    echter zit ik nu regelmater met n tafel te kort voor een 5pers bandje
    (drums, 3x gitaar, bas, 2x acc gitaar, monitormix)

    Hoe kan ik het beste uitbreidde naar 24kanalen?
    Het mag niet te duur zijn natuurlijk, zijn die behringer ADA 8000 oplossingen? Ik zou er dan dus 2 nodig hebben, gezien ik maar 12 mic inputs op de tafel heb, en ik dus echt naar 24 kanalen wil.
    Dit kan gewoon via de adat aansluiting, maar heb ik voor het 2e apparaat een input kaart o.i.d. nodig? ik kan er niet echt wijs uit worden....
    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor
  • Carl
    • Nov 2000
    • 907

    #2
    Ja, er kan er één op de ADAT aansluiting, dat werkt gewoon direct.
    Je hebt dan meteen alle 8 de auxen op XLR naar buiten als je wilt.
    De ADA8000 werkt, maar niet super, zoals gewoonlijk bij dit merk.
    De gainknoppen werken niet prettig, en het laatste klikje geeft meer versterking dan alle andere klikjes bij elkaar. Dan gaat je signaal dus ineens van hard naar keihard
    Ik gebruik de line inputs 13~16 ook middels een micpreamp, werkt prima.
    Als je dat ook doet, heb je 24 kanalen. Geen 2e ADA8000 nodig.
    In het uitbreidingsslot kun je een kaartje kopen, met 8 line ingangen, 8 x mic in bestaat volgens mij niet. Anders kun je daar ook een ADAT kaartje inzetten voor een 2e ADA converter.
    Ik denk dat Presonus de eerst volgende betaalbare ADA converter heeft, maar zit aan ongeveer € 700,00 dacht ik.

    Comment

    • T_Sound
      • Sep 2009
      • 267

      #3
      Jij wilt voor een 5 pers. band 24 kanalen hebben?

      drums is: 7
      Bass is : 1 (DI)
      Gitaar 3x: 3
      Ak git 2x: 2

      Hoeveel zang?

      Tot nu toe zonder zang zit je aan 13 kanalen.

      Ik heb een 5 pers. bandje met

      drums 7
      Bass 1
      ak git 3
      zang 5

      Op mun DDX3216 gedraait.
      De zang werkt prima via de 4 TRS ingangen.
      Ik heb daarbij voor grotere bands:
      2x ADA 8000 Pro gain. En inderdaad het laatste klikle is standje oerknal. Maar ik draai ook niet helemaal op 0db ingang. wel zo dicht mogelijk bij, maar dat is het enige nadeel van de behringer, je zit vana 0db heel snel in de clip. dus dan hou ik ze er iets onder.

      Monitor mix maak ik of via de bussen, of via de 2e faderbank op de mixer.
      (indien er geen 2 extre ada 8000's aanhangen.

      Dus wanneer je niet meer dan 16 kanalen gebruikt hoef je geen extra preamps er bij te nemen.

      T_Sound
      Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Originally posted by T_Sound
        Jij wilt voor een 5 pers. band 24 kanalen hebben?

        drums is: 7
        Bass is : 1 (DI)
        Gitaar 3x: 3
        Ak git 2x: 2

        Hoeveel zang?

        Tot nu toe zonder zang zit je aan 13 kanalen.

        Ik heb een 5 pers. bandje met

        drums 7
        Bass 1
        ak git 3
        zang 5

        Op mun DDX3216 gedraait.
        De zang werkt prima via de 4 TRS ingangen.
        Ik heb daarbij voor grotere bands:
        2x ADA 8000 Pro gain. En inderdaad het laatste klikle is standje oerknal. Maar ik draai ook niet helemaal op 0db ingang. wel zo dicht mogelijk bij, maar dat is het enige nadeel van de behringer, je zit vana 0db heel snel in de clip. dus dan hou ik ze er iets onder.

        Monitor mix maak ik of via de bussen, of via de 2e faderbank op de mixer.
        (indien er geen 2 extre ada 8000's aanhangen.

        Dus wanneer je niet meer dan 16 kanalen gebruikt hoef je geen extra preamps er bij te nemen.

        T_Sound
        Soms heb je wel eens 10 kanalen alleen voor drums nodig.... En met 3 vocals erbij zit ik al aan 19 kanalen.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • MusicSupport
          • Feb 2006
          • 1016

          #5
          Als je niet voor de oplossing van Carl gaat dan moet je een twee MY8 ADAT kaart bijkopen om de twee Preamp aan te sluiten. En doe jezelf, collega's en liefhebbers een plezier en koop geen ADA8000 van Tehringer. Dat ding klinkt wel zo vreselijk! Ik ben overigens ook niet zo'n fan van de duurdere Presonus die Carl noemt. Dan is onderstaande net zo goed voor minder geld!

          Een Focusrite Octopre LE met ADAT kaart kost je +/- 350 euro per stuk incl. ADAT glaspipes. Dus voor 700 euro heb je dan een top setup. Dat is slechts 300 euro meer! Maar klanktechnisch een hele verbetering.
          Kun je eventueel ook de Wordclock gebruiken!

