HK-Audio Lucas 1000 in mijn kamer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

HK-Audio Lucas 1000 in mijn kamer

Beste forumleden,

Ik noem mezelf nou niet bepaald newbie meer, maar ik zie dit toch wel als een vraag die hier thuishoort. Ik ben op een site voor tweedehands-spullen een HK-Audio Lucas 1000 systeempje tegen gekomen.

Nou leek het mij dan weer leuk om dit setje op de kop te tikken en deze op mijn kamer te plaatsen! Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie je mening over dit willen geven.

Ik draai alle soorten muziek. Van klassiek tot hardcore. Maar voornamelijk toch echt top40. Ik heb mijn muziekcollectie op mijn pc. Dus als ik dit setje aan wil sluiten op mijn pc, hoe zou dit moeten? Moet ik er misschien nog een mengpaneel tussen doen? En hoeveel gaan de kabels+overige dan kosten? (veel vragen...)

Mijn plan was om er maar gelijk een intern geluidskaartje bij te kopen, omdat dit toch echt vooruitgang geeft op mijn onboard-dingetje. Zoiets gaat dat worden waarschijnlijk: ALTERNATE. Hardware - Software - Entertainment Waarschijnlijk moet de hele rataplan dan hier op worden aangesloten.

Nog wat linkjes van HK Audio hier.
    Manual:

Product:
    HK Audio - Portable Sound

Alvast bedankt voor de reacties,

Teun
    Last edited by 4AC; 05-06-08, 10:23. Reason: Foutje intern/extern
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

er een mixer tussen doen: ja, zou ik wel doen kun je tenminste je level van je pc nog wat zachter zetten met een schuif.

verder aan bekabeling: koop goede bekabeling, bespaar hier niet op, maar voor 100 euro heb je al een hoop.

maar als jij zo'n setje op je kamer hebt, wil ik je buurman niet zijn, tenzij je 300 meter verderop woont in een vrijstaand huis
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• jaksev
      • Jul 2007
      • 365

Hallo Teun,

Ik denk dat wat jij in gedachten hebt, een goed plan is. Mixer er tussen is wel handig ja, met een klein EQ er op is ook wel leuk.
      Ik heb zelf ook een HK setje PRO Premium. Klinkt lekker HK. Dat setje wat jij wilt gaan aanschaffen zie je vaak in duitsland, straat entertainers. Klein en compact, maar daar komt een bak geluid van af dat is niet normaal voor zo`n kastjes. Die hele lucas serie is goed trouwens.

Comment

• DJ_matthias
        • Jun 2005
        • 620

let op: het kaartje dat jij daar aangeeft is geen EXTERNE geluidskaart maar een INTERNE!
        externe geluidskaart zijn kleine kastjes met usb (af te raden!) of firewire met daarop audio-uitgangen.

het kostenplaatje van de kabels: dit maak je zo duur als je wil...
        alles neutrik+tasker? lange lengtes? veel geld...
        alles el-cheapo merkje? korte lengtes? goedkoop...
        je ziet t: je maakt het zelf zo duur als je wilt!
        we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
        Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

Originally posted by DJ_matthias
          let op: het kaartje dat jij daar aangeeft is geen EXTERNE geluidskaart maar een INTERNE!
          externe geluidskaart zijn kleine kastjes met usb (af te raden!) of firewire met daarop audio-uitgangen.
          en waarom is USB af te raden?

@TS: een P.A. op je slaapkamertje? Haha, ik kan me feestjes herinneren waarbij we idd wel wat P.A. spul in een huiskamer gezet hebben, maar om dit nou continu te hebben, is wel een beetje over the top he! Ik zou in elk geval beginnen met de versterkers maar een klein stukje open te zetten. Een foutje op de mixer of met steken zou anders wel eens pijnlijk kunnen worden, ten tweede scheelt het een bak ruis op "normale" luistervolumes.
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

Eerst: bedankt voor alle reacties!

Oke, de kabels laat ik wel op me afkomen verder.

Wat betreft extern- en intern, het zou goed kunnen dat je gelijk hebt!

Update:
            Helaas heb ik net na contact met de verkoper moeten horen dat hij de set al aan een ander gaat verkopen. Daar gaat mijn droom.

Maar voordat hier een slotje op gaat; SR Technology is een merk dat ook dit soort setjes maakt. Iemand ooit van gehoord? Ik heb het dan over de 'pocket 700 MX' met ingebouwde mixer met effecten, die er in zijn geheel uit te schuiven is. Dit setje ben ik ook tweedehands tegen gekomen. Ietsje minder van het goede, met een 12" subje en 6/1" topjes. Ik hoor het wel van jullie, en anders maak ik voor dit even een nieuw onderwerp aan!

Bedankt,

Teun
            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• Strat
              • Feb 2005
              • 125

Originally posted by sparky
              maar om dit nou continu te hebben, is wel een beetje over the top he!
              Toevallig heb ik een jaar of acht geleden ook zo'n Lucas setje aangeschaft ( niet de 1000, maar de 600 Watt versie), voor de "kleinere" optredens. Hiervoor gebruik ik deze set echter nooit meer . .

