J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 3 van de 6 Eerste 1 2 3 4 5 6 Laatste

Standaard

mischien de ppd9000 van numark is ook wel leuk om mee te draaien.
    leuke faders en liquid vu's en mooi design.
    maar rodec en formulasound en dateq rulen toch.
    grtz
    ik zeg altijd--> geen klank zonder drank

Standaard

Heb vorige week meer met een Pioneer 600 mogen draaien,

Niet echt relaxt, het enige relaxte is de korte fader ten opzichte van een Dateq. Maar je moet zo'n ding maar eens uit het rood zien te houden. Gelukkig zat er nog iemand achter met een front mix die het volume regelde.

Maar vind alleen dat de hooftelefoon zo zacht gaat in het groen, en als je hem in het rood stuurt vervormt die gelijk.

Doe mij maar een Rodec.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Ingeschreven
    Jun 2003

Standaard

citaat:Nee nog niet mee gewerkt nee. Maar ik dacht van ja als je de Dateq even in het rood duwt zit zijn uitsturing wel een pak lager dan dat je de Pioneer helemaal in het rood duwt. Achja wat maakt het uit. Ieder zijn mening.
    Dat is geen mening , dat zijn harde feiten.

En hoe wil je dat als referentie gebruiken ? Als er iemand is die mij de zin kan uitleggen van +14 Db uitsturen terwijl dat apparaat bij + 6Db al dik in de zeik gaat....
    Als het erom gaat om ook zachtere opnames harder uit te kunnen sturen, kun je je beter afvragen of de aanwezige p.a installatie wel toereikend is. Bovendien hanteer je toch altijd een minimum drempel zodat ook zachte opnames harder uitgestuurd kunnen worden ? (om over harder kunnen maar te zwijgen, maar dat is een andere discussie).

Ik denk dat de dames en heren van Pioneer dit soort fora aandachtig volgen en binnen niet al te lange tijd komen met een opvolger van de 500/600 die betere techniek heeft, beter klinkt en een grotere broer die een midi poort heeft (he , waar heb ik dat meer gezien?).
    en dat ze daardoor een aanmerkelijk hogere prijs moeten vragen.
    Reken maar dat ze op gebied van de cd spelers ook al aardig moeten inleveren nu er een aantal serieuze concurrenten op de markt zijn (niet in de laatste plaats de technics...).

Standaard

citaat:Geplaatst door hansje
    Als het erom gaat om ook zachtere opnames harder uit te kunnen sturen, kun je je beter afvragen of de aanwezige p.a installatie wel toereikend is.

Sorry, maar dit snap ik ff niet.

Zachte opnames draai ik normaal bij met de gain. Indien deze het doet en niet van een DAP-audio mixer is.

Ingeschreven
    Aug 2004

Standaard

ik heb zelf 2x cdj 100 en een djm 600 ben tevrden over deze combinatie. mijn keus voor pioneer was simpele dit kwam omdat het geluids bedrijf waar ik voor werkte aleemaal dj sets had van pioneer. ook kon ik het met redelijk wat korting krijgen..en dat kon ik bij dateq niet

Standaard

How about mic. kanalen? Een pioneer kan er maar 1 inpluggen, een Apollo al twee en de LPM maar liefst 7!
    <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Standaard

citaat:Geplaatst door Niek...

How about mic. kanalen? Een pioneer kan er maar 1 inpluggen, een Apollo al twee en de LPM maar liefst 7!
    boeiend heb er aan 1 of 2 genoeg. We hebben het hier toch over DJ-mixers en niet over een front tafel.

Standaard

Hoe interpreteer jij DJ? Tiesto heeft überhaupt geen mic. nodig, en een drive-in DJ die een karaoke doet heeft er pakweg 4 nodig...

Pioneer is dus leuk voor Tiesto, een Dateq voor de drive-inner. Daar ging dit topic toch over, right?

Lekker kort door de bocht dan...
    <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Standaard

Je kunt DJ inderdaad op verschillende manieren interpeteren. Een 'hardcore-dj' die constant bezig is met draaien en mixen heeft in principe geen mic nodig. Ben je echter allround bezig (dus ook bruiloften, etc.) kun je wel eens verzoekjes verwachten van mensen die een stukje willen opvoeren en daar dus mic's bij nodig hebben.

Als je echter beiden wilt; schaf dan 2 mixers aan! Een battle-mixertje en een mixer met een ruim aantal mic-kanalen. Heb je altijd de goede...

Groeten,

(andere) Niek
    Beter de prijs-/kwaliteitsverhouding hoog dan de prijs...

Forum Rechten