Yamaha LS9 Interne summing problemen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• NesCio01
    replied
    Het exact kunnen beluisteren van het aantal ms verschil is best moeilijk,
    vaak hoor je wel dat er iets niet helemaal strak is, soms zelfs wringt.

Als je dan kunt beredeneren dat het de afstand is van de microfoons
    t.o.v. elkaar en je dit kunt verhelpen, dan ben je al een heel eind.

Gouden stelregel is dan vaak 1:3?

grtz

Leave a comment:

• qvt
    replied
    Originally posted by gertgeluid
    Fatso's op groepje kicks en snares. Dik voor mekaar. Racoon, Bløf en Jurk boffen. Gepassioneerde techneut die niet over één nacht ijs gaat. Respect.
    Ben het helemaal met je eens, is hier meerdere malen over de vloer geweest en was elke keer goed voor elkaar!

Leave a comment:

• gertgeluid
    replied
    @Gert: Marty met zn UBK?
    Fatso's op groepje kicks en snares. Dik voor mekaar. Racoon, Bløf en Jurk boffen. Gepassioneerde techneut die niet over één nacht ijs gaat. Respect.

Leave a comment:

• qvt
    replied
    Originally posted by BJD
    Er stond mij al iets van bij dat de DiGiCo's geen latency correctie hebben.
    Maar als ze het bewust doen: waarom?
    Ik ben wel benieuwd naar de achterliggende theorie.
    Latency van I naar O minimaliseren voor met name monitortoepassingen, de oplossing om verschillen tegen te gaan werd door hun beschreven als hetzelfde signaalpad voor alle kanalen aanhouden.

@JohanH: Een verschil kleiner dan 1mS is zeker wel te horen en een tiende daarvan ook nog makkelijk!

@Gert: Marty met zn UBK?

Leave a comment:

• gertgeluid
    replied
    Originally posted by hugovanmeijeren
    Geen idee hoe je op 2,5 meter komt, daar heb je toch wel een ruime 7ms voor nodig namelijk...
    Nulletje te weinig misschien. Sorry! Vond het ook al aan de ruime kant

Echter, het horen van bijvoorbeeld infills die 7 ms te ver naar voren of naar achteren staan, is niet zo ingewikkeld hoor. Dat krijg je vrij snel in de gaten. En het is bij de TS dus al meteen opgevallen dat het maf gaat klinken als je dingen elektrisch gaat optellen die niet in de pas lopen. In die zin ben je wel degelijk gevoelig voor tijd/fase, mits je de twee bronnen tegelijk hoort.

Leave a comment:

• MusicXtra
    replied
    En iedereen vergeet in dit verhaal dat je op een analoge tafel hetzelfde 'probleem' hebt wanneer je op de snare een digitaal effect insert.
    Je hebt er echt alleen maar last van wanneer je een signaal over twee kanalen binnenhaalt, één van beide processed en vervolgens beide kanalen naar een zelfde output stuurt.
    En dat is geen normale routing bij welke mengtafel ook.

Leave a comment:

• hugovanmeijeren
    replied
    Originally posted by gertgeluid
    0.84 ms. Dat is een dikke 2,5 meter.
    Hè, wat zeg je?
    Volgens mij is de geluidssnelheid bij kamertemperatuur nog steeds ca. 343 m/s (1000 ms dus), de afstand die geluid in 0,84ms aflegt is dus zo'n 29cm...
    Geen idee hoe je op 2,5 meter komt, daar heb je toch wel een ruime 7ms voor nodig namelijk...

Groeten Hugo

Leave a comment:

• JohanH
    replied
    Man, jij moet dan toch super-oren hebben om een 0.84ms te horen...
    De meeste normale mensen horen zelfs geen verschil tot 7 a 8 ms...

Leave a comment:

• gertgeluid
    replied
    Originally posted by MusicXtra
    Ik vraag me af of je dat inderdaad merkt, fysiek staan de overheads meestal ook een heel stuk verder van de bron dan de andere microfoons, dat zou het al compenseren.
    Midas heeft de DA-AD conversie geklokt op 0.84 ms. Dat is een dikke 2,5 meter. Meer dan de overheads fysiek verder weg staan. Dan is het een level ding wanneer het wel of niet opvalt.

Leave a comment:

• MusicXtra
    replied
    Ik vraag me af of je dat inderdaad merkt, fysiek staan de overheads meestal ook een heel stuk verder van de bron dan de andere microfoons, dat zou het al compenseren.

Leave a comment:

• gertgeluid
    replied
    Analoge inserts op groepjes kick en snare (Marty). Bij slecht time management komen je overheads eerder dan de rest. Uiteraard te compenseren met input delay. Dan moet je je huiswerk wel doen.

Leave a comment:

• frederic
    replied
    Ik heb ooit hetzelfde meegemaakt met een M7CL. na een half uur zoeken, heb ik de standaard preset opgeladen via computer. Probleem opgelost.

Leave a comment:

• MusicXtra
    replied
    Wanneer heb je er last van? Alleen maar wanneer je een signaal splitst, één van de signalen meer processed dan de ander en deze vervolgens weer bij elkaar voegt op een output, en dat heb je eigenlijk nooit nodig.

Leave a comment:

• BJD
    replied
    Originally posted by qvt
    Digico doet het bewust niet..
    Er stond mij al iets van bij dat de DiGiCo's geen latency correctie hebben.
    Maar als ze het bewust doen: waarom?
    Ik ben wel benieuwd naar de achterliggende theorie.

Leave a comment:

• qvt
    replied
    Originally posted by BJD
    Even offtopic: "volgens Midas" is natuurlijk mooie marketingpraat
    Sowieso doen de Venue tafels van Avid ook aan time management.
    Je kunt zelfs kiezen uit: aan, aan incl. protools plugins of uit (Handig bij gebruik als monitortafel).
    Digico doet het bewust niet..

Maar ontopic, weet niet of het kan op een ls9 maar aux preEQ/predynamics? en evt inserts of de aux?

Edit: Too late haha

Leave a comment:

Working...