          Owjah; de extra Yamaha MY8 AT die had je ook moeten kopen als je voor die Behringer oplossing was gegaan dus die 350 euro komt er ook nog bij!
          Last edited by MusicSupport; 12-11-09, 23:40.
          d&b Audiotechnik

          Comment

          • vasco
            • Oct 2003
            • 2567

            #6
            Wanneer je naar 24 kanalen wilt uitbreiden heb je geen uitbreidingskaart nodig maar kun je gewoon de ADAT gebruiken welke er al op zit. Ik heb het zo gedaan bij mij met als preamp een Motu 8 Pre.

            Comment

            • marcelvanhassel
              • Apr 2009
              • 50

              #7
              Ik ben ook te spreken over de oplossing die MusicSupport aandraagt.
              Een octopre over de standaard adat aansluiting op de 01v96 en dan de clock van de octopre gebruiken.
              De tafel gaat daar gewoon echt ook warmer van klinken.

              Comment

              • T_Sound
                • Sep 2009
                • 267

                #8
                Originally posted by MusicXtra
                Soms heb je wel eens 10 kanalen alleen voor drums nodig.... En met 3 vocals erbij zit ik al aan 19 kanalen.
                Als ik naar het formaat band kijk waar de TS het over heeft, dan ga ik er niet vanuit dat je voor zon band 10 kanalen aan drums gaat lopen mixen. dus geen extra mic voor snare bottom, of nog een extra hihat mic terwijl je al overhead hebt staan, al is een beta 91 in combi met een beta 52 toch wel erg lekker. Maar dat is voor iedere persoon natuurlijk ook weer anders.
                Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

                Comment

                • Ws Soundexpresse
                  • Jun 2001
                  • 1007

                  #9
                  de bandopzet is:

                  4x zang
                  drums (kick, snare, 3x tom, floortom, hihat, 2x overhead)
                  Bas Gitaar
                  2x Gitaar
                  2x Acc gitaar
                  1x SD player (voor in/outro, diverse bijeffecten voor diverse nummers)

                  En dan zou ik graag nog wat kanaaltjes over hebben, voor evt. n voorprogramma met toetsen, en evt. n inprik dj/act.

                  Heb afgelopen weekend 2 van die berhingers gebruikt en moet zeggen dat het prima werkt, goed en voldoende voor mijn toepassingen. 1 punt waar ik tegenop liep, wat ivm. de kleine lokatie nu niet nodig was, maar in de toekomst wel: kan ik via die berhinger ADAA 800, zowel de inputs als outputs gebruiken?
                  Zou ik via deze kastjes dus nog n 5e monitorgroup bij kunnen maken?

                  Ik ga nog even kijken welke converters het gaan worden, voor 300 meer een duidelijk verschil, vind ik het meergeld nog wel waard. echter heb ik dan ook uitgangen tot mijn beschikking?
                  Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

                  Comment

                  • MusicSupport
                    • Feb 2006
                    • 1016

                    #10
                    Originally posted by Ws Soundexpresse
                    de bandopzet is:

                    4x zang
                    drums (kick, snare, 3x tom, floortom, hihat, 2x overhead)
                    Bas Gitaar
                    2x Gitaar
                    2x Acc gitaar
                    1x SD player (voor in/outro, diverse bijeffecten voor diverse nummers)

                    En dan zou ik graag nog wat kanaaltjes over hebben, voor evt. n voorprogramma met toetsen, en evt. n inprik dj/act.

                    Heb afgelopen weekend 2 van die berhingers gebruikt en moet zeggen dat het prima werkt, goed en voldoende voor mijn toepassingen. 1 punt waar ik tegenop liep, wat ivm. de kleine lokatie nu niet nodig was, maar in de toekomst wel: kan ik via die berhinger ADAA 800, zowel de inputs als outputs gebruiken?
                    Zou ik via deze kastjes dus nog n 5e monitorgroup bij kunnen maken?

                    Ik ga nog even kijken welke converters het gaan worden, voor 300 meer een duidelijk verschil, vind ik het meergeld nog wel waard. echter heb ik dan ook uitgangen tot mijn beschikking?
                    De Focusrite geeft je 8 uitgangen ter beschikking! Net als de Behringer. Adat in en out hebben beide apparaten.
                    d&b Audiotechnik

                    Comment

                    • Carl
                      • Nov 2000
                      • 907

                      #11
                      Ja, je hebt met een ADA8000 8 ingangen EN tegelijkertijd 8 uitgangen, welke aan de 8 auxen toe te wijzen zijn, je kunt dus inderdaad een 5e monitorgroep maken. Ik gebruik er zelfs 6. (en aux 7&8 voor Fx)
                      Ik heb (helaas) geen ervaring met de Focusrite, maar ik neem aan dat het daarbij hetzelfde is.
                      Mijn monitors brommen wel als ik ze direct op de ADA 8000 aansluit, met trafo's ertussen is het weg. Mijn 230V. systeem is goed, en altijd uit één punt.
                      Het FOH bromt nooit, maar dat komt natuurlijk direct uit de tafel.
                      Eigenlijk zou ik eens moeten checken of de omni-outs van de tafel ook brommende monitors opleveren. Voorlopig geef ik maar gewoon de Behringer de schuld, wel zo makkelijk.....

                      Comment

                      Working...