J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 4 van de 5 Eerste 1 2 3 4 5 Laatste

Standaard Funkpolizei

In de duitssprekende landen hebben ze de funkpolizei, die een waardevolle bijdrage levert aan het organiseren van de zender frequenties.

Als je met je 15-20 zenders en (te)grote afstanden tussen straalzenders, draadloze camera's draadloze communicatielijnen internet ect in de buitenlucht zit en het is een liveuitzending voor 30 miljoen kijkers ben je blij dat er iemand voor elke frequentie en zendsterkte een vergunning moet afgeven. Ze controleren dat ook continue met een scanner die zowel frequentie als bandbreedte als sterkte meet.

Alleen jammer dat de russische trainer met zijn breedbandzender zich niet gemeld had en de helft van alle handzenders eruit drukte......

Maar goed ook in nederland zou het goed zijn als er vanuit de overheid wat meer aandacht aan het gebruikt van zenders, frequentieindelingen e.d. zou worden besteed.
    Robski

my password keeps me newbie forever

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robski
    Maar goed ook in nederland zou het goed zijn als er vanuit de overheid wat meer aandacht aan het gebruikt van zenders, frequentieindelingen e.d. zou worden besteed.
    Het begint ook een beetje bij de consument. Voor weinig geld heb je al een draadloos systeem. Het gebeurt steeds vaker dat ik amateurbandjes op een podium zie staan met zenders voor instrumenten. Die worden dan klakkeloos gebruikt. En de vakhandel die ze die dingen verkoopt, houdt natuurlijk zijn mondje wel over de risico's die zo'n systeem met zich meebrengt. Niet alleen het risico dat je de dupe kan worden van een ander in de buurt die dezelfde frequentie gebruikt, maar ook het gevaar wat jij vormt voor anderen.

Manuals worden niet gelezen. Frequenties zijn niet bekend bij de gebruikers. En laat staan dat ze het kunnen wijzigen... Menig ENG ploeg die zich netjes meldt bij de monitormixer, maar slechts enkelen die precies weten waar ze zitten met hun draadloos. Dan moet jij weer dat PDF'je opzoeken om te kijken of het veilig is. Welja.

Standaard

hmm, niemand die verantwoordelijkheid opneemt? Even denken, in Belgie is er de BIPT, die strikt controleert en handhaaft, voor elk land zijn er de rasters, ... Maar even een kleine vraag:; hoeveel mensen die een zender gebruiken weten eigenlijk welke frequenties je waar mag gebruiken? Hoeveel mensen die zenders gebruiken weten welke frequenties opgekocht zijn door tv, welke je moet aanvragen, ...
    Dus ik zou de fout nog niet zo hard steken op al die mensen die nu zelf zenders hebben gekocht, maar eerder op de verkopers. Een kennis van me heeft eens een life-gitaarsolo gespeeld op de voorbijkomende ronde van vlaanderen, terwijl die frequenties opgekocht zijn door de VRT. De verkoper van het toestel heeft dus gewoon een illegaal toestel verkocht.
    Verder nog, heb je in belgie problemen met zenders/ontvangers, zorg dan dat je legaal bezig bent en je kan gewoon het bipt bellen. Zijn er mensen in de buurt bezig met illegale zenders, en jij hebt je frequenties aangevraagd, dan is de andere zijn zenders kwijt. Makkelijk toch,....

Voor we dus gaan roepen dat de fout bij iedereen buiten onszelf ligt, misschien toch eens FF in eigen boezem kijken.
    PS: wij krijgen in het sportpaleis te antwerpen zo'n 15 wireless mics aan het bollen en zo'n 15 IEM's. Zonder al te veel storing zelfs, dus kom ons niet vertellen dat het niet kan.
    "En Go"

Ingeschreven
    Aug 2002

Standaard

Een hele simpele oplossing:

Net zoals vroeger de ether gewoon weer aan banden.
    Groot en deels is dit uiteraard zo, echter een deel is vrij. en daar zitten wij als amusements industrie in.