Set is al snel in de huiskamer(studio) terecht gekomen en ik moet zeggen dat dat toch wel heel lekker is.
              Niet dat de boel erg hard staat, maar voor repetitie doeleinden, gitaar of zangmicrofoon, werk dit toch wel beter dan een Hifi Setje of "kleinere" studiomonitoren.

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

externe geluidskaart zijn kleine kastjes met usb (af te raden!)...
                Ook ik ben heel nieuwschierig naar zijn onderbouwing. Zo los wat in de ruimte roepen kunnen we allemaal. Ik heb geen enkele slechte ervaring met USB audioadapters namelijk op hooguit kwaliteitsverschillen na dan.

Comment

• 4AC
                  • Nov 2007
                  • 1791

Hier mag van mij een slotje op
                  uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• DJ_matthias
                    • Jun 2005
                    • 620

Originally posted by vasco
                    Ook ik ben heel nieuwschierig naar zijn onderbouwing. Zo los wat in de ruimte roepen kunnen we allemaal. Ik heb geen enkele slechte ervaring met USB audioadapters namelijk op hooguit kwaliteitsverschillen na dan.
                    t is inderdaad misschien wel een beetje overroepen voor een gewone geluidsset...
                    wel is het zo dat vele producers die ik hoor die met een externe geluidskaart op usb werken er allemaal van terugkomen en overstappen op firewire omdat het gewoonweg sneller en beter gaat voor hen
                    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• xxxfpnxxx
                      • Jun 2006
                      • 92

Firewire is niet per definitie sneller.
                      Het is zo dat als jij meerdere firewire apparaten op je pc hebt de snelheid gedeelt wordt, dus als jij 2 apparaten hebt die allebei functioneren is je snelheid per apparaat maar de halve firewiresnelheid. Bij usb is dit dus niet het geval en blijft je snelheid constant, hoeveel apparaten je ook aansluit.

Comment

• vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

t is inderdaad misschien wel een beetje overroepen voor een gewone geluidsset...
                        wel is het zo dat vele producers die ik hoor die met een externe geluidskaart op usb werken er allemaal van terugkomen en overstappen op firewire omdat het gewoonweg sneller en beter gaat voor hen
                        USB 2.0 of Firewire doorvoer snelheid maakt haast geen verschil, ze zijn beide bijna even snel. Misschien moeten ze de installatie overlaten aan de echte computerexpert die het wel kan. Ik bedoel dan geen handig neefje (sorry voor alle neefjes), doe ik ook en nog nooit gedonder gehad met mijn computers. Kost wat maar dan heb je ook wat.

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

Ondanks dat ze in theorie ongeveer even snel zouden moeten zijn (400 Mb FireWire / 480 Mb USB 2.0) haalt Firewire gemiddeld genomen een 25% grotere snelheid. Dit komt doordat Firewirepoorten een eigen processor hebben die DMA toegang heeft. USB gaat softwarematig via de centrale CPU.
                          Dat van die gedeelde snelheid is PUUR afhankelijk van de topologie van de aansluitingen dus GEEN algemene regel.
                          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• stekelvarke
                            • Dec 2004
                            • 1062

Originally posted by xxxfpnxxx
                            Bij usb is dit dus niet het geval en blijft je snelheid constant, hoeveel apparaten je ook aansluit.
                            Dat hangt er vanaf hoeveel controllers je hebt in je PC
                            Want als je meerder apparaten per controller hebt wordt de bandbreedte opgesplitst naargelang het type van apparaat.
                            exit night into LIGHT

Comment

• Leks
                              • Oct 2007
                              • 330

maar om nog even terug te vallen op USB en geluid,

ik heb al enkele usb geluidskaarten versleten, en 1 firewire kaart.

het valt me op dat firewire kaarten eigenlijk alleen voor grotere home/pro studio's zijn. ( 16 in 4 uit etc)

verder kan ik me niet indenken dat USB/FireWire/PCI/PCI-E etc ook maar iets uitmaakt in geluidskwaliteit ( ligt natuurlijk wel aan de kaart, maar niet de aansluiting)

zelfs 100Mb/s is meeeeer dan genoeg voor 2 in 2 uit loseless

ik kan me indenken dat je voor pro audio liever firewire hebt dan usb wegens CPU load. maar het zal niets met bandbreedte te maken hebben.

@TS
                              een [FONT=Verdana]Creative X-Fi Extreme Audio doet het prima, en klinkt netjes. wel alle X-fi zooi etc uitzetten!
                              ALTERNATE. Hardware - Software - Entertainment
                              maar zet er aub wel een volume regelaar tussen (mixertje etc)
                              je wilt echt geen 1000 W direct op je pc uitgang hebben
                              ( denk aan 1000 W windows opstart geluid ed)
                              [/FONT]
                              Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

Working...