J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 6 Eerste 1 2 3 4 5 6 Laatste

Standaard

Voor de kleintjes is Pioneer een geweldig merk. Redelijke kwaliteit en niet al te hoge prijzen doen t em.
    Kun je wat meer kwijt zijn voor een mixer? Dan moet je idd naar Dateq kijken. Er werd al genoemd dat deze zeer onderhoudsvriendelijk is en de faders soepel schuiven.
    Over de extra's: kies daarop niet een mixer. Als je speeltjes wilt, zoals die op de Pioneers zitten, neem dan een externe processor. Je bent dan wel wat extra ruimte kwijt, maar als ie kapot gaat kun je je mixer ten slotte nog wel blijven gebruiken.

Kortom: als je je er een kan veroorloven, dan zou ik cker de Dateq kiezen!

Standaard

citaat:Geplaatst door Thix

Btw voor zover ik kan zien op de foto van Dateq gaan die in het rood maar tot +3 à +6dB. Bij Pioneer gaat het rood tot +14dB.
    (....)
    Ik vind die Dateq precies goedkoper dingetje. Ziet er wel stevig uit. Maar das ieder zijn mening als we zelf maar gelukkig zijn met wat we hebben.

1. Heb je ook met een Dateq gewerkt? Heb zo'n idee van niet als je je info van de foto haalt.

2. Je hebt het over de LED VU-meter, die houdt ergens op, maar dat is niet het max. uitstuurbare signaal

Verder denk ik dat dit een eindeloze discussie is en blijft. Zeker als de discussie blijft hangen in opmerkingen als "ik vind Pioneer danwel Dateq prettig/lekker/fijn werken"
    Heb je dat echt allemaal nodig?

Standaard

dateq is prettiger, vind ik zelf (maar zoiets blijft persoonlijk), is wel zo dat dateq heel erg lang meegaat!
    Bart

Standaard

citaat:Geplaatst door djroyS

de djm serie van pioneer is gewoon wat meer van nu. Dateq is gewoon de top maar de features van pioneer zijn gewoon toppie

eigenlijk met die bpm counters en die effecte zou je haast zegge dat dit prachtig is voor de luie dj. Maar het mixen kan er wel beter op worden met die bpm counter maar wel onnodig.
    ik vind het ook onnodig al die trucs enzo als bpm-counters op dj-mengpanelen, sterker nog ik ben een groot voorstander van de analoge shit, dus gewoon ouwerwets 2 technics sl draaitafels en een dateqje, je merkt dan ook snel genoeg wie kan mixen en wie niet!(lol)
    Bart

Standaard

Waar je al mee moet beginnen is de rode ledjes in de vu te vervangen voor groene, naar mijn ervaring met techno en house Dj's is hun IQ van dergelijke hoogte dat wanneer er dan behalve groene ook nog eens rode letjes gaan branden, ze het niet meer kunnen bevatten. en minder input geven ze het ding toch niet, dus als we de rode ledjes nou voor groene vervangen, wennen ze mischien aan het verschijnsel, "de mixer in het groen houden".
    maar alle gekheid op een stokje, de discussie is natuurlijk al ongeveer 500 keer gevoerd. het probleem met dateq vindt ik dat de meeste Dj's pioneer willen. Je kan 100 keer vertellen dat rodec of dateq beter is, maar ze willen gewoon Pioneer.

Nu moet ik zeggen dat ik niet vindt dat die pio's onvoldoende scoren want bij mij lopen ze allemaal top, maar als ik de kans krijg neem ik liever een dateqje.

maar, ieder zijn smaak, probeer het gewoon uit, en huur er van beiden eerst eens 1 en oordeel zelf
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Standaard

dat dateq (of rodec) de beste zijn is duidelijk maar je in vorige posts werd er al aangehaald van ja de dateq heeft troeve faders en de pioneer niet. Er zijn dj die liever troevere faders hebben dan zo'n faders die je kunt voortblazen zoals die van pioneer. Persoonlijk geef mij maar wat stroevere want zo weet je tenminste dat je iets in je handen hebt buiten pioneer jah is niet dat. Het pioneer verhaal is zoals de sm58 he iedereen kijkt naar iedereen en zo begint het dus tiesto draait met pioneer dus die zal wel goed zijn, die gebruikt een sm58 dus deze is goed maar het mag geen Beta sm58a zijn. enz.
    luister en oordeel zelf is dus de boodschap. Persoonlijk zijn de formula sound mengtafels ook zeer goed maar niemand kraait hierom omdat niemand ze kent laat staan gebruikt. op dj vlak dan he. enz

grtz
    ik zeg altijd--> geen klank zonder drank

Forum Rechten