Ook dit was ooit aan banden, maar is vrij gegeven.
    Wij hebben nog steeds de cetivicaat stikkers er op zitten

Dit zal grote gevolgen voor de amateurs hebben. Ik kan echter weer normaal mijn werk doen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door neeltje
    hmm, niemand die verantwoordelijkheid opneemt? Even denken, in Belgie is er de BIPT, die strikt controleert en handhaaft, voor elk land zijn er de rasters, ... Maar even een kleine vraag:; hoeveel mensen die een zender gebruiken weten eigenlijk welke frequenties je waar mag gebruiken? Hoeveel mensen die zenders gebruiken weten welke frequenties opgekocht zijn door tv, welke je moet aanvragen, ...
    Dus ik zou de fout nog niet zo hard steken op al die mensen die nu zelf zenders hebben gekocht, maar eerder op de verkopers. Een kennis van me heeft eens een life-gitaarsolo gespeeld op de voorbijkomende ronde van vlaanderen, terwijl die frequenties opgekocht zijn door de VRT. De verkoper van het toestel heeft dus gewoon een illegaal toestel verkocht.
    Verder nog, heb je in belgie problemen met zenders/ontvangers, zorg dan dat je legaal bezig bent en je kan gewoon het bipt bellen. Zijn er mensen in de buurt bezig met illegale zenders, en jij hebt je frequenties aangevraagd, dan is de andere zijn zenders kwijt. Makkelijk toch,....

Voor we dus gaan roepen dat de fout bij iedereen buiten onszelf ligt, misschien toch eens FF in eigen boezem kijken.
    PS: wij krijgen in het sportpaleis te antwerpen zo'n 15 wireless mics aan het bollen en zo'n 15 IEM's. Zonder al te veel storing zelfs, dus kom ons niet vertellen dat het niet kan.
    Ilegale zenders?

Volgens mij zijn er alleen dingen afgesproken over een zend vermogen en dat een zender niet mag storen op tv kanalen/politie banden/vliegverkeer en dergelijken. Maar ja, in hoeverre zal een 50mW zendertje storen op een zender van bijvoorbeeld de polite die weet ik veel hoeveel watt is?

De Nederlandse overheid heeft de legale zender gebruiker jaren lang geld laten betalen voor gebruik van hun zendertjes. Op het moment dat het te druk dreigde te worden en dus iets voor hun geld moesten gaan doen haakte ze af. Zo Serieus neemt de Nederlands Politiek ons!

By the way: Heeft Clouseau in het sportpaleis een concert gegeven op een draaiend podium waar alles draadloos was? Daar waren echt wel iets meer dan 15 in ears en 15 zender mic's in gebruik.
    Spelingvouten onder voorbehout...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cobi
    Ilegale zenders?

Volgens mij zijn er alleen dingen afgesproken over een zend vermogen en dat een zender niet mag storen op tv kanalen/politie banden/vliegverkeer en dergelijken. Maar ja, in hoeverre zal een 50mW zendertje storen op een zender van bijvoorbeeld de polite die weet ik veel hoeveel watt is?
    Mag ik de heren even wijzen op de volgende weblinkjes?

http://www.afgroep.com/uploads/afbee...2010-12-06.pdf
    Hier staat een overzicht van welke kanalen je mag gebruiken na 10 december 2006 (vóór 12 december was er overigens ook al zo'n overzicht)

Audio nieuws | TM Audio - professional sound equipment
    Op zich een verkoop verhaaltje van TM maar er staan wel een aantal nuttige info-linkjes bij.

Groeten,
    Martin

Standaard

clouseau heeft idd een optreden gedaan met karretjes waarbij letterlijk alles wireless was gemaakt. Aangezien ik daar zelf niet bij was en ik daar toch ook weer verschillende verhalen over hoor, wil ik daar niet verder op in gaan. Wel heb ik het zelf al gedaan met de genoemde aantallen, en dat zonder al te veel problemen, vandaar mijn antwoord.
    Ik heb er namelijk iets tegen dat mensen dingen in het rond gaan gooien waar ze zelf niet bij waren, en eigenlijk maar het halve verhaal van kennen. Zo ontstaan de meest bizarre verhalen, weet je, die dan later grandioos ontkracht worden, maar toch al een eigen leven leiden.

Gewoon FF ter info.
    "En Go"

Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Forum Rechten