Een line array bouwen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ivo
    • Jul 2003
    • 390

De klant maak zelf een vliegsysteem, hij stuur mij er foto's van, ik zal ze plaatsen.

Over elk onderdeel, in dit geval de handgrepen, kan gediscuseerd worden, ik heb om geen specifike reden de handgrepen gekozen, ik vond het wel mooi staan.
    Voor het gewicht hoeven er geen zwardere handgrepen in, de kastjes wegen 19kilo per stuk.

De dubbel 5"/1", die ik aan het ontwerpen ben, gaan 9 kilo wegen
    Waarom dubbel 5"/1", ik kreeg van de klant het bericht dat hij met 4 kasten per kant zeker wel 1500man aan druf, ikzelf heb geen evenementen van deze omvan, max 1000man, vandaar dubbel 5"/1"
    Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• jozef
      • Jul 2003
      • 52

Ik heb toch een vraag, tijdens het project was het mij opgevallen dat het ontwerp ergens verdacht op leek, alleen wist ik toch niet meer op wat.

Maar ik weet 't weer namelijk de dv-dosc van l'acoustic. ook een 2x8inch maar met een 1.4inch exit hoorn.

Klopt het dat dit ontwerp van jou hier veel op lijkt? of is dit supertoeval?

Verder zien ze er super uit! ik weet nog goed wat die kastjes van l'acoustic doen dus als die van jou in de buurt komen zit je wel goed!

Groetjes

Comment

• ivo
        • Jul 2003
        • 390

Coda-audio en nog een merk (kom er zo niet op) gebruiken dit systeem ook.
        Het leuke is dat er een aantal vaste gegevens/maten zijn waar je niet omheen kan, zodat deze kastjes qua uiterlijk veel op elkaar lijken.
        Het is wel een eigen ontwerp maar ik heb wel naar de gedachte achter line array van andere merken gekeken.
        Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• DJ-BJ-sl
          • Jul 2004
          • 172

en zijn er ondertussen al foto's van het vlieg-tuig
          ben wel benieuwd hoe dit aangepakt is

we wachten in spanning

Comment

• peterkuli
            • Nov 2002
            • 113

Ik ben ook wel benieuwd naar het vlieg-systeem. Op je site staan daar geen foto's van.

Hoe is het met je tweede project? Is er nog nieuws te melden?

Comment

• Pimm87
              • Mar 2006
              • 35

Ik volg de zelfbouw topics over array nu enige tijd, en helaas zijn ze niet meer zo actueel. Ben erg benieuwd naar de foto's en prestaties van Ivo's mini array.

Wat ik me nu afvroeg; als ik de DAS Variant array top exact na wil bouwen, dus met zelfde inhoud en componenten (echter passief). Wat zou ik dan nog wel eens over het hoofd kunnen zien? (Lees: gaat dit dan werken?)

Comment

• ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

Een systeem zelfbouwen is volkomen anders dan een systeem kopieren.

Kopieren van een gepatenteerd systeem, laat DAS audio dat nou met dit systeem gedaan hebben, is in Hollandse woorden "ordinaire diefstal"

Wat dat betreft respect voor de plannen en pogingen van Ivo, die doet zijn voordeel met de kennis die er is en verwezenlijkt dat in zijn eigen kastconcept.

Waar het op diefstal aankomt ben ik een groot voorstander van het invoeren van de Sharia...

In reactie op jouw vraag dus mijn antwoord: het is niet onmogelijk, wel uitermate ongewenst!
                Last edited by ralph; 28-02-07, 17:25.

Comment

• Pimm87
                  • Mar 2006
                  • 35

Helemaal gelijk in, hier ben ik in een ander topic ook al op gewezen.
                  Ik begin me langzaamaan steeds meer met zelbouw speakers bezig te houden. Ben begonnen met de Kit 12 (18sound) en Box 12, ontwerpen die gratis en voor niets voorgekauwd worden aangeboden.
                  Nu ben ik helemaal fan van het opkomende mini line-array, en wil zelf zo'n systeempje gaan bouwen. Eerst eens een kopietje maken, gewoon om te kijken hoe zoiets werkt. Berekeningen maken ed kan ik namelijk (nog) niet. Ik ben sterk bezig m'n kennis te verbreden, maar komt beetje bij beetje.

Tot die tijd kijk ik even af bij andere merken (zoals Ivo dat bij dv-dosc van l'acoustic heeft gedaan) en probeer het een en ander na te bouwen. Wellicht dat ik later wat meer kennis (en bouwervaring) heb opgedaan om zelf eens wat te ontwerpen.

Comment

• peterkuli
                    • Nov 2002
                    • 113

Originally posted by pimsaint
                    Nu ben ik helemaal fan van het opkomende mini line-array, en wil zelf zo'n systeempje gaan bouwen.
                    Waar haal je de bouwtekeningen vandaan dan?

Waarom zul je zelf berekeningen moeten gaan maken voor een line array? Waarom het wiel een tweede keer uitvinden? Ik zie het een beetje als een bouwvakker die zijn eigen stenen wil bakken. Wij gebruiken een line array, wij weten hoe we die moeten afregelen, maar verder niet.

Als je toch echt zelf wilt weten hoe een line array werkt, en als je zelf wilt gaan ontwerpen zal ik toch overwegen om een goede school te volgen waar het een en ander aan wis- natuurkune en elektrotechniek met bijbehorende golf- en frequentietheorie wordt gegeven, en zit je in dit forum niet echt goed denk ik.

Comment

• Pimm87
                      • Mar 2006
                      • 35

Daar heb je ook wel weer gelijk in. Ik maak het misschien ook veel moeilijker dan dat het is. Jammer dat er niet ergens speakerplans rondzwerven voor mini array. Ik heb ze iig nog niet gevonden.

Voor precieze wiskundeberekingen en frequentietheoriën zit ik hier misschien ook niet goed, dat is ook niet echt waar ik nu naar op zoek ben. Meer naar mensen die dit ook wel eens geprobeerd hebben, of weten waar ik zoal op moet letten. Tips? Of is ivo de enige die zich hier tot nu toe aan gewaagd heeft?

Comment

• ivo
                        • Jul 2003
                        • 390

Of is ivo de enige die zich hier tot nu toe aan gewaagd heeft?
                        Tot 2 keer aan toe, met sucses , 3e keer komt eraan...

Comment

• Pimm87
                          • Mar 2006
                          • 35

Respect hoor! Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar foto's je gevlogen line-array/mini array. Heb je de mini array al gebruikt, en hoe zijn de bevindingen?

Comment

• ivo
                            • Jul 2003
                            • 390

2 klanten van mij hebben de line array in gebruik, hier heb ik, nog, geen foto's van, ik zal wel eens vragen of ze deze willen maken.
                            De reacties van de klanten op het systeem zijn zeer positief.
                            Mijn eigen line array, dubbel 5"/waveguide, 6x per kant, hoop ik zsm af te hebben, begin juni wordt deze ingezet bij een classicsfeest in de AA kerk in Groningen.

Mijn volgend projeckt is 4x8"/4x waveguide, top/linearray kast, zowel inzetbaar als....top zo ook als linearray.

Comment

Working...