Diffusie / Frost en nog meer van dat

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Daan Hoffmans
    • Aug 2000
    • 1225

Scherp of onscherp heeft volgens mij niets met voorkeur te maken.
    Is puur afhankelijk van het effect wat je met het speciaaltje wil berijken.
    <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• ralph
      Banned
      • Aug 2000
      • 2649

Front of speciaaltje daan

Comment

• Daan Hoffmans
        • Aug 2000
        • 1225

oja... heb je gelijk in Ralph...
        <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• Jasper-Lichtbron
          • Jun 2001
          • 2155

Foto's maken irritant? Waarom? Okee je moet niet als je zaal vol zit gaan lopen schieten, maar tijdens een repetitie kan het best leuk zijn wat plaatjes te (laten) schieten, kun je nog eens terugkijken. Of op het forum posten natuurlijk, zodat anderen er ook wat van kunnen leren. Frontjes heb ik vrijwel altijd onscherp, speciaaltjes hangt er inderdaad vanaf; maar dat is bij iedereen zo lijkt me....

Ik blijf erbij dat er (te) weinig theaterfoto's te vinden zijn, dus duik eens in de archieven... moet ik meteen toegeven dat ik zelf ook niet echt veel heb; maar wel een paar aardige:

Moet ik er wel even bijzeggen dat dit (helaas ) door een ex-collega gedaan is die ik nog steeds onwijs bewonder om de sfeertjes die hij neerzette. Mijn eigen theaterfoto's had ik al eens gepost maar ik zie dat die niet meer werken

Comment

• LuxProDeo
            • Feb 2003
            • 245

Heb hier wel een en ander aan foto's, maar dat zijn dan bijna altijd de officiële voorstellingsfoto's. Ik weet sowieso niet of ik die zomaar kan plaatsen i.v.m. rechten (zijn van prof. fotografen en soms worden die per klus betaald en soms per gebruik van een foto) en daarnaast zijn het foto's die een gezelschap / producent laat maken als publiciteit. Er staan dus zelden of nooit totaaltjes op, vooral veel close ups van acteurs, en vaak zijn ze ook nog in zwart wit vanwege/voor/via artistiek enzo. Qua licht dus niet bepaald boeiend.

Neem me steeds vaker voor om wat lichtfoto's te maken, maar het komt er weinig of nooit van. Tijdens de voorstelling kan bijna niet, in scene zetten is meestal geen serieuze optie, en tijdens de speciaal daarvoor bedoelde foto doorloop ben ik meestal nog druk met het licht Plus dat je het ook nog maar moet kunnen want ik heb wel eens zomaar wat afgedrukt met een geleende digicam maar dat werkte voor geen meter, je moet er echt even wat tijd en moeite in steken, helemaal met die digitale gevallen met 'tig instellingen.

LuxProDeo

Comment

• ralph
              Banned
              • Aug 2000
              • 2649

Enorme zoektocht....weinig resultaat, toch nog twee...

Fotografie: Patrick Landstra

Comment

• LandstraP
                • Nov 2004
                • 1

Hoi, ik kwam door zoeken naar mijn naam, Patrick Landstra, toevallig bij deze site terecht en zag dat een aantal van mijn foto's geplaatst zijn. Heb hier geen probleem mee en wil mensen die hier graag meer over willen weten best mee helpen. Ik heb inmiddels al best een hoop ervaring met dit soort fotografie. Geef inderdaad toe dat de meeste fotografen de acteurs fotograferen en niet de totaaltjes. Ik probeer dit echter altijd wel te doen met behoorlijk goede resultaten (al zeg ik het zelf). Wel moet je uitkijken dat er geen problemen ontstaan met de acteurs en het management omdat foto's vaak alleen gemaakt mogen worden door ingehuurde fotografen. Foto's die jullie op het forum hebben geplaatst zijn gemaakt in "de Stadshof" te Vianen in samenwerken met Scato (www.scato.nl)

Comment

• ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

Eej, Patrick ook het forum gevonden....vond de foto's zo mooi dat ik ze graag een plaatsje hier wilde geven

paar van sterrenshow kunnen er ook nog wel bij

Comment

• driesmees
                    • Apr 2003
                    • 1076

Ik heb ook een vraagje dat dicht aanleunt bij dit topic.
                    Ik wil ook graag mijn raylight parren ff inzetten voor theater. Daarom wil ik ze omvormen naar MFL door middel van een goeie diffusiefilter. Welke neem ik hier best voor? Die 228, of nog iets anders?
                    [CENTER] [/CENTER]

Comment

• kokkie
                      • Nov 2003
                      • 1166

Het mooie aan de Lee 228 is het brushed gedeelte, hij zal dus je bundel in 1 richting iets breder maken, uiteraard afhankelijk van hoe je het filter voor je beam plaatst.
                      Maar het effect voor een raylight zal in mijn ogen meer op een Narrow par dan op een Medium gaan lijken. Wil je meer, dan kom je echt bij lenzen uit, oftewel PC's. Want dat is de lamp die qua werking het best overeenkomt met een raylight met frost.
                      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Jasper-Lichtbron
                        • Jun 2001
                        • 2155

Met wat experimeteren ben ik tegenwoordig bij de 250 reeks uitgekomen, dat werkt voor een raylight veruit het makkelijkste en je verliest er relatief weinig mee. Gewoon een PC gebruiken is natuurlijk veruit de beste oplossing.

250: Half white diffusion
                        251: Quarter white diffusion

Comment

• driesmees
                          • Apr 2003
                          • 1076

Ik zal morgen eens kijken of ik er nog aan kan geraken... Ik ga voor de L250.
                          [CENTER] [/CENTER]

Comment

Working...