Verkopen gear omwille van rideracceptatie?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ljanton
    • Sep 2003
    • 373

    Verkopen gear omwille van rideracceptatie?

    Paar dagen geleden een gesprek met een techneut die zijn apparatuur van Klark Teknik verkocht "omdat zijn klanten van mening zijn dat het vanaf nu verpakte Behringer is met een ander logo".

    Nu is mijn vraag, hebben jullie wel eens soortgelijks aan de hand gehad?
    En hoe ging je daar mee om?
    Klant tevreden houden en dus ander spul?
    Of professioneel de klant overtuigen dat het niet zo is en alsnog de klark meenemen?

    Grtz
  • Podium Verhuur
    • Mar 2012
    • 480

    #2
    Wat een onzin zeg. Dan zouden er veer meer merken niet meer gebruikt mogen worden. Denk maar bijvoorbeeld aan Midas.

    Waarom zou een merk zijn naam verpesten, als er binnen de organisatie al een merk is die low budget spul verkoopt? Dan zou Klark Teknik een concurrent worden van Behringer.

    Misschien moet die technicus de klant gewoon laten horen dat het geen Behringer is.
    Uiteindelijk boeit het ook neit welk merk er op staat als het eindresultaat maar perfect is.
    Ook dure merken kunnen bagger klinken.
    Last edited by Podium Verhuur; 13-04-14, 14:56.

    Comment

    • djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

      #3
      Als die man het dan ook voor Behringerprijzen verkoopt kom ik langs!

      On topic: Wat een onzin zeg, dat de centen nu naar Uli z'n bankrekening gaan wil niet zeggen dat Klark opeens Behringer is geworden. Ik hoop juist dat Klark de prijzen iets kan verlagen door productietechnieken van Behringer over te nemen...


      Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Originally posted by ljanton
        Klant tevreden houden en dus ander spul?
        Of professioneel de klant overtuigen dat het niet zo is en alsnog de klark meenemen?

        Grtz
        Ik overtuig mijn klanten altijd met mijn vakkennis, werkwijze, service en vooral de kwaliteit van het geluid.
        Of ik daarvoor Midas, Behringer, Brooklyn-Audio of 'my first Sony' meeneem zal die klant, zolang ik ruimschoots voldoe aan zijn wensen, een zorg zijn.
        We komen hier nu weer op het vlak van rider acceptatie, een begrip waardoor veel zich hier de wet laten voorschrijven van wat er in het magazijn staat en waarvan degene die deze riders hebben opgesteld vaak niet eens weten wat het inhoudt.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • SPS
          • Mar 2004
          • 1662

          #5
          Bovendien: wat zou die tech nu wel nemen als merk?
          Enne, de KT eq is toch niet veranderd in zijn rackje? Of kan dat wel draadloos door Uli zijn gedaan stiekum
          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

          Comment

          • frederic
            • Jan 2006
            • 3511

            #6
            Is die 'techneut' toevallig Jacky van de hoek die ergens iets opgevangen heeft?
            Last edited by frederic; 13-04-14, 17:51.

            Comment

            • NesCio01
              • May 2010
              • 1987

              #7
              Nou, ff een afwijkende mening van de rest geven dan maar?

              Als het om Square One gear gaat, kan ik me de opmerking best voorstellen,
              dat klinkt nu eenmaal meer naar Behringer dan naar Klark.

              Ook de Venice console heeft nooit echt het keurmerk Midas kunnen
              waarmaken en werd al snel een opgevoerde Eurodesk genoemd.

              Maar ja, we blijven in principe toch steken bij les 1 van het
              forum: Luisteren. En dan niet luisteren naar wat anderen roepen
              of in een rider zetten, maar naar je oren en wat zij je vertellen!

              Grtz

              Nes
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

              Comment

              • vasco
                • Oct 2003
                • 2567

                #8
                Klinkt als iemand die luistert met zijn oren naar de mening van zijn klanten welke vaak niet geremd door enige kennis vooral merkengeil zijn. Deze klanten hebben ergens een klok horen luiden maar de klepel in geen mijlen gevonden.

                Comment

                • speakertech
                  • Jan 2008
                  • 1696

                  #9
                  Originally posted by vasco
                  Klinkt als iemand die luistert met zijn oren naar de mening van zijn klanten welke vaak niet geremd door enige kennis vooral merkengeil zijn. Deze klanten hebben ergens een klok horen luiden maar de klepel in geen mijlen gevonden.
                  Je zal maar L'acoustics line arrays hebben en de klant wil natuurlijk Meyer sound...........
                  Overigens kan een druiloor achter de mengtafel, van de beste sets een drama maken.
                  Speakertech
                  Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                  ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                  Comment

                  • PvG
                    • Sep 2012
                    • 979

                    #10
                    Originally posted by ljanton
                    Paar dagen geleden een gesprek met een techneut die zijn apparatuur van Klark Teknik verkocht "omdat zijn klanten van mening zijn dat het vanaf nu verpakte Behringer is met een ander logo".

                    Nu is mijn vraag, hebben jullie wel eens soortgelijks aan de hand gehad?
                    En hoe ging je daar mee om?
                    Klant tevreden houden en dus ander spul?
                    Of professioneel de klant overtuigen dat het niet zo is en alsnog de klark meenemen?

