opletten met draadloze systemen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

    opletten met draadloze systemen

    Afgelopen zaterdag iets leuks meegemaakt
    Ik moest optreden vanaf 19.00 en zong door mijn draadloze shure PGX4 op kanaal 1
    Rond 20.00 hoorde ik door mijn P.A een electrische gitaar , ik schrok me een bult ook het publiek, die keken naar mij van eeeeeeeh wat is dat hier
    direct gestopt en mijn microkanaal dicht gezet, op dit moment zat ik met mijn handen in mijn haar wat is hier gaande ?
    Ik naar buiten even gaan rondkijken en even aanbellen bij de geburen van de feestzaal .
    na een half uur kwam ik erachter dat er in de buurt een gitarist zat te repeteren op zijn kamer en jawel ook met een PGX 4 zelde kanaal 1 dus
    Even van kanaal gewisseld en alles opgelost
    Kom dat tegen zeg
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
  • MartinW
    • Mar 2005
    • 27

    #2
    Vrij lullig ja , zal je waarschijnlijk ook maar 1 keer gebeuren zoiets.

    Comment

    • gertgeluid
      • Dec 2006
      • 520

      #3
      Soundcheck voor een groot concert in de Rijnhal (Arnhem). Backingvocalen staan allemaal gemute, en toch bralt het wireless headsetje van de percussioniste loeihard door de hal. Wij vanaf FOH afwachtend kijken naar het monitoreiland, zij afwachten terug kijken naar ons... Zeg, gaan we die handel nog muten? Oh jij bent al gemute? Hmmm..

      Blijkt de Rijnhal hun huis-PA dag en nacht aan te hebben staan, met alle faders op standje "doet het altijd". En dan net met zo'n zelfde ontvanger op precies dezelfde frequentie.

      Tip voor als je er staat: meteen naar de huistech toe wandelen en vriendelijk verzoeken of ze hun amps UIT willen zetten. Niet de master op de mixer "dicht" of "gemute", want voor je het weet sta je je een uur lang af te vragen waar die brom nou vandaan komt... Dat komt dus ook al uit hun systeem. Niet elke keer overigens, maar het is voorgekomen...

      Comment

      • Hansound
        • Apr 2006
        • 832

        #4
        Bij een klusje buiten op een pleintje kwam er bij voorbaat al een techneut van het naastgelegen theater naar me toe om te vragen of en met welke draadloze systemen we werkten, voor het geval we evt op dezelfde freq. zaten.
        Dat was vooruit denken.

        Comment

        • moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

          #5
          Sis,

          Weet je nu hoe het voelt om op een rondvaartboot door de Amsterdamse grachten te varen met 12 zender-ontvanger combinaties en dan langs locaties als carre, kleine comedy en diverse andere theaters, poppodia en uitbaters met zenders in de lucht te gaan...

          Blijft leuk die beperkte ruimte die er voor de entertainment gereserveerd is
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

          Comment

          • berolios
            • Sep 2005
            • 1538

            #6
            Gewoon een microfoon met een kabel eraan... heb je al dat gezeur niet en het klinkt nog beter ook !!

            ha ha ha ha
            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

            Comment

            • sis
              • Jul 2003
              • 3305

              #7
              Originally posted by berolios
              Gewoon een microfoon met een kabel eraan... heb je al dat gezeur niet en het klinkt nog beter ook !!

              ha ha ha ha
              Nou ehhh nee hoor, je moet het eens proberen, de PGX4 met een beta 58 kop is stukken beter dan de gewone beta met draad

              @Hansound, ja vooruit denken dat is logisch, maar in dit geval was ik machteloos

              @Mod, jij hebt blijkbaar ook zoiets al meegemaakt ?

