Revolution drive in show

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • revolution
    • Mar 2006
    • 45

    Revolution drive in show

    Hallo,
    Ik ben nieuw hier, dus ik denk ik zal me even voorstellen.
    Wij zijn zoals je dat al gelezen hebt "Revolution drive in show".
    Ik ben zelf al een paar jaar bezig als pure hobby, maar ik ben nu sinds een maand of 2 echt bezig het wat proffesioneler aan te pakken.
    Ik heb nog wel een laag budget omdat ik op school zit, dus wat ik nu allemaal heb is niet zo heel proffesioneel.
    Maare hier zijn wat plaatjes, en geef maar wat tips van hoe ik het anders zou kunnen doen enz.

    Groeten Revolution


    Greatz Revolution!!!!!
  • Ahmed Al Dayri
    • Oct 2005
    • 354

    #2
    Echt symetrisch is het niet he...

    Ik zou beginnen met basis licht (parren) + 2 dezelfde effectjes aan ieder kant (of scans).

    Heb je ook een apparatuurlijstje, wel zo handig

    Comment

    • Dr. Edie
      • May 2003
      • 671

      #3
      Parretjes voor sparen, alle speakers verkopen en 2 nettere kopen zoals de Dap AX12, wat te doen moet zijn als je die 4 prullen verkoopt.. Verder gewoon netjes, iig beter als menig ander beginnend showtje.
      Mit freundliche grube,

      Edie

      Comment

      • disckiller
        • Feb 2006
        • 136

        #4
        Originally posted by Dr. Edie
        Parretjes voor sparen, alle speakers verkopen en 2 nettere kopen zoals de Dap AX12, wat te doen moet zijn als je die 4 prullen verkoopt.. Verder gewoon netjes, iig beter als menig ander beginnend showtje.
        Waar om 4 verkopen? die 2 tops op statief zien er toch redelijk uit.
        Over die speakers op de grond geef ik je meteen gelijk, maar als hij die vervang voor 2 subs dan ziet het er toch leuk uit.

        Wat voor tops zijn dat eigelijk?

        Comment

        • spd
          • Jun 2005
          • 68

          #5
          Originally posted by disckiller
          Waar om 4 verkopen? die 2 tops op statief zien er toch redelijk uit.
          Over die speakers op de grond geef ik je meteen gelijk, maar als hij die vervang voor 2 subs dan ziet het er toch leuk uit.

          Wat voor tops zijn dat eigelijk?
          Dat zijn de dap mc 12 of 15, ik kan het verschil in inch. zo niet zien.

          Comment

          • Baszza91
            • Oct 2005
            • 476

            #6
            [LIST=1][*]zwarte kabel gebruiken (zie rechterstatief oranje )[*]eventueel met zwarte tape het snoer om het statief tapen. Dan hangt het niet zo los.[*]eventueel nog de statief 50 cm naar binnen plaatsen. Hij zit zo wel erug op het randje. Hij kan er niet afglijden maar het ziet er wel mooier uit, en dan heb jij gelijk minder doorbuiging.[/LIST]En voor de rest heb ik niets kunnen ontdekken. Ja, al het bovengenoemde.

            Wat ik wel ontzettend goed vind is dat jij ''goede'' truss hebt gekocht. En niet die shit met plastik koppelingen. Voor de rest ziet het er wel netjes uit.

            Oja, bevalt de Showtec Dataflower. Ik heb um ook (kom maar op met de commentaar) je zou eventueel nog een extra vantilatortje (een gewone computer) op de plek kunnen doen van waar nu het lamp klepje zit. De Dataflower is nu veel cooler aan de buitenkant. Maar hij word dan niet zo cool als mijn Martin Mania Scx-500 want die worden helemaal niet warm aan de buitenkant. (owkeej een klein beetje dan ). Ik heb het idee dat de lamp veel langer meegaat. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ik nu gewoon een veel betere lamp heb als de eerste 2.

            Greetzz en cheerss
            Last edited by Baszza91; 06-03-06, 20:59.
            I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

            Comment

            • Outline
              • Feb 2006
              • 1434

              #7
              Die oranje kabel aan het rechter statief is 'n BIG NO-NO! Want: ongeaarde 2x0.75 voor gebruik in de TUIN! Deze is TE DUN en NIET GEAARD. Wat dus niet mag. Er is daar een uitzondering op en dat is voor dubbel geisoleerde apparatuur. Maar die heb jij niet. Dus die vervangen voor een goede stroomkabel.

              En vergeet je de safety's niet? En je scans allebei even recht hangen scheelt ook. Wat voor Trussklemmen gebruik je eigenlijk? En NOOIT een klem op of vlakbij een las van je truss vast klemmen. Is ook een BIG NO-NO!

              Verder ook het hiervoor genoemde. Maar zoals ook al gezegd: je begint goed en je bent op de goede weg!
              Last edited by Outline; 06-03-06, 21:10.

              Comment

              • Outline
                • Feb 2006
                • 1434

                #8
                En ja, kritiek kan soms hard aankomen maar we bedoelen (de meeste iig) het goed. Je kan nu beter op al die kleine dingen gewezen worden. Als het mis gaat heb je meer problemen...

                Wat ook zo is, is (omdat je het zo te zien liever ineens goed doet) dat de meeste kritiekpunten niks kosten behalve wat oplettendheid van jezelf. En een middag oefenen in opzetten en afbreken is ook nooit weg omdat je daarmeeje spullen beter leert kennen, fouten in je set-up tegenkomt en je binnen de kortste keren weet wat je altijd wel moet meenemen en wat je beter thuis kunt laten omdat je het nooit gebruikt!

