J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 8 Eerste 1 2 3 4 5 6 ... Laatste

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door serge
    Het lichtplan lijkt misschien matig.. maar het word een house/techno feest. Veel parren heb je hierbij al niet nodig.
    Vergeet niet dat er ook lasers hangen!
    Je kunt bij je eigen standpunt blijven, maar dan vraag ik mij ten eerste af waarom je dit topic opent en ten tweede: je hebt een afgrijselijk grote ruimte, dus neem eens iets van een ander aan en regel nog wat materialen erbij. Er is niet gezegd dat alle lampen continu aan moeten staan. Sowieso draag het het argument aan dat het een technofeest is, dan zou ik in ieder geval door de hele zaal heen een stuk meer strobo's ophangen. Belichting op feesten gaat veel verder dan een simpel parrenchase'je en af-en-toe op de strobe-knop rammen.... Als je er tenminste een indrukwekkende lichtshow onder wilt zetten.

Ingeschreven
    Jan 2006

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jurjen_barel
    Je kunt bij je eigen standpunt blijven, maar dan vraag ik mij ten eerste af waarom je dit topic opent en ten tweede: je hebt een afgrijselijk grote ruimte, dus neem eens iets van een ander aan en regel nog wat materialen erbij. Er is niet gezegd dat alle lampen continu aan moeten staan. Sowieso draag het het argument aan dat het een technofeest is, dan zou ik in ieder geval door de hele zaal heen een stuk meer strobo's ophangen. Belichting op feesten gaat veel verder dan een simpel parrenchase'je en af-en-toe op de strobe-knop rammen.... Als je er tenminste een indrukwekkende lichtshow onder wilt zetten.

afgrijselijk grote ruimte..??
    vind ik nou ook wel meevallen..

Veel strobo's zou misschien leuk zijn.. maar veel mensen vinden het zwaar iritant als er de hele avond iets knippert.. bovendien hebben alle movingheads ook nog een stobe functie.

De reden dat ik dit topic open, is om julie mening te vragen en tips,
    Ik zeg zeker niet dat ik bij mijn eigen standpunt wil blijven, ik geef julie er alleen wat meer info over..

Standaard

alleen al als basislicht is hier een parBalk of 6-8 door de zaal een must. Mocht er iets gebeuren, wil je wat kunnen afwisselen met kleuren en niet alles als een donker hol laten overkomen dan zul je meer moeten bijhangen. het liefst verspreidt door de zaal.

Voor een housefeest met 4 18" bassen werken die 600 man van stampwerk moet voorzien? succes maar ik geef je ook op een briefje dat de druk na 10 meter weg is en het geluid na 10 meter erg dunnetjes klinkt.

wij zetten op schooldisco's van een man of 400 al 6 bassen neer, alles JBL2241.

Een laser is leuk maar alleen als aanvulling op je complete set. Of je moet een complexe beamshow en illustraties projecteren.
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Standaard

afgrijselijk grote ruimte..??
    vind ik nou ook wel meevallen..
    Ik ken een hele zooi discotheken waarvan de "grote zaal" nog niet eens de helft is van die gymzaal.

Veel strobo's zou misschien leuk zijn.. maar veel mensen vinden het zwaar iritant als er de hele avond iets knippert.. bovendien hebben alle movingheads ook nog een stobe functie.
    Wie heeft het over de hele avond? Strobes zijn voor effecten, niet statisch licht. En die 6 moving heads halen in die ruimte ook niet veel uit met hun 250W lampjes.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jason
    in het donker ziet ten eerste niemand dat de truss niet helemaal vol hangt,
    Ik heb nooit beweerd dat ik wil zien dat die truss volhangt. Sterker nog: 14 meter truss op 2 statieven kan je niet eens veel voller hangen.

Ik heb, naast het drive-in werk, anderhalf jaar in een discotheek gewerkt. Oppervlakte van de zaal was ook de helft van jullie gymzaal (ruwe schatting). Wij hebben altijd 7 HES Studio Spot 250's, ca. 30 parren en een zooitje extra effecten aan het plafon gehad (nog steeds overigens) en dat werkt gewoonweg heerlijk. Met minder wordt de lichtshow er niet bepaald interessanter op. Voor zo'n gymzaal raad ik dan ook ongeveer het dubbele in te hangen. Dit vraagt dan ook om een carré erbij te plaatsen in de zaal. Kijk wat je daar nog voor leuks mee kan doen (lees: wat je daar nog voor materialen in kan hangen). Dit blijft mijn advies.

Ingeschreven
    Jan 2005

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jason_
    en in het pand is het plafond van hout..
    en er licht vloerbedekking dus dit werk allemaal wel mee....
    Vloerbedekking en een houten plafond zorgen alleen voor extra demping van je geluid t.o.v. een betonnenvloer/plafond. Dus dit gaat niet helemaal op denk ik.

Standaard

600 man is bij ons een EV setje van 4KW per kant... en dan een 3 tal sixbaren (1000 watters) en een 8-12 spotjes (250w) en nog wat rand gevallen zoals strobo en of ACL set(jes)
    Hold on a second, relax and listen...

Forum Rechten