american dj MY DMX

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bjsounds
    • Mar 2010
    • 3

american dj MY DMX

Hallo iederen,

Ik wil graag weten hoe het zit met aansluiten van geluidbesturing.
    moet ik laptop + dmx controller gebruiken ? Of kan ik het ook alleen met de laptop af om mijn lichten te besturen op muziek?
    Ik heb nou een JB Systems SM-1612 DMX controller.
    Maar ik ben van plan om MY DMX te kopen.

Kan iemand mij uitleggen hoe het zit ?

Groeten,

brian
  • remco_k
    • Sep 2002
    • 325

Originally posted by bjsounds
    Hallo iederen,

Ik wil graag weten hoe het zit met aansluiten van geluidbesturing.
    moet ik laptop + dmx controller gebruiken ? Of kan ik het ook alleen met de laptop af om mijn lichten te besturen op muziek?
    Ik heb nou een JB Systems SM-1612 DMX controller.
    Maar ik ben van plan om MY DMX te kopen.
    Ik snap niet echt wat je vraagt volgens mij. Warrig verhaal.

Maar; als je met je laptop licht wilt besturen via DMX op de maat van het geluid:
    1. Laptop nodig
    2. DMX interface nodig
    3. Geluid aanbieden aan je laptop. Hetzij via de ingebouwde mic of de mogelijk aanwezige line-ingang. (dit laatste werkt stukken beter)
    4. Software nodig die dit allemaal kan, genoeg over te vinden op dit forum en met google.

Nog iets: waarom de MyDMX? Speciale reden voor?
    Waarom kies je niet voor de veel bekendere, beter ondersteunde*, net zo dure en wellicht ook gewoon betere Enttec USB DMX Pro?

* meer dan genoeg gratis software voor te vinden wat prima werkt:
    Freestyler
    Enttec LightFactory
    CHAMSYS MagicQ PC
    En nog veel meer....

Van FreeStyler weet ik toevallig dat er een heeeeule goede sound to light tool bijzit. :-)
    Last edited by remco_k; 15-03-10, 22:11.
    Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
    Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• bjsounds
      • Mar 2010
      • 3

ja ik wil het wel betaalbaar houden. Oke dus enttec is ook goed spul. Ja dmx software enz is nieuw voor mij. Nu met mijn dmx controller speel ik het af door de ingebouwde mic. Ik wil nou gewoon weer een stapje verder gaan. Als ik line ingang ga gebruiken van me laptop wat moet er aan de andere kant zitten dan 2 x tulp of ook een jack ?

b.v.d,

brian

Comment

• bjsounds
        • Mar 2010
        • 3

Nou zie ik net dat de enttec en 5 polige uitgang heeft. moet ik hier een verloop in doen ?

Comment

• remco_k
          • Sep 2002
          • 325

Als ik line ingang ga gebruiken van me laptop wat moet er aan de andere kant zitten dan 2 x tulp of ook een jack ?
          Kijk naar je mengpaneel en je weet je antwoord. Daar moet het inpassen.
          Controleer even of je echt een line ingang hebt. Lang niet alle laptops hebben een line ingang maar een mic ingang. En da's niet hetzelfde.
          Nou zie ik net dat de enttec en 5 polige uitgang heeft. moet ik hier een verloop in doen ?
          Ja, kan gewoon een 5 naar 3 polig verloop in. Heeft verder geen nadelen omdat van die 5 polen er maar 3 gebruikt worden.
          Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
          Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

Working...