Scans

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ralph Hees
    • Nov 2005
    • 183

Scans

Hallo,

Ik wil me misschien 2 scan halen met controler.
    Ik heb nu een Behringer lc2412 voor mijn parren en wil nu 2 Martin SCX500, 2 JB Winners of 2 ShowTec Scorpion Scanner 160 halen.
    Dat wil ik misschien gaan aansturen met een Showtec Scanmaster 2, maar ik vroeg me af of je er werkelijk maar 6 chases in kan zetten, ik wil gobo color en shutter live ingrijpen, maar bewegingen niet. Is 6 chases eigelijk niet erg weinig?

Groetjes,
    Ralph
  • renebiemans
    • May 2006
    • 156

Als ik jou was had ik dan misschien een andere controler gekocht iig bij de showtec scanmaster 3 kun je niet tegelijk de shutter enyo gebruiken en een chaser en ook maar 1 chase apart. In ieder geval mij lukte het niet tegelijk kan zijn dat er wel een manier voor is. Ik gebruik op het moment toch liever die behringer voor de scanners dan die showtec controler.

Comment

• Ralph Hees
      • Nov 2005
      • 183

Ik heb die Behringer voor de parren en een switchpack en is gemaakt voor parren, scans vind ik niet zo handig erop.

EDIT: Je kunt volgensmij 1 chase afspelen en door de faders te verzetten de chase overschrijven.
      Last edited by Ralph Hees; 20-07-06, 13:05.

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

Als ik het nog goed weet(want het is al een hele tijd geleden dat ik een sm3 had, heeft niet veel verschillen met de 2) kan je 6chases maken (die je niet tegelijk kan afspelen) maar je hebt ook 30 banken met elk 8 scénes. Die banken kunnen in de auto mode ook worden afgespeeld (dus een eigenlijk een chase met 8 stappen). Live ingrijpen ging volgens mij niet in een chase, maar hierin kan ik me ook enorm vergissen.
        Last edited by stekelvarke; 20-07-06, 22:17.
        exit night into LIGHT

Comment

• Ralph Hees
          • Nov 2005
          • 183

Oke, bedankt.
          Je kan dus meer dan 6 chases maken, ik denk dat als ik het geld bij elkaar heb (ben momenteel nog aan het sparen) eens ga kijken bij een showroom in de buurt.

Comment

• Baszza91
            • Oct 2005
            • 476

Je kan maar 6 grote chases maken. En dan nog eventueel nog 30 chases van maar 8 stappen. Ik weet nog niet (ik moet weer alles uitpakken want het licht komt net van een klus terug)(ik ga het gelijk proberen) of dan in die ''kleine'' chases de scenes willekeurig word afgespeelt.

Ik heb mijn chases zo geproggrameerd (op de Scanmaster 3 met 2 x Martin Mania Scx-500) dat er ongerveer verschillende 40 scene's word gebruikt per chase. En dan herhaal ik nog een aantal stappen in willekeurige volgorde. Ik vind 6 chases ook erg weinig. Ik ben van plan om nog een Martin 2510 controller er bij te kopen, want dan hoef ik A niet alles te programmeren en B de 2510 heeft gelijk veel meer geheugen dan de Scanmaster 3. (Scanmaster 3 en 2510 kunnen niet tegelijk worden gebruikt, ik moet nog een oplossing zoeken zodat ik makkelijk kan ''switchen'' tussen beide DMX signalen).

Greetzz en cheerss
            I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• dj full effect
              • May 2006
              • 35

wij hebben 2 colors en 3 scanes op eej jb system sm1612 controler.. helemaal goud dat ding!! zeker een aanrader voor jou ;-)
              full effect, just party!

Comment

• stekelvarke
                • Dec 2004
                • 1062

nog een betere aanrader als de sm1612(= scanmaster 3) is de scanmaster2 mk2, ik zag hem bij highlite staan, hier kan je 12 chases proggen (is nog niet veel maar al wel het dubbele) ook heb je een usb aansluiting voor geheugen, ik weet niet in hoeverre dit juist werkt maar je kan er nog steeds een usb LED lampje in steken.

@ Baszza91: het switchen kan erg makkelijk met een LTP merger.
                exit night into LIGHT

Comment

• Baszza91
                  • Oct 2005
                  • 476

Bedankt Stekelvarke!!!! Het is inderdaad super makkelijk.

Ik zelf raad juist de Scanmaster 2 MKII aan. Want die heeft A meer chases en B geen vastlopers. Die hebben de Scanmaster 3 en SM1612 wel (van de 1612 weet ik het niet zeker maar ik heb zoiets geloof ik gelezen op dit forum).

Succes alvast

Greetzz en cheerss
                  Last edited by Baszza91; 21-07-06, 17:34.
                  I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Ralph Hees
                    • Nov 2005
                    • 183

Oke, bedankt allemaal, ik weet genoeg
                    Zal denk ik de scanmaster 2 worde.

Comment

• Baszza91
                      • Oct 2005
                      • 476

Alles weer uit gepakt en gelijk geprobeerd hoe het zit met de ''kleine'' chases. Hij speelt de scenes dan gewoon in volgorde of. Tenzij je bijvoorbeeld alleen scene 1, 5, 7 en 8 hebt en voor de rest niks. Dan speelt hij 1>5>7>8 af in die volgorde.

Er zijn wel een aantal dingen die ik mis op de Scanmaster 3 (kan ook wel voor het weinige geld wat je er nu voor betaald). Het zou wel een leuke optie zijn om een reverse chase te hebben (vooral handig voor de ''kleine'' chases). Verder nog een paar dingen maar die zijn inrelevant voor dit topic.

Greetzz en cheerss

Comment

Working...