Telefoontoestel (T65) op mixer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guus
    • Oct 2003
    • 104

Telefoontoestel (T65) op mixer

beste technici,

heeft iemand een idee hoe ik het meest gemakkelijk een oud telefoontoestel (die met een draaischijf, T65 of zoiets) op mijn mengpaneel kan aansluiten.
    Mijn bedoeling is het telefoontoestel rechtstreeks op een ingang aansluiten zodat het telefoon toestel gebruikt kan worden als microfoon.
    Dus 'bellen/rinkelen' en 'horen' is niet nodig.

m vr gr
    Guus
    de Guus
  • stainz
    • Sep 2009
    • 609

denk dat het makkelijkste is om de hoorn open te breken en een klein dasspeld microfoontje erin te plaatsen met een bodypack in/onder het toestel zelf (of een kabel eventueel) Denk dat deze manier ook wel zo'n beetje de beste kwaliteit geluid oplevert, wat misschien juist wel niet gewenst is?!

Groet,
    Baz

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Volgens mij zitten er in die oude toestellen koolmicrofoons, die hebben een klein spanninkje nodig (geen fantoom).
      Zal dus lastig worden om de originele microfoon op je mengtafel aan te sluiten.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Carl
        • Nov 2000
        • 907

Ja, kan wel met de koolmicrofoon, maar daar moet een stroompje doorheen lopen, het is een weerstand die variabel is met de geluidsdruk. Hogere druk = lagere weerstand = hogere stroom.
        Als je dus een weerstand en een batterij in serie zet met de koolmic. kun je de spanning over de weerstand voor je mic. ingang gebruiken.
        1,5 volt batterij moet het wel doen, de weerstand moet je proberen.
        Ik zou beginnen met 1kOhm en eens zien wat er gebeurt.
        Een dynamisch microfoontje inbouwen is wel eenvoudiger denk ik.
        Als je het telefoongeluid wilt nabootsen moet je gewoon een "dertigcentmicrofoontje" gebruiken.
        Groeten!

Comment

• speakertech
          • Jan 2008
          • 1697

Het is allemaal zeer simpel te doen. Sluit de twee draden van de telefoon (A en B) elk met een weerstandje van ca 600ohm aan op een batterij of bromvrije netadapter van 12 volt.
          Dus minus adapter--weerstand--draad a, vervolgens draad b--weerstand--- plus van de adapter of batterij.
          Het beste koppel je het audio uit met een trafootje. Dat kan zo'n goedkope groundseparator zijn van een tientje. De andere kant van je groundseparator gaat naar de ingang van je mixer.
          Je hebt nu echte telefoonkwaliteit, zeker als je de T65 met koolmike gebruikt.
          Als het nog goedkoper moet, kun je het signaal ook uitkoppelen met twee condensatoren van 100nF.
          Dus vanaf lijn A en B elk een condensator naar je (symmetrische) ingang

Speakertech
          Last edited by speakertech; 20-11-09, 00:35.
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Hobbes
            • Jun 2007
            • 16

Misschien een idee,

HVR gebruikt een telefoon bij de Corona's. Misschien hebben die wel een geschikte oplossing...

Comment

• Drumvogel
              • Nov 2004
              • 175

Ik ben een paar keer mee geweest met de Corona's. Volgens mij hebben ze inderdaad een speldje met beltpak in de telefoon zitten. Scheelt namelijk ook een kabeltje trekken van de telefoon naar de FOH of het stageblok. De telefoon staat namelijk midden in de zaal.

Overigens is het signaal makkelijk na te bootsen met een fx of door te schroeven in je EQ.

Ik vraag het wel na bij HVR.

Groet, Ad

Comment

Working...