01V96 Remote layer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WJD
    • Aug 2004
    • 3

01V96 Remote layer

Hallo,

Mijn eerste bericht op dit forum.

Ik heb onlangs een 01V96 digitale mentafel van Yamaha aangeschaft en heb een vraagje aan andere gebruikers.

Is er al iemand in geslaagd om via de remote layer de interne effecten te bedienen bv. de feedback van een delay, de lengte van een reverb. Op de vroegere 01V was dit wel mogelijk en vrij simpel in te stellen. tijdens een toertje een paar maanden geleden waar ik een 01V gebruikte heb ik daar handig gebruik van kunnen maken.
    Het was trouwens de eerste productie die ik deed met een digitale tafel. Het was wat wennen maar het is me toch goed bevallen.

Groeten
    WJD
  • jvrlights
    • Aug 2004
    • 5

Hoi, leuk om te horen, ik ga binnenkort ook met de o1v96 op (theater) tour voor het eerst. Lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. Ik heb afgelopen seizoen met een heel klein tourtje de o3d mee op stap gehad. Dat beviel al heel goed omdat ik door de ques heen kon lopen, wat met de velle CD-achtergrondgeluidjes op verschillende niveaus heel handig was. Wel eerst de goede referentie zoeken natuurlijk maar daar is de soundcheck voor. Ik deed overigens licht ook erbij dus war dat betreft was het super.
    Huh? nee ben niet doof, maar luister niet naar je

Comment

• WJD
      • Aug 2004
      • 3

Dacht al dat niemand meer zou reageren.

De 01V heb ik vorig seizoen ook gebruikt voor een theatertour. De tafel was eigendom van één van de artiesten. We hebben 2 dagen repetitie gehad en dat was wel heel handig om voor elk nummer een apparte scene te kunnen opslaan. Met de 12 mic. ingangen kwamen we wat krap te zitten maar dit hebben we gelukkig kunnen oplossen door 1 di bij 1 muzikant voor verschillende instrumenten te gebruiken (mandoline, banjo, dobro). Per nummer en instrument konden we zo alle eq's e.d. laten meelopen. Probeer dat maar eens met een analoge tafel.

De 01V96 gebruik ik nu voor een nieuwe theatertour. Het is een hele kleine setup: 3x mic. voor de vleugel. 1x zang en 1x dasspeld micro. 2 monitor kringen en dat is het zo ongeveer.
      Heel handig setje en toch heb ja alles wat je wenst, 4 effecten, compressors, ...

Als je een laptop bezit is het ook leuk om die er op aan te sluiten.
      Vooral visueel is dit zeer handig.

Nu nog de remote layer en het komt helemaal in orde.

Groeten,
      WJD

Comment

Working...