PA setje, voor disco/theater

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

volgens mij snap jij er niets van, ik ken menig setje speakers die de helft of minder aan ruimte inneemt, ongeveer evenveel zou kosten tweedehands en zeker beter presteert, maar het zal wel te maken hebben met dromen van hele muren van speakers, dat het dan nog niet goed klinkt, "ach het ziet er goed uit"
    en met 2 versterkers kun je ook wel 2 rackjes maken, en heb je nog minder kabels nodig!!
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• DJ_OzZ
      • Apr 2006
      • 14

oke oke, mischien laat ik me een beetje meeslepen, door de grote van de set, welke set, zou jij mij dan aanraden? kun je er ook prijzen bij zetten? alvast bedankt

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

wees dan eerst duidelijker waarvoor het wordt gebruikt?? Soort muziek, ruimtes waarin de set voornamelijk staat, welk soort klussen?? (Losse verhuur, discofeesten, bandjes uitversterken?) ga zo maar door.
        wanneer dit bekend is kan ik je evt wel een paar dingen aanbevelen, maar dan ook, smaak bepaalt de keuze. Echter baseer ik mijn keuzes en aanbevelingen aan de hand van ervaringen die ik heb opgedaan met betreffende kasten, systemen.
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• DJ_OzZ
          • Apr 2006
          • 14

Nou kijk, dat is een beetje het probleem, ze worden overal voor gebruikt, en uiteindelijk komen ze in de verhuur, maar eerst willen we ze zelf gebruiken, voor De wat grotere disco feest, in Gymzalen en de grote kantine's, in die zelfde zalen, treden ook Bandjes op, en worden theater voorstellingen gegeven, waar wij ook vaak voor woorden gevraagt.

Comment

• Baszza91
            • Oct 2005
            • 476

Is Cerwin Vega niet iets? Volgens dit forum (don't shoot me, if (if) I wrong), klinkt Cerwin Vega beter als JBL. Je hebt in de INT reeks een dubbel 15 2 weg en in de PSX reeks een dubbel 15 3 weg.

Greetzz en cheerss
            I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Soundwave
              • Mar 2006
              • 21

Hey,

Als ik zo n buget als jouw had had ik het wel geweten weg met die beringer zooi. Voor dat geld heb je gewoon veel beter spul als van beringer, JBL of HK ga is kijken naar Master Audio Design.

DJ Steve
              Soundwave

Comment

• 4uss
                • Aug 2005
                • 578

De HK Actor DX set heeft twee subs + een top per kant. Subs zijn 500W p/s en tops 600W. Is dat niet wat? Overigens ook een actieve set, en zit lager dan de prijs nu (€ 6 195,00). Set is totaal dus 3200 Watt. Wil je meer spreiding in je top dan kun je ook twee maal de HK Lucas 2000 nemen, dan heb je 4 tops van 400 Watt en 2 subs van 1200 Watt. Nadeel is dan alleen dat je toppen passief zijn en de versterker in de sub zit. (Info: http://www.hkaudio.com/)
                Ik zou echt Behringer laten staan, en die JBL's ook. Voor dit geld kun je veel meer kwaliteit binnen halen.

Voor hoeveel mensen wil je eigenlijk drive-in doen? Met wat je eerder aangeeft blaas je iedereen weg (qua volume... qua kwaliteit rent dan iedereen ook weg). Zeker voor theater zou ik voor meer kwaliteit en minder kwantiteit gaan.

Comment

• Watt Xtra
                  • Oct 2004
                  • 1119

wanneer je voor een echt allround setje wilt gaan zul je compromies moeten maken. Theater en disco is een heel groot verschil!! Bij gymzalen disco stel ik mij voor een hoorngeladen set, wil je achterin ook een beetje geluid krijgen. Theater en bands, een stele hele goede toppen, liever 4 iets kleinere als 2 hele grote. Kijk eens naar de JBL mpro 412 kast, is een hele leuke top voor disco werk, klinkt ook mits een eq gebruikt goed voor band werk. Wil je iets meer richting spraak, theater, ga eens luisteren naar de HK ct112 of de vt112 dit aangevuld met een stel goede, 18" basskasten of een dubbele 15". En ja dan ben je snel 1000 euro per top kwijt. Maar heb je vooral disco werk en wil je lekker hard: neem een stel van die behringer dingen en ga niet moeilijk doen, heb je iets om te laten zien, maar doe er geen andere dingen mee.

verder wanneer echt intresse, heb hier een setje zelfbouw die menig andere setjes die jij hebt aangegeven zonder pardon wegveegt, in zowel, geluidsdruk, klank, vervoer, allround eigenschappen enz enz.

Comment

Working...