Hallo Beste LJ'ers , techniekers ,...
Ik heb spijtig genoeg een probleem. Mijn laster van 150mw (groen) werkt niet meer op dmx. Ik heb hem eens opengedaan aangezien da garantie toch op is.
Op het eerste zicht is er niets mis , alle kabeltjes zitten goed vast , geen opgeblazen of dikke condensators.
Wat er hem nu eigenlijk voor doet:
De laser heeft 12 kanalen: Mode , Shutter , Gobo , Tilt , Pan , Y-stretch , X-stretch, Rotation , Zoom Auto , Zoom , Scan Speed, Draw Speed.
Mode regelt zoals het woord het al zegt de mode van de laser. Normaal gezien moet deze de waarde 255 hebben om op dmx te staan.
Nu doet hij enkel van 127 tot 255 audio mode. Niets anders van de dmx kanalen werkt. Enkel audio. Maar normaal zit de audio mode op 63 en nu zit deze op 127-255.
De laser is niet beschadigt , niet gevallen , niets mee gebeurt.
Ik weet totaal niet wat er aan scheelt.
Als iemand hier raad mee heeft dan zouden jullie me goed helpen.
De laser is rechtstreeks bij het fabriek gekocht dus ik heb geen specificaties.
Mvg LJ Robin
Ik heb spijtig genoeg een probleem. Mijn laster van 150mw (groen) werkt niet meer op dmx. Ik heb hem eens opengedaan aangezien da garantie toch op is.
Op het eerste zicht is er niets mis , alle kabeltjes zitten goed vast , geen opgeblazen of dikke condensators.
Wat er hem nu eigenlijk voor doet:
De laser heeft 12 kanalen: Mode , Shutter , Gobo , Tilt , Pan , Y-stretch , X-stretch, Rotation , Zoom Auto , Zoom , Scan Speed, Draw Speed.
Mode regelt zoals het woord het al zegt de mode van de laser. Normaal gezien moet deze de waarde 255 hebben om op dmx te staan.
Nu doet hij enkel van 127 tot 255 audio mode. Niets anders van de dmx kanalen werkt. Enkel audio. Maar normaal zit de audio mode op 63 en nu zit deze op 127-255.
De laser is niet beschadigt , niet gevallen , niets mee gebeurt.
Ik weet totaal niet wat er aan scheelt.
Als iemand hier raad mee heeft dan zouden jullie me goed helpen.
De laser is rechtstreeks bij het fabriek gekocht dus ik heb geen specificaties.
Mvg LJ Robin