                Ik ging in het begin altijd met een ramvolle kabelkist weg die na verloop van tijd steeds leger werd. Op een gegeven moment gingen al m'n kabels in 2 kunstof kratten! Dit omdat je toch altijd met een vrij vaste set-up werkt waardoor er maar 1 kabel blijft waar je beter wat teveel van kunt hebben: Je hoofd stroomkabel! Want dat wordt dus het enigste waar je van tevoren niet van weet hoeveel je er van nodig hebt. En natuurlijk een PAAR reserve kabels. Maar slechts het hoogst noodzakelijke!
                Last edited by Outline; 06-03-06, 21:22.

                Comment

                • disckiller
                  • Feb 2006
                  • 136

                  #9
                  Originally posted by spd
                  Dat zijn de dap mc 12 of 15, ik kan het verschil in inch. zo niet zien.
                  [FONT=Verdana]Aha, tja als ik de spec. zo eens bekijk zijn het idd niet zo van die beste dingen.
                  Echt beter dan die ravelands lijken ze me ook niet.
                  Sorry Edie ik heb niets gezegd ik zag ze even voor anderen speakers aan.[/FONT]
                  .

                  Comment

                  • Dr. Edie
                    • May 2003
                    • 671

                    #10
                    Originally posted by disckiller
                    Waar om 4 verkopen? die 2 tops op statief zien er toch redelijk uit.
                    Over die speakers op de grond geef ik je meteen gelijk, maar als hij die vervang voor 2 subs dan ziet het er toch leuk uit.

                    Wat voor tops zijn dat eigelijk?
                    Ziet er leuk uit... Maar klinken doet het niet, piëzo zooi. Wat ik bedoel is dat je beter twee redelijke topkastjes aanschaffen kan met een échte HF-driver. De AX-12 bijvoorbeeld. Later schaf je er een of twee baskistjes bij aan en je hebt voor dit doel een heel leuk setje.

                    Edit; zie net je bericht hierboven... NP..
                    Mit freundliche grube,

                    Edie

                    Comment

                    • Mars2005
                      • Nov 2005
                      • 21

                      #11
                      Originally posted by spd
                      Dat zijn de dap mc 12 of 15, ik kan het verschil in inch. zo niet zien.
                      Dacht ik eerst ook, maar heeft dap zijn naamplaatje bij o.a. de mc serie niet rechts boven zitten?:



                      Maar die blauwe conrad speakers moet je zo wie zo verkopen! Alleen al omdat ze ontzettend lelijk zijn
                      Last edited by Mars2005; 06-03-06, 21:59.
                      [CENTER] [/CENTER]

                      Comment

                      • Dr. Edie
                        • May 2003
                        • 671

                        #12
                        Originally posted by Mars2005
                        knip
                        Mijn eerste dap's hadden die logo's op de plek zoals op de foto, dus zegt niets
                        Mit freundliche grube,

                        Edie

                        Comment

                        • revolution
                          • Mar 2006
                          • 45

                          #13
                          Van die kabels weet ik dat het niet zo goed is maar ik gebruik nu "Harting 10" dus heb ik maar 1 kabel + 1 XLR naar boven lopen.
                          Ik heb al 2 nieuwe speakers besteld, de AX-15 met een Palladium 1200 versterker, en binnenkort komt er ook nog sub.

                          Die speakers zijn idd DAP MC-15 en die onderste zijn Raveland (deze heb ik al lang hoor).

                          En van die truss-klemmen zijn met rubber van binnen zodat de truss niet beschadigd.
                          Greatz Revolution!!!!!

                          Comment

                          • LJ*NIELS
                            • Mar 2006
                            • 1

                            #14
                            ik ben benieuwd naar het apparatuurlijstje!!!
                            Last edited by LJ*NIELS; 07-03-06, 19:45.

                            Comment

                            • revolution
                              • Mar 2006
                              • 45

                              #15
                              Ik heb nu laatst een Après ski party verzorgd bij onze voetbalclub ( incl. decor), en ik heb een paar foto'tjes gemaakt van hoe mijn drive in show nu veranderd is!







                              Dan hier mijn apparatuurlijstje:

                              Geluid
                              2x AX-15 DAP Pro
                              2x Raveland 500W (ja ik heb ze nog!!)
                              1x DAP Paladium 1200
                              1x DAP Mission 500
                              1x Limit cdj-555 dubbele cd-speler
                              1x Jb-Systems 5 kanaals mengpaneel
                              1x Shure SM-58 draadloze mic.
                              1x Samson draad-mic.

                              Licht
                              1x showtec scanmaster 3
                              1x showtec DJ-Switch 10
                              2x Showtec firestorm miniscan
                              1x Martin MAC 250
                              1x mushroom
                              1x triple derby
                              1x dataflower
                              1x Tomahawk van Jb-systems
                              1x Showtec Black-widow stroboscoop 500W
                              1x Blacklight TL-buis
                              1x rookmachine 700 W
                              1x rookmachine 1100 W
                              1x Sneeuwmachine
                              4,5 meter Truss met 2 Wind-up statieven
                              bekabeling werkt d.m.v. harting 10, en XLR snoeren
                              en nog wat andere div. bekabeling


                              Ik hoop dat er nu wat verbetering is.
                              gr. Revolution
                              Last edited by revolution; 21-03-06, 21:25.
                              Greatz Revolution!!!!!

                              Comment

                              Working...