Welke versterker heb ik nodig?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rero
    • Apr 2006
    • 4

Welke versterker heb ik nodig?

Wie kan er advies geven wat nu te doen.

Mijn zoon heeft lang gespaard voor goede boxen en ik heb nu samen met hem een mooie set boxen gekocht via Internet.
    Wij zijn er vanuit gegaan dat deze op een standaard versterker (Pioneer S1 output 90w van een huiskamer hifi-set) aangesloten konden worden.
    Het aansluiten lukt wel, maar wij krijgen nu uit deze boxen geen geluid.

1) Kan iemand ons uitleggen waarom dit niet lukt op deze versterker.
    2) Wie kan er advies geven voor een niet al te dure versterker zodat hij zijn

passie voor DJ toch kan uitoefenen.

Hieronder staan de technische specificaties van de hagelnieuwe boxen.

OMNITRONIC DX-2222

Technische Daten:
    # Belastbarkeit nominal: 500 W RMS
    # Belastbarkeit maximal: 1000 W
    # Bass-Lautsprecher: 2 x 12"
    # Lautsprecher: 1 Piezo, 1 Horn
    # Anschlüsse: 2 Speaker-Buchsen
    # Max. Schalldruck: 99 dB (1 m)
    # Impedanz: 8 Ohm
    # Frequenzbereich: 30 - 18 000 Hz
    # Maße (H x B x T): 910 x 375 x 360 mm
    # Gewicht: 22,5 kg

1x 15 meter kabel met speacon. (2 aderig)

Alvast bedankt.

Vrgr.
    Carel & Rob.
  • sandur
    • Oct 2005
    • 85

Is je SpeakOn wel goed bedraadt?

Zie: http://www.shop.licht-geluid.nl/help_connectoren.aspx

Speakon 2 connector:
    Pin 1+: fullrange
    Pin 1-: fullrange

Comment

• Rero
      • Apr 2006
      • 4

Ik heb de 15 m kabel precies in het midden doorgeknipt.
      De plug komt dan aan de box, en de 2 aderige draad aan de versterker.

Comment

• Rero
        • Apr 2006
        • 4

Originally posted by sandur
        Is je SpeakOn wel goed bedraadt?

Zie: http://www.shop.licht-geluid.nl/help_connectoren.aspx

Speakon 2 connector:
        Pin 1+: fullrange
        Pin 1-: fullrange
        Jammer dat op de bovenstaande link het schema niet te zien is.

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5946

Kwestie van even goed op het kabeldeel van je speakon connector kijken.
          Valt bijzonder weinig schematisch aan uit te leggen....
          Heb je een NL2 of NL4 speakon?
          In geval van een NL2=2 aderig: kan het niet verkeerd gaan....op omdraaien van de + en de - na dan.
          Heb je een 4 polige speakon dan is het raadzaam even het chassisdeel van je speaker los te maken, kijken welke pinnen daar bedraad zijn en dezelfde pennen op je kabeldeel aan te sluiten.

Het is een hikje op de server, daardoor zijn deze afbeeldingen momenteel niet schematisch weergegeven..wordt aan gewerkt, maar zo ik begrijp kan het ff duren
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• jens
            • Aug 2004
            • 1066

verder heb je leuke versterkers van dap voor niet al te veel geld...zie ook in de webwinkel.....(dap Palladium versterker)

een zoals deze: http://www.verkoop.licht-geluid.nl/d...t-hld4135.html

Comment

• speakerfreak
              • May 2002
              • 1446

Gewoon vanaf de mixer/signaal/cd,md-speler/tuner/tv naar de ingang van de versterker gegaan?
              Het signaal komt wel binnen? (als het op de versterker te zien is tenminste)

En niet om het hele gebeuren te verpesten, maar ik zou niet teveel van de speakers verwachten.
              Ook zal je zoiezo met deze versterker niet erg hard kunnen gaan aangezien de speakers dan ver under-powered zijn.
              Last edited by speakerfreak; 14-04-06, 18:04.
              Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• Rero
                • Apr 2006
                • 4

Er komt geluid uit.
                Het probleem was dat er geen goed contact werd gemaakt.
                (de gestripte kabel was niet voldoende in de versterker gestoken)

Mijn zoon is dolgelukkig met het geluid, en zal zaker gaan sparen voor een passende versterker.

Iedereen bedankt voor de bijdrage.

Hij mag op slot !

Comment

• speakerfreak
                  • May 2002
                  • 1446

en daar gaat het om neem wel een versterker die wat meer vermogen levert dan de speakers zelf dan zal het geluid een stuk beter klinken, voor meer info ff de search gebruiken
                  Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• aymeric
                    • Apr 2006
                    • 24

kijk is naar hq power versterkers mooie bedrading van binnen en niet zo duur

Comment

• disckiller
                      • Feb 2006
                      • 136

Originally posted by aymeric
                      kijk is naar hq power versterkers mooie bedrading van binnen en niet zo duur
                      Dat maakt het zeker dan gelijk een top versterker die bedrading.
                      Als het echt van die goede dingen waren dan zal je er echt iedereen hier mee zien, zeker met die prijs.
                      Maar ik geloof dat maar weinig mensen hier hq power amp hebben, dus.
                      Ik denk dat die DAP Palladium toch wel een van de beste versterkers ik die je in die lage prijs klasse kan halen.

Comment

• aymeric
                        • Apr 2006
                        • 24

Originally posted by disckiller
                        Dat maakt het zeker dan gelijk een top versterker die bedrading.
                        Als het echt van die goede dingen waren dan zal je er echt iedereen hier mee zien, zeker met die prijs.
                        Maar ik geloof dat maar weinig mensen hier hq power amp hebben, dus.
                        Ik denk dat die DAP Palladium toch wel een van de beste versterkers ik die je in die lage prijs klasse kan halen.
                        ik heb het hier ook niet over de beste amp maar wel over een heele goede pijs/kwaliteit garantie het merkt is mischien niet zo bekent maar ik heb er 4 staan en ze werken prima nog nooit 1 opgeblazen terwijl clip brand :P

Comment

• disckiller
                          • Feb 2006
                          • 136

[FONT=Verdana]prijs/kwaliteit, Aja laten we even kijken hoor de DAP Palladium is wat duurder maar dan heb je wel net heel wat meer versterker voor die 46 euro meer.
                          En tja ze liggen toch wel in de zelfde prijsklasse.

Maar goed het is je eigen keuze natuurlijk om voor z'n versterker te gaan echter zal ik toch voor de DAP kiezen en ik denk velen met mij, en nu is DAP echt geen top versterker hoor maar naar mijn mening toch wel de beste keuze in dit prijs segment.

Oja vertel er ook als je wil even bij hou lang en hoe veel dagen je hem per week voluit aan heb staan.
                          BTW is constant ik de clip draaien niet echt aan te raden, zelfs niet met de beste versterker die er te krijgen is.[/FONT]

Comment

• aymeric
                            • Apr 2006
                            • 24

bij mij clipt hij iedere dag wel een kwartier ofzow :P k haal volgende week nog een hq power en gebruik ze dan maar in bridge :P

Comment

Working...