              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

              Comment

              • shure-fan
                • Sep 2003
                • 1046

                #8
                Originally posted by sis
                Nou ehhh nee hoor, je moet het eens proberen, de PGX4 met een beta 58 kop is stukken beter dan de gewone beta met draad
                ojee, hier zou wel weer een een discussie uit kunnen komen,


                Ik ben zelf een fan van draadloze systemen, zie liever iemand draadloos rondlopen dan bekabeld (eigen mening)

                (uiteindelijke conclusie) het blijft toch nog altijd slechter dan kabel, kabel is ALTIJD het beste
                Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                Comment

                • Koert
                  • Nov 2002
                  • 86

                  #9
                  Hé Sis je kunt me veel wijs maken, maar dat een zender beter klinkt als de "met draad" microfoon (zelfde type) moet ik nog meemaken...

                  Het wordt zo-ie-zo oppassen met zenders door de digitale tv!

                  Comment

                  • sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

                    #10
                    Originally posted by Koert
                    Hé Sis je kunt me veel wijs maken, maar dat een zender beter klinkt als de "met draad" microfoon (zelfde type) moet ik nog meemaken...

                    Het wordt zo-ie-zo oppassen met zenders door de digitale tv!
                    Je bent van harte welkom, ik zal je dan eens laten horen hoe het precies zit ...
                    En neen ik maak je niks wijs , kom maar eens langs
                    Kan je meteen ook eens een simpel EAW setje beluisteren
                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                    Comment

                    • Hansound
                      • Apr 2006
                      • 832

                      #11
                      Kabel !!!!!!!!!

                      Comment

                      • davehouben
                        • Dec 2003
                        • 92

                        #12
                        Uhmm sja ik hou zelf ook wel van draadloos omdat het fijner werken is. Maar inderdaad wat klank betreft zit je met kabel nog altijd het beste hoor!!! Ligt er natuurlijk aan welk systeem je ook hebt, alleen die PGX serie is toch een beetje een van de 'budget' series van Shure als ik me niet vergis. Zie die zendertjes wel eens vaker komen met coverbandjes die ze gebruiken. Maar goed, als je iets wil hebben wat vergelijkbaar wordt met de microfoons met kabels moet je toch een UHF of UHF-R serie hebben van Shure.

                        Comment

                        • moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5950

                          #13
                          Modje heeft inderdaad wat minder positieve ervaringen met een setje zenders op op tochtje door de amsterdamse grachten.

                          Zo'n beetje ieder podium/cafe/bar/disco/club heeft daar een zender in de lucht.

                          Tijdens de try-outs op de boot werd er niet gevaren, wel ff omschakelen op de omvormer van het schip om te kijken of de boel bleef werken....maar toen varen.....zal je de mindpuzzler in zn geheel besparen, feitw as wel dat de volgende klusjes allemaal netjes met mic aan touwtje werd uitgevoerd.

                          Lijkt me overigens niet de juiste insteek om nu dit onderwerp te gaan verzieken met een tweede onderwerp over draadloos versus draadgebonden, vriendelijk verzoek aan de deelnemers om die discussie dan ook niet te voeden in dit onderwerp, scheelt mij weer editen
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                          Comment

                          • sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

                            #14
                            Kijk , ik wil uiteraard geen discussie uitlokken
                            Mijn topic ging over iets wat bijna niemand zal meemaken
                            Heel toevallig is dit gebeurt !
                            Ik wou dit even vertellen op dit forum ...
                            Niettegenstaande dat mijn PGX4 een budget serie is , presteerd hij beter dan een draadgewonden SM58beta
                            ondertussen zijn er foto's van die bewuste feest binnengekomen via mail en die zal ik dan morgen even plaatsen
                            sis
                            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                            Comment

                            • moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5950

                              #15
                              Nou....zo uniek is de ervarin g niet, niet als ik naar mijn eigen klusjes kijk iig...

                              Ook al een keer een bruiloft gehad, alles netjes op tjid staan en klaar.
                              Hadden we net de open ing gehad, ineens een dame erdoorheen...maten tellen....was er boven de bruiloftzaal een dansles begonnen, zaten ook op dezelfde frequentie...

                              Met een andere bruiloft, dit keer met een band, met de in ears op de zelfde frequentie als de oortjes van de band elders in het pand...

                              Met kninnedag een podium, ging allemaal goed totdat het bandje in het cafe achter podium aan de soundcheck ging beginnen...

                              Kortom: Het gebeurt nogal eens
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                              Comment

                              Working...