Storende dimmer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jowolt
    • Sep 2006
    • 4

Storende dimmer

Beste mensen

Wij hebben voor ons bandje een kleine lichtset bestaande uit een dimmer en 8 parretjes. Probleem is dat de dimmer soort op de actieve HK monitorboxen. Ik ben zelf absoluut geen techneut, maar weet er wel een klein beetje van.
    Het is mij bekend dat dit soort storingen vaker optreden. Ik heb ook bij Conrad al wat ontstoringsfilters besteld en uitgeprobeerd, maar niets helpt. Het gekke is dat zelfs het gebruik maken van 2 stroomgroepen niet helpt. De andere (actieve monitorbox) en het zaalgeluid stoort niet.

De dimmer is een Botex.
    Ik zou op zich best een andere willen kopen als ik weet dat het probleem daarmee verholpen is. Misschien een Showtec, maar ik vind het opvallend dat die aan de voorzijde er precies hetzelfde uitziet als de Botex. Komen die uit dezelfde fabriek?

Heeft iemand nog tip?
  • wimbru
    • Sep 2003
    • 148

En die zien er "precies" hetzelfde uit als de dimmers van IEC.
    De énen komen uit China, de anderen uit Nederland.
    De énen storen als een bijenkorf, de anderen zijn ontstoord zoals het hoort.
    De énen zijn zeer goedkoop, de andere zijn (relatief) zeer duur.
    De anderen zijn intussen overgenomen door ETC, gewoon omdat iedereen de énen koopt.

Comment

• Jowolt
      • Sep 2006
      • 4

Hoi Wimbru

Bedoel je daar eigenlijk mee dat ik voor Showtech moet gaan?

Comment

• luc2366
        • Jul 2002
        • 1161

lees nog eens opnieuw de post van wimbru...

Comment

• wimbru
          • Sep 2003
          • 148

sorry, ik ben gemist: die heten IES.
          prijzen kun je zien op:

en kijken naar Power Bars; dit zijn de originelen van de T4-bar van Botex, Showpech, JB-Systems, Eurolight en ik weet niet hoeveel "merken" nog.

Comment

• Jowolt
            • Sep 2006
            • 4

lees nog eens opnieuw de post van wimbru..
            ach ja, newbie...

Even concreet: het komt er dus op neer dat het ook bij dimmers van Showtec een kwestie is van geluk of 'ie wel of niet stoort?

Comment

• DJ nn
              • Jun 2006
              • 489

Originally posted by wimbru
              sorry, ik ben gemist: die heten IES.
              prijzen kun je zien op:

en kijken naar Power Bars; dit zijn de originelen van de T4-bar van Botex, Showpech, JB-Systems, Eurolight en ik weet niet hoeveel "merken" nog.
              prijzen zijn 2 tot 3 maal zo hoog !
              en als je niet het geld hebt om een top-set te kopen waarom dan geen van die merken ?
              het is niet zo dat de gewone mensen doorhebben dat IES 3x zo duur is en ook beter !!! zolang je zelf geen last hebt ... waarom niet ?

heb zelf zo'n JB systems 4bar en die doetet prima !!! en dan ga ik niet 3x zolang sparen

Ik wil je niet afbreken... maar het is niet omdat jij (of je bedrijf) zo'n dingen heeft dat hij ze zelf ook moet hebben ... dat is gewoon te duur !!! besef je toch ??? er zijn zelfs verhuurbedrijven die die JB's gebruiken omdat ze voor de verhuur geen dure dingen meegeven wegens het perongeluk laten vallen en stuk ... (is bij beide zo !)

grtzz DJ nn
              ... the sound of silence...

Comment

• Jowolt
                • Sep 2006
                • 4

Ik zag dat ze bij de specs van sommige JB dimmers zelfs aangeven dat deze ontstoord is (voor wat het waard is...)

Comment

• hugovanmeijeren
                  • Oct 2004
                  • 1436

Originally posted by Mobile Light Sound Vision
                  Ooit is mij door een Band-Technieker verteld dat een T-4 al sowieso minder storingen geeft dan een losse dimmerpack.
                  Waarom denk je dat dat zo is? Lijkt mij namelijk áls er al veel verschil tussen zit dat je in een los dimmerpack meer ruimte hebt voor ontstoringsfilters e.d., omdat een T-4 wel erg beperkte ruimte heeft. Voor de rest zal er tussen die dimmers niet veel verschil zitten, behalve dan dat bij een dimmende T-4 de dimmers in een balk gebouwd zitten...

Groeten Hugo
                  Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• ralph
                    Banned
                    • Aug 2000
                    • 2649

In het verleden met zowel IES, Botexals Showtec veel gekloot geweest.
                    Balkjes die uit zichzelf zonder enig herleidbare oorzaak een programma gingen aflopen, terwijl ze toch ingesteld stonden op het volgen van dmx signaal via externe bron.

Beide producten zijn inmiddels flink door ontwikkeld. Uitval van de eproms is bijna niet meer aan de orde.

Het naar boven brengen van je dimmers blijft een risico, met je dimmers op de grond valt er tenmninste nog wat om te steken indien een dimmertje de geest geeft.

Niet om te treiteren,m aar ik lees dat jullie een bandje zijn.
                    Nu hebben bandjes vaak ( let op, geen beschuldiging) de mooiste gitaren en keyboards...maar tevens de leukste (ongeaarde) stekkerblokjes van de blokker...
                    Best kans dat jullie alles netjes apart aansluiten, maar dat vervolgens er een paar signaalkabels netjes langs een gedimde 230V kabel worden afgeplakt. Als de afscherming van die kabels niet helemaal op orde is heb je een potentiele storingsbron.

Het is dus zoeken naar de zwakste scchakel in jullie kring.
                    Wij gebruiken bij kleine band setjes 2-4 van deze T4 balkjes, zonder enig probleem. We hebben een redelijk aantal van die T4 dingen in de verhuur, inmiddels ruime erevaring mee opgedaan en dit soort storingen komen niet voor.

Comment

Working...