Alesis HD24 FirePort1394

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • blauwsnavel
    • Jul 2006
    • 6

Alesis HD24 FirePort1394

Hallo,
    Ik heb om de bestanden van mijn Alesis HD 24 wat sneller naar de PC te zetten een FirePort 1394 gekocht.
    Volgens de hand leiding moet het zo makkelijk zijn, software installeren, de handel op de juiste manier aansluiten, aanzetten een het zou moeten werken...
    Niet dus , ik heb al van alles geprobeerd maar geen teken van leven.

Op de FirePort brand alleen het groene lampje. En bij het inschakelen hoor ik de HD wel iets doen.
    De HD staat op "master".

Weet iemand raad????
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

Is de firewire poort op de pc wel ingeschakeld?

Zorg er eerst voor dat je zeker bent dat de firewire poort op de pc zelf wel werkt. Je kan proberen met een externe harddisk die je ook via firewire kan aansluiten.
    Kijk eens bij apparaatbeheer, of daar je firewire controller te vinden is, en of er evt gele uitroeptekens bij apparaten staan.

Comment

• blauwsnavel
      • Jul 2006
      • 6

Ik zal kijken of ik ergens zo'n ext HD kan lenen... Ik heb geen uitroeptekens ofzo bij het apparaatbeheerstaan. apparaat werk goed (zegt windows).

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Originally posted by blauwsnavel
        Ik zal kijken of ik ergens zo'n ext HD kan lenen... Ik heb geen uitroeptekens ofzo bij het apparaatbeheer staan. apparaat werk goed (zegt windows).

Zie je wel een firewire poort staan bij apparaatbeheer? let wel voor windows is dit een IEEE 1394 apparaat. Dit staat dus niet als naam firewire in de lijst.
        Zowel voor USB als firewire mag het apparaat niet aangesloten zijn tijdens de installatie van de driver. Enkel wanneer de driver erom vraagt.
        Ik heb dit eens geïnstalleerd bij een kennis, en het werkte direct

Een tip.
        Deïnstalleert de driver. Laar een regcleaner lopen om alle sleutels in het register die verwijzen naar die hardware te deleten.
        herstart de PC, wanneer je inplugt moet windows automatisch aangeven dat hij een nieuw apparaat gevonden heeft. Zoniet is er een ander probleem in windows.
        je kunt ook nog eens windows laten scannen naar nieuwe apparaten.
        Indien het nog niet werkt, moet je de drivers installeren zonder het apparaat aan te sluiten en dan zien wanneer hij erom vraagt.
        [FONT=Times New Roman][/FONT]
        Last edited by frederic; 11-07-06, 00:13.

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

kijk ook eens bij windows-services ofdat de hardeschijven van de HD24 een driveletter hebben gekregen.
          mischien moet je die nog toekennen.

Comment

• bones2001
            • Aug 2003
            • 741

kijk ook eens bij windows-services ofdat de hardeschijven van de HD24 een driveletter hebben gekregen.
            mischien moet je die nog toekennen.
            Dat hoeft dus niet !!
            Mixen is net als schilderen.
            Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Hans R
              • Dec 2002
              • 6

Ben bekend met het probleem

Sorry, dat ik nu pas reageer. Net terug van vakantie zat ik nu even op het forum. Jouw probleem met de Fireport kwam mij heel erg bekend voor.

Ik heb om dezelfde reden een aantal maanden terug ook zo´n ding aangeschaft en kreeg hem met geen mogelijkheid aan de praat.
              Alles geprobeerd, nieuw firewire kaart in de PC, nieuwe firewire kabels, mijn PC laten controleren, een echte freak erbij gehaald .... niemand kon mij helpen.

Om een lang verhaal kort te maken. Het lag dus gewoon aan het apparaat zelf. Heb van Alesys een nieuwe gekregen. Gewoon aansluiten, aanzetten en al direct had de PC de externe schijf via de fireport herkend. De software werkte ook direct. Geen enkel probleem dus.
              Misschien is jouw kastje ook gewoon kaduuk.

Succes.

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Originally posted by bones2001
                Dat hoeft dus niet !!
                Blijkbaar wel...
                Originally posted by Hans R
                Sorry, dat ik nu pas reageer. Net terug van vakantie zat ik nu even op het forum. Jouw probleem met de Fireport kwam mij heel erg bekend voor.

Ik heb om dezelfde reden een aantal maanden terug ook zo´n ding aangeschaft en kreeg hem met geen mogelijkheid aan de praat.
                Alles geprobeerd, nieuw firewire kaart in de PC, nieuwe firewire kabels, mijn PC laten controleren, een echte freak erbij gehaald .... niemand kon mij helpen.