                    Grtz
                    Je raakt hierboven 2 punten:

                    1) "KT outboard ligt niet goed meer in de markt". Gaat de betreffende techneut nu een ander merk kopen? Of bedoelde hij eigenlijk dat al z'n outboard gear er uit gaat voordat het straks niets meer waard is (omdat iedereen digitaal gaat en hij dus ook)? Dat is nl. wel gaande. Of misschien ziet hij niet dat alle outboard gear drastisch aan het afschrijven was/is? (Ja, op enkele vintage fx na... )

                    2) Hoe ga je om met de merkliefde van een klant? Als je zelf geluidstech bent, leg je aan de klant uit waarom je met bepaalde apparatuur werkt. Als je verhuurder bent, verhuur je waar je het meeste geld aan verdient. Dus ik kan de uitspraak van die tech niet plaatsen.
                    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                    Comment

                    • Olaf Duffhuës
                      • Oct 2000
                      • 2477

                      #11
                      Ach, zo gaat het al jaren...Vroeg 'moest' je BSS, Klark of Drawmer in je racken hebben in combinatie met minimaal een LXP15, Korg delay en een Roland of Yamaha fx, anders telde je niet mee. Vergeet niet, dat sinds Behringer in de Music Group zit en later Turbo Sound en Midas, dat die, voor de laatste 2 inruil/occasion technisch in prijs echt wel onderuit gegaan zijn. Zeker omdat Behringer erg uitdraagt dat bepaalde mixers technieken bezitten van de oude populaire Midassen. En Midas en Turbo Sound maken op hun beurt weer gebruik van de goedkopere fabricage technieken die Behringer de laatste 15 jaar hanteerd en wat echt onder doet aan de kwaliteit die het ooit was.

                      er zijn meer merken die hun hoofd gestoten hebben, denk hierbij aan Soundcraft met hun Spirit, Lexicon met hun Alex en Reflex.

                      in mijn optiek is het helemaal mis en loos gegaan toen er een Limburger opstond en DAP en Showtec in de markt zette en dat ook bij sommige pro bedrijven verkocht. Sindsdien denken heel veel mensen dat het 'duurdere' spul overdreven is en de kwaliteit het zelfde.

                      maar goed, zo denk ik erover.
                      Olaf Duffhuës

                      **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                      Comment

                      • NesCio01
                        • May 2010
                        • 1987

                        #12
                        Aan de andere kant.......

                        Ik wil m'n mike voorraad wat uitbreiden en heb de
                        keus uit MBHO en DPA. Er zit een aanschafwaarde-
                        verschil van ongv. € 500,= per stuk, waarbij de MBHO
                        goedkoper is en een stuk beter klinkt.

                        Maar, wie kent MBHO? DPA is gerenommeerd en zo is
                        bij 2e hands verkoop er bijna altijd wel een te garanderen
                        verkoopopbrengst. Omdat MBHO onbekend is, is het maar de
                        vraag of dit merk überhaupt verkoopbaar is.

                        Dus, aanschaf van gerenommeerde merken kan soms beter
                        lonend zijn?

                        Grtz

                        Nes
                        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                        Comment

                        • drummerke
                          • Oct 2006
                          • 432

                          #13
                          Betrouwbaarheid en duurzaamheid zijn heel belangrijk samen met een goede audio kwaliteit. Er is toch niemand die ergens wil aankomen en halverwege de show gaat er een eq, speaker, versterker, mixer kapot of ne volle ruis erdoor. Sinds ik een aantal jaar geleden koos voor een digitale mixer (tascam en dan yamaha) heb ik nooit 1 apparaat stuk gehad. En ik was in een keer van al men goedkope randapparatuur af behringer, alesis, samen met een procentje ruis.

                          Ik denk dat de oude getrouwe merken met hun oude apparatuur zeker nooit een slechte aankoop kan zijn, zelfs nu alles zo digitaal wordt zijn er vele opzoek naar retro microfoons, niet?

                          Comment

                          • moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5950

                            #14
                            Onderwerp aangepast, was wel heel erg kort door de bocht....hopelijk nu een titel die de inhoud van de discussie iets beter weergeeft.
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                            Comment

                            • showband
                              • May 2001
                              • 4524

                              #15
                              het gaat weer over budget/perceptie/klank

                              Als PA bedrijf zit je, met de prijzen die nu betaald worden, volgens mij het beste. Als je goed spul gewoon onderhoud en door blijft verhuren. Kleine investeringen die kosten besparen in mankracht en transport. (Zoals een digimixer en digi eindbakken) Het is nu niet zo dat je prijzen krijgt waar je dikke investeringen voor kunt doen.

                              Feit is dat tweedehandsprijzen onder druk staan van de digitalisering. De enige rackapparatuur die je nu nog kunt verkopen is spul die iets toevoegd aan de digimixer. En dat is niet veel. Dan heb je een best goed systeem nodig, goede microfoons en een goede foh mixer die het er uit trekt.

                              Bandjes daarintegen kunnen nu goedkoop een side-rack samenstellen met highend spul die hun sound laat opvallen. Niet voor niets gaan bandmixers nu met system 500 achtigen de wereld in. Daarmee kun je snel verschil maken. Distressors, bandecho's en ander vaag spul Rekken vol grafische EQ's brengen geen geld op. Nu elke mixer er zo een bak van in de interne processor heeft zitten.

                              Kortom, ik geloof niet dat het probleem in het logo op de spullen zit. Het gaat er gewoon om dat de digi revolutie plus een dikke crisis een deuk in de afschrijfwaarde van bepaalde spullen heeft veroorzaakt. On nog maar niet te spreken van de onverkoopbaarheid van dure monitorsystemen nu de in-ears hebben toegeslagen.

                              Overigens, het is nu ook dat alle vintage en custom instrumenten onverkoopbaar raken. Als jij nu een PRS gitaar of vintage synth wil verkopen heb je ook een vet probleem. De kapitaalkrachtige coverartiesten hebben nu ook weinig geld. En moeten hun spullen zelf sjouwen.
                              lekker belangrijk!

                              Comment

                              Working...