Om een lang verhaal kort te maken. Het lag dus gewoon aan het apparaat zelf. Heb van Alesys een nieuwe gekregen. Gewoon aansluiten, aanzetten en al direct had de PC de externe schijf via de fireport herkend. De software werkte ook direct. Geen enkel probleem dus.

Succes.

Comment

• bones2001
                  • Aug 2003
                  • 741

fredericCitaat:
                  Origineel gepost door bones2001
                  Dat hoeft dus niet !!

Blijkbaar wel...
                  Citaat:
                  Origineel gepost door Hans R

Succes.

Leer nou eens een keer lezen.
                  Wat staat hier nou ??

Dus gewoon aansluiten, daarna aanzetten en klaar !!!
                  XP doet de rest.
                  Mixen is net als schilderen.
                  Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Mike Manders
                    • Aug 2006
                    • 341

Als je nou een MAC koopt ben je overal vanaf. Ding eraan hangen, hij ziet m vanzelf, openen en via FST connect de files overzetten. in no time gebeurd.

Comment

• AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

Hahahahaha... dat geldt voor alle problemen met welke computers whatsoever... Professionals kopen MAC; niet voor niets...
                      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                      ------------------------------------------------
                      Arvid Buit
                      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Mike Manders
                        • Aug 2006
                        • 341

hee AJB, laten we daar eens een topic van maken. Ik heb overigens net mijn laatste windows PC afgegeven omdat niemand er een gulden voor geeft (zelfs geen euro), en daar heb ik 3 jaar geleden HEEEEEL veel geld voor betaald.
                        Mijn 2e hands Dual G4 die ik net verkocht heb voor een goeie prijs was 4 jaar oud!!! dat zegt genoeg

ook een topic over wierook misschien?

Comment

• Bobber
                          • Jan 2007
                          • 3

Format?

Originally posted by Mike Manders
                          Als je nou een MAC koopt ben je overal vanaf. Ding eraan hangen, hij ziet m vanzelf, openen en via FST connect de files overzetten. in no time gebeurd.
                          ??? Audiofiles op de HD24 harddisk hebben een toch een eigen Alesis format? Moeten toch met de Fireport software geconverteerd worden naar wav of aiff etc. Zo heb ik het althans op de Mac altijd moeten doen. Stond trouwens een paar maanden terug een niet werkende! Hd Fireport download voor Mac op de Alesis website, heb 'm toen maar van een vriend gekopieerd, die oudere versie werkt wel. ( is ondertussen misschien door Alesis gecorrigeerd?)

Comment

• Bobber
                            • Jan 2007
                            • 3

Originally posted by AJB
                            Hahahahaha... dat geldt voor alle problemen met welke computers whatsoever... Professionals kopen MAC; niet voor niets...
                            Alleen jammer dat Apple er kwalitatief tegenwoordig met z'n pet naar gooit.
                            Google maar eens "Apple bad customer service" , o.a. de problemen met het 23 Inch Cinema screen ( eigenlijk opgepimpte 21 inch), bij mij na 1 jaar al defect, kreeg een zogenaamde nieuwe, was na 4 mnd ook kapot en kreeg het advies om maar weer een nieuwe te kopen omdat reparatie net zo duur zou zijn als een nieuwe! Heb het voedinkje ervan maar eens open gemaakt en vond daar de allergoedkoopste Chinese prutzooi in. Veel 23" Apple Cinema screens hebben ook het zgn 'pink' effect...Hoezo kwaliteitscontrole? ( Blaarn op de kniejn met uw Probook ;-)
                            Mac is trouwens tegenwoordig gewoon een PC (Intel) met een Mac jasje, alleen 2x te duur....(wel mooi design natuurlijk :-) Ati PC videokaart met Mac biosje enzo...Wacht wel op OS-X(P voor de PC ;-), hoorde dat veel BEOS-programmeurs (toch het beste Media OS ever!) weer terug zijn bij Apple, kan misschien eindelijk die Windhoos de vuilnisbak in ;-)

Comment

• Ibvee
                              • Nov 2002
                              • 714

De laatste paar jaar gaat de audio ondersteuning van Linux met grote sprongen vooruit. Het begint echt al beter te worden. Naar mijn mening nog niet goed genoeg, maar ik sluit het zeker niet uit voor over een paar jaar. Gratis, stabiel en volledige aan te passen aan je wensen. Als ze zo doorgaan wordt het een serieuze optie.
                              De groeten => Micha

Comment

Working...